Se Jocke kräla på golvet i Budget Cuts

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Comodin:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av ulrik.borg:

Visar rätt tydligt problemet med VR, Move, Kinect, Wiimote...
...behöva möblera om/tömma ett rum känns nog inte så aktuellt för så många.

VR är bäst i soffan!

Just Budget Cuts kan du lira på en hyfsat minimal yta, som den blåa cirkeln som syns i spelet. Andra kräver mer men de flesta faller tillbaka på någon form av teleporteringsfunktion. Så länge man har ett vardagsrum så borde det inte vara något problem att lösa ytan.

Vardagsrum har man ju men problemet är att datorn står i gamingrummet.
Du råkar inte ha den exakta längden på kabeln och om det finns möjlighet att skaffa en förlängning till den?
För i så fall är det ju bara att slänga upp lighthousemojängerna i vardagsrummet och sen kräla på golvet där

Hm, skulle tro att det rör sig om cirka tre meter. USB och HDMI går ju att förlänga, lite oklart med strömkabeln.

Då bör det ju gå att lösa ser det ut som, tack för infon

Medlem
Skrivet av Hullken:
Skrivet av Comodin:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av ulrik.borg:

Visar rätt tydligt problemet med VR, Move, Kinect, Wiimote...
...behöva möblera om/tömma ett rum känns nog inte så aktuellt för så många.

VR är bäst i soffan!

Just Budget Cuts kan du lira på en hyfsat minimal yta, som den blåa cirkeln som syns i spelet. Andra kräver mer men de flesta faller tillbaka på någon form av teleporteringsfunktion. Så länge man har ett vardagsrum så borde det inte vara något problem att lösa ytan.

Vardagsrum har man ju men problemet är att datorn står i gamingrummet.
Du råkar inte ha den exakta längden på kabeln och om det finns möjlighet att skaffa en förlängning till den?
För i så fall är det ju bara att slänga upp lighthousemojängerna i vardagsrummet och sen kräla på golvet där

Sladdarna mellan Viven och linkboxen är ca 5 meter, sedan ytterligare en meter från boxen till datorn, så 6 m. Jag har läst att det funkar med 3 m sladdar mellan linkboxen och datorn iaf, vilket skulle ge totalt 8 meter.

Jag gjorde en snabb mätning hur många meter jag skulle behöva och kom fram till 9m. Så en meter för kort, typiskt Synd att inte HTC säljer förlängningskablar. Tack för infon

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av tricky:

Ett bra tips för att synka är att klappa händerna högt två gånger och sedan matcha ljudvågorna med varandra när man ska synca video från t ex en kamera med en separat mikrofon.

Nu minns jag inte om shadowplay stödjer två mixerkanaler men annars kan det nog vara värt att fundera på ett capture card ifall ni är rädda att program som t ex fraps skulle äta för mycket prestanda och ev. skapa fps-drops.

Ah, smart, tänkte inte på att man kan dra in en separat ljudkälla till datorn och på så sätt klappsynka. Tack! Om man kör OBS-capture så borde man kunna dra in flera ljudkällor till olika spår.


signatur
Redaktör
Skrivet av tricky:
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Volk:
Skrivet av Tompa:

Det sker naturligt, eftersom spelaren och man själv är i synk med varandra. Det jag gör med kroppen, gör spelarkaraktären också.

Inlevelsen är alltså stå stor att man inte tänker på vad man FAKTISKT gör, dvs krälar runt på golvet i verkliga världen, INTE i dödarobotarvärlden? Häftigt!
Hoppas verkligen detta blir så stort som man vill, vilka möjligheter till annorlunda upplevelser det finns. Paradigmskifte för datorspelen?

I ögonblicket låg jag faktiskt där och kikade ner genom ett hål i golvet. Sladdarna var faktiskt den största inlevelseblockaren. Vi borde som sagt hänga upp dem i taket i nästa vr-rum.

Ett av de största problemen jag kan känna att denna generations VR kan innebära. Jag kan se mig själv komma hem sent en kväll efter en festnatt och vara sugen på att köra något VR-spel men med alkohol i kroppen och motoriken sådär så känns det lätt som att man kan trassla in sig och förstöra allehanda utrustning som datorskärm, headset, tv osv

Svaret är Surgeon Simulator.


signatur
Medlem

hur är det med illamåendet nu för tiden? är det borta?

12
Skriv svar