Black Desert Online kan nå miljoner redan i år

Robot
Medlem
Black Desert Online kan nå miljoner redan i år

Varför skrev ni aldrig en recension? Konstigt om ni frågar mig :S har mmo delen på FZ crew dött ut helt?

Redaktör
Skrivet av vuze2143:

Varför skrev ni aldrig en recension? Konstigt om ni frågar mig :S har mmo delen på FZ crew dött ut helt?

Vi missade det tyvärr den här gången, och nu är det försent att skriva en. Tyvärr.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av vuze2143:

Varför skrev ni aldrig en recension? Konstigt om ni frågar mig :S har mmo delen på FZ crew dött ut helt?

Vi missade det tyvärr den här gången, och nu är det försent att skriva en. Tyvärr.

Varför är det försent nu?


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av vuze2143:

Varför skrev ni aldrig en recension? Konstigt om ni frågar mig :S har mmo delen på FZ crew dött ut helt?

Vi missade det tyvärr den här gången, och nu är det försent att skriva en. Tyvärr.

Varför är det försent nu?

Gissningsvis för det redan finns andra recensioner ute, så de som är intresserade av att läsa en recension har förmodligen redan gjort det.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Är det inte lite dumt att förutspå gigantiska framtidsprennumerationer mm baserat på första månaden? Väldigt många köper ju ett mmo vid release, testar gratismånaden och lägger sedan av. Skulle inte förvåna mig om siffrorna i verkligheten landar runt 200k när första graceperiod går ut. Sen kommer det säkert fyllas på eftersom, men tycker att det kanske är lite tidigt att ropa hej vi kommer sälja miljoner.

Sen är det givetvis kul om de lyckas med detta men jag ställer mig avvaktande ett tag till. (Nej jag kommer inte spela spelet)

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av vuze2143:

Varför skrev ni aldrig en recension? Konstigt om ni frågar mig :S har mmo delen på FZ crew dött ut helt?

Vi missade det tyvärr den här gången, och nu är det försent att skriva en. Tyvärr.

Varför är det försent nu?

Gissningsvis för det redan finns andra recensioner ute, så de som är intresserade av att läsa en recension har förmodligen redan gjort det.

Jag läser väldigt sällan recensioner från andra sidor än FZ. Och även om jag gör det så brukar jag alltid se fram emot FZ:s egna recensioner.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av Tompa:

Vi missade det tyvärr den här gången, och nu är det försent att skriva en. Tyvärr.

Är inte ca en månad efter release ganska bra tid för ett MMO?

Medlem
Skrivet av Komured:

Är det inte lite dumt att förutspå gigantiska framtidsprennumerationer mm baserat på första månaden? Väldigt många köper ju ett mmo vid release, testar gratismånaden och lägger sedan av. Skulle inte förvåna mig om siffrorna i verkligheten landar runt 200k när första graceperiod går ut. Sen kommer det säkert fyllas på eftersom, men tycker att det kanske är lite tidigt att ropa hej vi kommer sälja miljoner.

Sen är det givetvis kul om de lyckas med detta men jag ställer mig avvaktande ett tag till. (Nej jag kommer inte spela spelet)

Vad jag förstått är spelet gratis att spela efter köp. Dvs ingen månadskostnad

Medlem
Skrivet av kissekatt:
Skrivet av Komured:

Är det inte lite dumt att förutspå gigantiska framtidsprennumerationer mm baserat på första månaden? Väldigt många köper ju ett mmo vid release, testar gratismånaden och lägger sedan av. Skulle inte förvåna mig om siffrorna i verkligheten landar runt 200k när första graceperiod går ut. Sen kommer det säkert fyllas på eftersom, men tycker att det kanske är lite tidigt att ropa hej vi kommer sälja miljoner.

Sen är det givetvis kul om de lyckas med detta men jag ställer mig avvaktande ett tag till. (Nej jag kommer inte spela spelet)

Vad jag förstått är spelet gratis att spela efter köp. Dvs ingen månadskostnad

det stämmer mycket väl, plus crafting systemet ohh boy slav imperium är ett måste


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

MEG
Medlem

Tror att många skulle uppskatta en recension, iaf jag


signatur

Death is only the beginning

Gnällkuk
Skrivet av marcus8958:

KUNGEN AV POP ÄR TILLBAKA!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

MEG
Medlem

glömde att skriva att du Tompa, man ska se möjligheter


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Michael Jackson?

Redaktör
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Chassimannen:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av vuze2143:

Varför skrev ni aldrig en recension? Konstigt om ni frågar mig :S har mmo delen på FZ crew dött ut helt?

Vi missade det tyvärr den här gången, och nu är det försent att skriva en. Tyvärr.

Varför är det försent nu?

Gissningsvis för det redan finns andra recensioner ute, så de som är intresserade av att läsa en recension har förmodligen redan gjort det.

Skrivet av newlaseridea:
Skrivet av Tompa:

Vi missade det tyvärr den här gången, och nu är det försent att skriva en. Tyvärr.

Är inte ca en månad efter release ganska bra tid för ett MMO?

Skrivet av MEG:

Tror att många skulle uppskatta en recension, iaf jag

Spelet släpptes för en månad sen och "alla" har redan recenserat det. Det är risk att en recension nu skulle få för lite läsare för att det ska motivera kostnaden och tiden det tar (och bra mmo-recensioner tar tid). Dessutom är vår mmo-räv Mattias Frost nu så upptagen av studier att han inte hinner testa Black Desert Online tillräckligt mycket för att göra en bra, genomarbetad recension. Vi försöker täcka spelet på annat sätt istället, även om det förstås inte fullt ut kompenserar för en icke skriven recension.


signatur
Redaktör
Skrivet av kaealy:
Skrivet av marcus8958:

Michael Jackson?

Nej, det är nån sorts rovfågel.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av vuze2143:

Varför skrev ni aldrig en recension? Konstigt om ni frågar mig :S har mmo delen på FZ crew dött ut helt?

Vi missade det tyvärr den här gången, och nu är det försent att skriva en. Tyvärr.

Anser inte det försent att skriva en recension jag heller, som många andra också påpekat. ("Tittarsiffrorna"(läsare?) kanske inte blir lika höga som för ett mer känt AAA spel som Battlefield eller Dark Souls 3 förstås? Jag har ingen aning. Vill ändå inte säga att det är försent.)

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av vuze2143:

Varför skrev ni aldrig en recension? Konstigt om ni frågar mig :S har mmo delen på FZ crew dött ut helt?

Vi missade det tyvärr den här gången, och nu är det försent att skriva en. Tyvärr.

Det är "aldrig" för sent för att recensera ett MMO.. Spec inte ett som fortfarande är nytt!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av vuze2143:

Varför skrev ni aldrig en recension? Konstigt om ni frågar mig :S har mmo delen på FZ crew dött ut helt?

Det är bara VR som gäller nu, det vet du väl?


signatur

Jump in.

Medlem

Hoppas ni tänker om beslutet att inte göra en recension, då jag tror det är många som fortförande är osäkra på spelet.

Det finns andra recensioner ute, men man vet ju inte vad det är för sidor, känns som de flesta är paid reviews eller folk som inte har nån koll på vad de pratar om.

Medlem

Finns det någon slags trial eller liknande för detta spel? Ser intressant ut.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Chaaaaamone, MF!

Medlem
Skrivet av kissekatt:
Skrivet av Komured:

Är det inte lite dumt att förutspå gigantiska framtidsprennumerationer mm baserat på första månaden? Väldigt många köper ju ett mmo vid release, testar gratismånaden och lägger sedan av. Skulle inte förvåna mig om siffrorna i verkligheten landar runt 200k när första graceperiod går ut. Sen kommer det säkert fyllas på eftersom, men tycker att det kanske är lite tidigt att ropa hej vi kommer sälja miljoner.

Sen är det givetvis kul om de lyckas med detta men jag ställer mig avvaktande ett tag till. (Nej jag kommer inte spela spelet)

Vad jag förstått är spelet gratis att spela efter köp. Dvs ingen månadskostnad

Ok Men inget är gratis:)

Men det kvarstår ju i alla fall att det är totala antalet spelare som är relevant inte hur många kopior man säljer av ett MMORPG.
Men som sagt, hoppas det går bra för dem men jag tycker att det är lite tidigt att ta ut segern redan nu.

Skribent
Skrivet av vuze2143:

Varför skrev ni aldrig en recension? Konstigt om ni frågar mig :S har mmo delen på FZ crew dött ut helt?

*mmo-delen räcker upp handen*

Som Tompa säger är jag dock upptagen till och från med studier nu, och just när Black Desert Online släpptes var det full rulle med en särskilt tung kurs. Tiden fanns helt enkelt inte för mig att recensionsspela ett mmo den här gången, tyvärr.

Det sagt så hoppas jag kunna recensera fler mmo-lir i framtiden! Eller så dyker nån annan skribent upp och petar ner mig från mmo-tronen..


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av vuze2143:

Varför skrev ni aldrig en recension? Konstigt om ni frågar mig :S har mmo delen på FZ crew dött ut helt?

Det är bara VR som gäller nu, det vet du väl?

BDO skulle faktiskt ha en vr mode
Men det togs bort av någon anledning
Korea versionen hade till och med i settings en knapp för det men man kunde inte aktivera det än men sen togs det bort helt

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av vuze2143:

Varför skrev ni aldrig en recension? Konstigt om ni frågar mig :S har mmo delen på FZ crew dött ut helt?

Det är bara VR som gäller nu, det vet du väl?

BDO skulle faktiskt ha en vr mode
Men det togs bort av någon anledning
Korea versionen hade till och med i settings en knapp för det men man kunde inte aktivera det än men sen togs det bort helt

Hehe, där ser man! Då hade det ju blivit en recension i alla fall...


signatur

Jump in.

Medlem

Det här spelet äger. Finns så mycket att göra så man blir knäpp hehe. Har dock lärt mig o avmarkera vissa quester så jag bara kör combat quester. Hur som så är det as skoj.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av vuze2143:

Varför skrev ni aldrig en recension? Konstigt om ni frågar mig :S har mmo delen på FZ crew dött ut helt?

Vi missade det tyvärr den här gången, och nu är det försent att skriva en. Tyvärr.

Skriv en ändå

NuZ
Testpilot

Spelet är mycket bra! Lätt värt den slanten det kostar. Dock känner jag att jag grindat för mycket (följde någon power lvl guide för att fort kunna börja med pvp). Lvl 50 sorceress med bara 50/50 AP/DP och runt 200 skillpoints så nu blir det till att questa och grinda black stones för min del


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

12
Skriv svar