Följ Dota 2-matcher i VR

Robot
Följ Dota 2-matcher i VR

Börjar ni se potentialen än?

#dota-2


Flakmonkey
Följ Dota 2-matcher i VR

Ser verkligen fram emot att få testa VR ordentligt så ska inte döma det på något sätt här och nu men jag skulle dock vilja veta om ni som testat ser det som något som skulle ta över ert spelande eller om det "bara" skulle bli ett komplement? Skulle också vara intressant att veta om ni anser att potentialen främst ligger inom spelande eller inom andra saker såsom utbildning, film eller sporttittande (så som i det här fallet även om det råkar vara en e-sport=)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nosnos:

Ser verkligen fram emot att få testa VR ordentligt så ska inte döma det på något sätt här och nu men jag skulle dock vilja veta om ni som testat ser det som något som skulle ta över ert spelande eller om det "bara" skulle bli ett komplement? Skulle också vara intressant att veta om ni anser att potentialen främst ligger inom spelande eller inom andra saker såsom utbildning, film eller sporttittande (så som i det här fallet även om det råkar vara en e-sport=)

Oj, det finns potential inom så många områden! Det kommer nog aldrig ersätta spelandet helt men möjligheterna. MÖJLIGHETERNA!

Du får komma förbi kontoret och testa


signatur
Medlem

Spelet intresserar mig inte, men det här var ju superläckert!

Medlem

Håller med, jag ser inte grejen i att kolla på esport, men det är fruktansvärt coolt gjort.

Black & White 3, där man själv är kossan hade varit fräckt...

Medlem

Fråga: Skulle inte det här fungera mycket bättre på en skärm utan huvudrörelser, så att man slipper tappa sikten av matchen? Tveksamt nyfiken på var det här leder, eftersom jag inte riktigt förstår hur VR gör det här bättre än ett mer samlat UI utan det...

Skulle man insistera på VR för att se något icke-VR så skulle jag åtminstone vilja se att man alltid har en viewport i hörnet eller så då man tittar bort från matchen. Det mest irriterande som finns är ju då man tittar bort just då de gyllene lägena uppstår.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Nosnos:

Ser verkligen fram emot att få testa VR ordentligt så ska inte döma det på något sätt här och nu men jag skulle dock vilja veta om ni som testat ser det som något som skulle ta över ert spelande eller om det "bara" skulle bli ett komplement? Skulle också vara intressant att veta om ni anser att potentialen främst ligger inom spelande eller inom andra saker såsom utbildning, film eller sporttittande (så som i det här fallet även om det råkar vara en e-sport=)

Oj, det finns potential inom så många områden! Det kommer nog aldrig ersätta spelandet helt men möjligheterna. MÖJLIGHETERNA!

Du får komma förbi kontoret och testa

Hade kontoret legat lite närmare, så hade jag betalat för att få testa vr !

Frågan är hur lång tid det tar innan det börjar dyka up VR arkader?

Medlem

om valve kunde släppa ny karta till Dota och inte köra samma helatiden, det skulle göra det mer intressant ist för pusha VR

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

om valve kunde släppa ny karta till Dota och inte köra samma helatiden, det skulle göra det mer intressant ist för pusha VR

Nej det skulle det inte. Det finns bara en map i Dota. I t ex Hots finns det typ 7 dåliga maps. 1 bra är bättre.

Medlem
Skrivet av porsche:
Skrivet av Cybersoul:

om valve kunde släppa ny karta till Dota och inte köra samma helatiden, det skulle göra det mer intressant ist för pusha VR

Nej det skulle det inte. Det finns bara en map i Dota. I t ex Hots finns det typ 7 dåliga maps. 1 bra är bättre.

vet inte om jag håller med hur tråkigt hade det inte varit om alla CS matcher spelades på Dust 2.
i HotS är det bara pirat banan som är tråkig imo men det är bara för att banans mekanik är tråkig enligt mig.

Nya banor gör spel intressanta jag har aldrig hört ett multiplayer spel säga "ONLY ONE MAP" some feature

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

om valve kunde släppa ny karta till Dota och inte köra samma helatiden, det skulle göra det mer intressant ist för pusha VR

Fast du har missat hela konceptet om du tror mer banor skulle gynna dota 2. Dota är som en sport, du spelar fotboll, hockey och en massa andra sporter på samma plan. På samma sätt är dota. Det är inte banorna som gör spelet, det är karaktärerna och alla dess kombinationer som gör spelet vad det är.

Såg nen VR live spelning filmat med 360 kamera precis framför scenen på en Backyard Babies konsert

Fan det var rätt fräänt ....framtiden


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar