Test - HTC Vive är här och vi tänker stanna i VR för alltid

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dres81:

Okej kanon. Då blir det snyggt också med mindre kablar. Kommer ni visa hur ni satte upp allt?

Ja, när vi får konsumentversionen kommer vi förmodligen göra någon form av video på hur installationen går till.

Skrivet av toern:

Jag avvaktar personligen tills man kommit till stadiet där annat än skräpspel släpps. Det kanske låter litet brutalt men det är ju alltid så med nya plattformar.

Fast redan nu finns det ju spelspel (inte bara teknikdemon) så det beror nog mer på dina personliga preferenser. Job Simulator, Elite: Dangerous, Fantastic Contraption. Light Repair Team, och mer!

Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Haha det är kul att Calle hamrar loss med en såg på en bröstkorg medan han recenserar, precis som om det är det naturligaste i världen. Aaaah jag kommer gilla den här VR-grejen!

Haha, det kändes ganska naturligt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Dres81:

Okej kanon. Då blir det snyggt också med mindre kablar. Kommer ni visa hur ni satte upp allt?

Ja, när vi får konsumentversionen kommer vi förmodligen göra någon form av video på hur installationen går till.

Skrivet av toern:

Jag avvaktar personligen tills man kommit till stadiet där annat än skräpspel släpps. Det kanske låter litet brutalt men det är ju alltid så med nya plattformar.

Fast redan nu finns det ju spelspel (inte bara teknikdemon) så det beror nog mer på dina personliga preferenser. Job Simulator, Elite: Dangerous, Fantastic Contraption. Light Repair Team, och mer!

Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Haha det är kul att Calle hamrar loss med en såg på en bröstkorg medan han recenserar, precis som om det är det naturligaste i världen. Aaaah jag kommer gilla den här VR-grejen!

Haha, det kändes ganska naturligt.

Haha ja det såg naturligt ut:)

Najs men antar vi får konsument versionerna ungefär samtidigt. Mitt kommer i maj enligt HTC

Medlem

Haha, fan va jag garvade. Det första Calle gör är att såga i halsen


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem
Skrivet av seifuku:

eftersom htc är kinesiskt så kommer dom förmodligen lägga produktionen av konsumentvarianterna i nordkorea och kambodja... återstår att se hur kvalitén blir.

Med tanke på att HTC är Taiwanesiskt så finns det en stor chans att Vive är tillverkad där eller i Kina. Du tänkte att Nordkorea vart rimligt för att deras relation till omvärlden gjort dem till ett naturligt val för produktionsexport?

Sedan är HTC kända för att i princip bygga världens mest välbyggda telefoner så jag tror inte du behöver oroa dig nämnvärt.

Medlem

Ge mig ett öppet rollspel ala Skyrim i VR så skall jag bo där i all framtid. Hitintills känns det inte som något av spelen är mer än prototyper och tech-demos så jag väntar med köp.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Peete:

Haha, fan va jag garvade. Det första Calle gör är att såga i halsen

När man tittar på det i efterhand ser det smått absurt ut, och inget jag skulle visa familjen


signatur
Medlem

FZ: Kan ni prova att förlänga kablarna på Viven? Skulle vara kul att se om det funkar att förlänga en 2m mellan box och pc. (Det är vad jag behöver utan att behöva flytta datorn)

Har googlat sönder men ingen har testat än.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv

Såg angry joe prova oculus rift och där såg spelen snygga ut, hives spel är inte specillt upphetsande.

Medlem
Skrivet av gorman:

Var sugen på att beställa en tills man såg spelen. Och det blir väldigt osocialt med en sån hemma, känns som en grej som är kul att testa ett tag men känns väldigt onödigt att lägga så mycket pengar på. En gimmick för arkadhallarna.

Inte mer osocialt än att sitta och spela på vanligt vis för sig själv.
Men i vanlig ordning är de enda som hittar på ursäkter för att inte köpa ett VR-headset de som tycker det är för dyrt.

Medlem

Ingen som spelat Elite Dangerous i VR verkar det som, om jag hade ett HTC Vive så skulle jag spela Elite 24/7.

12
Skriv svar