Playstation 4 uppdateras i morgon – spela PS4-spel på pc

Avstängd
Skrivet av anon_81726:

Roligt för PS4 att de får lite funktioner som One ägare tagit för givet.

Har själv kört remoteplay med ps4an sedan launch. Även jag på en trådlös platta i form av en Asus tf300t android tablet. Dessutom kör jag också via min xperia samt via pstv. Har till och med hänt att jag kört remoteplay via PCn med hjälp av en android emulator. Nu är det tacksamt att jag slipper emulatorn och kan köra med officiell app.

Så det är ju inte direkt en ny funktion för Sony... men låt mig gissa, snart var även xbox one först med crossplay.

Sen är det alltid lika underhållande att läsa dina kommentarer och dina patetiska fanboy tankar


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Kör 1080P med min Xbox (trådlös platta).
Roligt för PS4 att de får lite funktioner som One ägare tagit för givet. 720P låter lite lite dock för en konsol där 1080P är viktigare än framerate...

Det är bättre att spelen fungerar bra än att få funktioner som få använder. Du har ju hävdat att Xbox One snart ska bli kraftfullare och få bättre prestanda än PS4 sedan denna konsolgeneration släpptes och du väntar fortfarande?

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Kör 1080P med min Xbox (trådlös platta).
Roligt för PS4 att de får lite funktioner som One ägare tagit för givet. 720P låter lite lite dock för en konsol där 1080P är viktigare än framerate...

1080p kommer i nästkommande uppdatering till pc appen


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av the_o:

Roligt för PS4 att de får lite funktioner som One ägare tagit för givet.

Har själv kört remoteplay med ps4an sedan launch. Även jag på en trådlös platta i form av en Asus tf300t android tablet. Dessutom kör jag också via min xperia samt via pstv. Har till och med hänt att jag kört remoteplay via PCn med hjälp av en android emulator. Nu är det tacksamt att jag slipper emulatorn och kan köra med officiell app.

Så det är ju inte direkt en ny funktion för Sony... men låt mig gissa, snart var även xbox one först med crossplay.

Sen är det alltid lika underhållande att läsa dina kommentarer och dina patetiska fanboy tankar

"Patetiskta fanboytankar" får nog stå för dig själv.
Roligt för dig att du kört en Android emulator etc etc. Du verkar vara en duktig kid.

Att sony begränsade sin remoteplay till att bara fungera på Sonydevices tyckte nog många redan från början var tråkigt, tydligen inte du men det säger mer om dig än om andra.
Personligen tycker jag att det är något alla borde kunna göra oavsett plattform så det är ju roligt att nu PS4 ägare får möjlighet att göra det fullt ut precis som One ägare. Nu ska Såny bara ha kranka upp upplösningen så man kan lira ordenligt även remote på pS4(720P är ju som du själv vet såååå lastgen )

Crossplay? Menar du mellan olika plattformar som PS4/PC eller menar du
"Crossplay (the term is a portmanteau of crossdressing and cosplay) is a type of cosplay in which the person dresses up as a character of a different gender. Crossplay's origins lie in the anime convention circuit, though, like cosplay, it has not remained exclusive to the genre."

Om du menar det första så hade exempelvis 360 det i vissa titlar men jag har nog aldrig sagt vem som uppfann det.
Skulle gissa att det kan ha varit Final Fantasy XI var väl först o då var det på Xbox PC/ PS2.

Roligt när PS4(även om det verkar som man behöver uppgradera till en nyare ganska snart då hårdvaran börjat bli "gammal" ) börjar få lite features som camp Xbox One har tagit för givet.
Det är ingen hemlighet att krysslådan har haft betydligt mer features även från början och att Live är en stabilare och säkrare onlinemiljö (betydligt mer befolkad) än PSNs motsvarighet. Dessutom har GwG trumfat PSN gold under ganska lång tid nu.

Bakåtkompabilitet med PS3 är något var PS4 ägare borde utkräva av Sony. alternativt borde man inte supporta dem när de tvingar en att ha dubbla konsoler (PS3/PS4) eller att köpa om spelen varje generation... Ynkligt.

Medlem

Tycker inte det fungerade så jävla bra. Jag upplever en viss fördröjning och ljudet hackar ibland. Får leka lite med inställningarna och se om det gör någon skillnad.

Avstängd
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av anon_81726:

Roligt för PS4 att de får lite funktioner som One ägare tagit för givet.

Har själv kört remoteplay med ps4an sedan launch. Även jag på en trådlös platta i form av en Asus tf300t android tablet. Dessutom kör jag också via min xperia samt via pstv. Har till och med hänt att jag kört remoteplay via PCn med hjälp av en android emulator. Nu är det tacksamt att jag slipper emulatorn och kan köra med officiell app.

Så det är ju inte direkt en ny funktion för Sony... men låt mig gissa, snart var även xbox one först med crossplay.

Sen är det alltid lika underhållande att läsa dina kommentarer och dina patetiska fanboy tankar

"Patetiskta fanboytankar" får nog stå för dig själv.
Roligt för dig att du kört en Android emulator etc etc. Du verkar vara en duktig kid.

Att sony begränsade sin remoteplay till att bara fungera på Sonydevices tyckte nog många redan från början var tråkigt, tydligen inte du men det säger mer om dig än om andra.
Personligen tycker jag att det är något alla borde kunna göra oavsett plattform så det är ju roligt att nu PS4 ägare får möjlighet att göra det fullt ut precis som One ägare. Nu ska Såny bara ha kranka upp upplösningen så man kan lira ordenligt även remote på pS4(720P är ju som du själv vet såååå lastgen )

Vänta nu... Xbox One kan ju endast streamas till enheter med Windows 10... vilket många redan från början nog tyckte var tråkigt... tydligen inte du men det säger mer om dig än om andra.

Ps4an kan streamas till valfri Android enhet (behöver ej vara Sony enhet) PSTV samt PS-VITA, och nu även Windows 10 som X1 med Windows 8.1 som tillägg. Och utanför det även till Mac.

Skrivet av anon_81726:

Roligt när PS4(även om det verkar som man behöver uppgradera till en nyare ganska snart då hårdvaran börjat bli "gammal" ) börjar få lite features som camp Xbox One har tagit för givet.

lol... påstår du verkligen att xbox one har bättre hårdvara?

Samt detta quote av dig i en annan artikel.. "Xbox kan komma att bli uppgraderingsbar"

Skrivet av anon_81726:

Detta har vissa sagt om One från början... den kommer att uppgraderas... synd om alla nötter som inte trodde på det och köpte den klenare konsolen istället...

Då var det alltså okej att tvingas köpa uppgraderingar

Skrivet av anon_81726:

Bakåtkompabilitet med PS3 är något var PS4 ägare borde utkräva av Sony. alternativt borde man inte supporta dem när de tvingar en att ha dubbla konsoler (PS3/PS4) eller att köpa om spelen varje generation... Ynkligt.

Att Live är stabilare var sant förra generationen. Live vs PSN stabiliteten de 2 sista åren har sett helt annorlunda ut. PS+ vs GWG håller ganska samma nivå skulle jag vilja påstå. Vissa månder har GWG bättre, och vissa månader har PS+ bätttre.

Att kunna välja vilket språk man vill på konsolen utan att vara låst till region är något som alla borde kräva av MS istället. Orsaken till att jag inte skaffat en X1 ännu utan bara haft på låns är just detta. Jag bor i Finland, vill kunna använda mitt kreditkort för att köpa spel digitalt utan att tvingas ha konsolen på ett språk jag inte förstår.

Angående Bakåtkompatibiliteten så tar jag hellre lite framåtanda i form av VR än att kunna spela gamla spel på 2 av mina konsoler i stället för 1. Vill jag dessutom spela 360 spel så kan jag gott och väl spela även på min 360..

Vet inte egentligen varför jag sätter ner tid på att svara till dig eftersom the_o uppenbarligen är ett troll konto... Men kanske det förgyller din helg i alla fall att du fått någon att svara tillbaks på ditt svamlande.
Ursäkta, men jag kan verkligen inte ta dig på allvar.

Trevlig helg


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av the_o:
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av the_o:

Roligt för PS4 att de får lite funktioner som One ägare tagit för givet.

Har själv kört remoteplay med ps4an sedan launch. Även jag på en trådlös platta i form av en Asus tf300t android tablet. Dessutom kör jag också via min xperia samt via pstv. Har till och med hänt att jag kört remoteplay via PCn med hjälp av en android emulator. Nu är det tacksamt att jag slipper emulatorn och kan köra med officiell app.

Så det är ju inte direkt en ny funktion för Sony... men låt mig gissa, snart var även xbox one först med crossplay.

Sen är det alltid lika underhållande att läsa dina kommentarer och dina patetiska fanboy tankar

"Patetiskta fanboytankar" får nog stå för dig själv.
Roligt för dig att du kört en Android emulator etc etc. Du verkar vara en duktig kid.

Att sony begränsade sin remoteplay till att bara fungera på Sonydevices tyckte nog många redan från början var tråkigt, tydligen inte du men det säger mer om dig än om andra.
Personligen tycker jag att det är något alla borde kunna göra oavsett plattform så det är ju roligt att nu PS4 ägare får möjlighet att göra det fullt ut precis som One ägare. Nu ska Såny bara ha kranka upp upplösningen så man kan lira ordenligt även remote på pS4(720P är ju som du själv vet såååå lastgen )

Vänta nu... Xbox One kan ju endast streamas till enheter med Windows 10... vilket många redan från början nog tyckte var tråkigt... tydligen inte du men det säger mer om dig än om andra.

Ps4an kan streamas till valfri Android enhet (behöver ej vara Sony enhet) PSTV samt PS-VITA, och nu även Windows 10 som X1 med Windows 8.1 som tillägg. Och utanför det även till Mac.

Skrivet av the_o:

Roligt när PS4(även om det verkar som man behöver uppgradera till en nyare ganska snart då hårdvaran börjat bli "gammal" ) börjar få lite features som camp Xbox One har tagit för givet.

lol... påstår du verkligen att xbox one har bättre hårdvara?

Samt detta quote av dig i en annan artikel.. "Xbox kan komma att bli uppgraderingsbar"

Skrivet av the_o:

Detta har vissa sagt om One från början... den kommer att uppgraderas... synd om alla nötter som inte trodde på det och köpte den klenare konsolen istället...

Då var det alltså okej att tvingas köpa uppgraderingar

Skrivet av the_o:

Bakåtkompabilitet med PS3 är något var PS4 ägare borde utkräva av Sony. alternativt borde man inte supporta dem när de tvingar en att ha dubbla konsoler (PS3/PS4) eller att köpa om spelen varje generation... Ynkligt.

Att Live är stabilare var sant förra generationen. Live vs PSN stabiliteten de 2 sista åren har sett helt annorlunda ut. PS+ vs GWG håller ganska samma nivå skulle jag vilja påstå. Vissa månder har GWG bättre, och vissa månader har PS+ bätttre.

Att kunna välja vilket språk man vill på konsolen utan att vara låst till region är något som alla borde kräva av MS istället. Orsaken till att jag inte skaffat en X1 ännu utan bara haft på låns är just detta. Jag bor i Finland, vill kunna använda mitt kreditkort för att köpa spel digitalt utan att tvingas ha konsolen på ett språk jag inte förstår.

Angående Bakåtkompatibiliteten så tar jag hellre lite framåtanda i form av VR än att kunna spela gamla spel på 2 av mina konsoler i stället för 1. Vill jag dessutom spela 360 spel så kan jag gott och väl spela även på min 360..

Vet inte egentligen varför jag sätter ner tid på att svara till dig eftersom the_o uppenbarligen är ett troll konto... Men kanske det förgyller din helg i alla fall att du fått någon att svara tillbaks på ditt svamlande.
Ursäkta, men jag kan verkligen inte ta dig på allvar.

Trevlig helg

Hahaha.

Win10 är en gratis uppgradering och prefererrat OS för en majoritet av världens pc användare.

Att Xbox One verkar gå att uppgradera är något som det ryktats om från dag 1 när munkavle sattes på flera stora Xbox profiler och deras uttanalanden om tex -ni tror väl inte att microsoft som uppfann direcx, låter ett gäng amatörer som Sony klå dem.

Bakåtkompabilitet - låt mig skratta åt dig och dina gelikar som går och köper samma sak både två och tre gånger. Lol

Xbox live och PsN på samma nivå? Du kan inte ha alla hönsen hemma om du tror det och du kan definitivt inget om onlinetjänster.

Ha en trevlig söndag

12
Skriv svar