Blizzard tvingar ner privata WoW-servern Nostalrius

Medlem
Blizzard tvingar ner privata WoW-servern Nostalrius

But...but... why? Drar inte kassakon in lika bra längre? Börjar dom få panik xD

Medlem

Länk till namninsamlingen :https://www.change.org/p/michael-morhaime-legacy-server-among-world-of-warcraft-community


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Var smart, starta egna Vanilla servrar blizzard..

Medlem
Skrivet av Nunk:

But...but... why? Drar inte kassakon in lika bra längre? Börjar dom få panik xD

För att man hellre vill ha 150000 betalande kunder?

Känns ganska självklart.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det är ju uppenbarligen många som vill köra vanilla, varför startar inte Blizzard en egen sån server egentligen

Dem kanske inte vill dela på spelarbasen men det är ju ändå många som verkar vilja betala för det

Medlem
Skrivet av joimy85:

Var smart, starta egna Vanilla servrar blizzard..

Ja absolut!
Jag hade lätt startat upp mitt konto igen ifall blizzard hade egna vanilla servrar!

Medlem
Skrivet av joimy85:

Var smart, starta egna Vanilla servrar blizzard..

Ja. Varför inte? De supportar ju fortfarande t.ex. Diablo 2 och Warcraft 3. Deras gamla trotjänare har ju välförtjänt hög status.
Så varför inte ha en officiell vanilla-server?
Finns det eventuella svårigheter får man väl vara tydlig med de som skapar en toon där att denna version har mindre support än en vanlig server eller whatever.

Medlem
Skrivet av joimy85:

Var smart, starta egna Vanilla servrar blizzard..

Att Blizzard väljer att stänga ner en av de största privatservrarna kan ju vara ett tecken på att de vill starta egna servrar istället. Man kan ju alltid hoppas.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ett problem i längden kan ju bli att folk kan komma att "kräva"
- Vanilla,
- Vanilla, Patch 4
- Diablo 3, Vanilla
- Warcraft 3, preflight scream patch 18
- etc
Via namninsamlingar och dylikt, känn inte så hållbart.

Medlem
Skrivet av Nunk:

But...but... why? Drar inte kassakon in lika bra längre? Börjar dom få panik xD

Helt ärligt, spelar det någon roll? Någonstans måste man agera för att skydda sin produkt. Även om man inte tjänar någonting på det i enstaka fall så är det ett meddelande.

Det är ju inte heller så att de här människorna missat att det dem pysslar med inte är tillåtet. Kanske vore det bara bättre att acceptera att saker förändras och gå vidare med sitt liv.

Medlem

Jag förstår att Blizzard stänger ner Nostalrius men jag förstår inte varför man inte startar egna vanilla servers. jag hade lätt hoppa in på vanilla igen och betala månadsavgift.

Vanilla wow är magiskt något blizzard måste inse

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av joimy85:

Var smart, starta egna Vanilla servrar blizzard..

Att Blizzard väljer att stänga ner en av de största privatservrarna kan ju vara ett tecken på att de vill starta egna servrar istället. Man kan ju alltid hoppas.

blizzard will du ska spela det döda spelet WoD

Medlem
Skrivet av joimy85:

Var smart, starta egna Vanilla servrar blizzard..

Om det ändå vore så väl. Dom har sagt vid upprepade tillfällen att det aldrig kommer att hända. Folk vill ha vanilla och TBC servrar.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Nunk:

But...but... why? Drar inte kassakon in lika bra längre? Börjar dom få panik xD

För att man hellre vill ha 150000 betalande kunder?

Känns ganska självklart.

Det finns många anledningar. T.ex. så får man inte behålla Trademarks utan att aktivt försvara sitt varumärke.

Sen är det i min åsikt inte ens moraliskt rätt att tillhandahålla någon annans produkt utan medgivande. Tänk själv om du lagt ner tid och pengar på att skapa en tjänst folk betalar för, så lägger någon annan upp den parallellt gratis.

Medlem

I mitt tyckte ta senaste patchen innan varje expansion och kör den på en server.

Åtminstone en vanilla, TBC och WotLK!


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Cybersoul:

Jag förstår att Blizzard stänger ner Nostalrius men jag förstår inte varför man inte startar egna vanilla servers. jag hade lätt hoppa in på vanilla igen och betala månadsavgift.

Vanilla wow är magiskt något blizzard måste inse

För att de vill sälja sina produkter, så som expansioner och allt extra in-game material det inkluderar.

Det är också väldigt lätt att inse. De tjänar väldigt mycket mindre på vanilla-servrar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

150k aktiva spelare är större än många mmoer=P

Jag har för mig att blizzard har inte kvar koden och servrarna till vanilla wow. Dom skulle behöva bygga upp det på nytt

Medlem

Vad räknas som "vanilj" idag? Som det såg ut 2004?

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Nunk:

But...but... why? Drar inte kassakon in lika bra längre? Börjar dom få panik xD

För att man hellre vill ha 150000 betalande kunder?

Känns ganska självklart.

Folk spelar detta eftersom de vill spela vanilla WoW. Extremt få att dessa spelare är intresserade av att betala Blizzard för att spela ett sämre spel.

Medlem
Skrivet av Deragorn:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Nunk:

But...but... why? Drar inte kassakon in lika bra längre? Börjar dom få panik xD

För att man hellre vill ha 150000 betalande kunder?

Känns ganska självklart.

Folk spelar detta eftersom de vill spela vanilla WoW. Extremt få att dessa spelare är intresserade av att betala Blizzard för att spela ett sämre spel.

Det spelar dock ingen roll, det handlar om varumärkesskydd och är helt korrekt handlat av Blizzard. Jag skulle väl reagera ungefär likadant om jag skapat en produkt/tjänst och någon annan tillgängliggör den produkten/tjänsten, även om det är en äldre version.

Medlem
Skrivet av Deragorn:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Nunk:

But...but... why? Drar inte kassakon in lika bra längre? Börjar dom få panik xD

För att man hellre vill ha 150000 betalande kunder?

Känns ganska självklart.

Folk spelar detta eftersom de vill spela vanilla WoW. Extremt få att dessa spelare är intresserade av att betala Blizzard för att spela ett sämre spel.

Vad vill du ha sagt..?!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det tråkiga är att blizzard ignorerar hela spelarbasen som vill ha ett more rpgigt mmo som inte styrs av folk som bara vill ha ett casual spel.

Jag tror inte detta kommer hjälpa wow retail för det spelet levererar inte det folk som spelar på servrar på som nos.

Medlem
Skrivet av marcus.t.flores:

Jag har för mig att blizzard har inte kvar koden och servrarna till vanilla wow. Dom skulle behöva bygga upp det på nytt

Det skulle i så fall också innebära att varje privat server som finns nu har byggt upp det själv?

Känns högst tveksamt

Medlem

Tycker det är tråkigt att de lägger ner Nostalrius, har inte haft såpass kul som där.

Medlem

Tror inte många av dem som spelade på den servern kommer komma tillbaka till wow, dem hittar någon annan privateserver.
Tråkiga är ju att blizzard aldrig kommer göra en vanilla server, mest för dem vill ju hellre dem spelar och köper expansionerna än att spela det.

Det tror jag stensäkert på. Men visst ändrar dem sig, trevligt.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Deragorn:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Nunk:

But...but... why? Drar inte kassakon in lika bra längre? Börjar dom få panik xD

För att man hellre vill ha 150000 betalande kunder?

Känns ganska självklart.

Folk spelar detta eftersom de vill spela vanilla WoW. Extremt få att dessa spelare är intresserade av att betala Blizzard för att spela ett sämre spel.

Vad vill du ha sagt..?!

Att det är otroligt orimligt att tro att dessa 150k spelare kommer börja spela retail WoW istället.

Medlem

Om man sippar igenom alla trådar, nyheter och gud vet vad ser man vilken public relations mardröm detta är för Blizzard. Det finns så många möjligheter med fan projekt som detta som man kan ömsesidigt driva och tjäna pengar på ur Blizzards perspektiv, för att inte tala om det man tjänar in i goodwill - vi pratar trots allt om ett nonprofit projekt som utvecklat sina egna scripts och i det stora hela gjort ett väldigt bra arbete för Blizzards egna varumärke.

Förhoppningsvis kommer någonting bra ut av allt detta, om än inte just idag eller imorgon så visar det på möjligheter för framtiden. Om bara företaget kunde skapa öppna affärsmodeller för dessa äldre versioner så skulle alla tjäna på det, istället för att alla förlorar på det.

Medlem
Skrivet av joimy85:

Var smart, starta egna Vanilla servrar blizzard..

Om dem startar en vanilla server eller flertal så skulle det ju resultera i att folk inte köper dem nya expansionerna, tror det är där skon klämmer :/


signatur

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.

12
Skriv svar