Pc-test – Quantum Break gräver Windows Stores grav

Robot
Pc-test – Quantum Break gräver Windows Stores grav

Vi testar Remedys senaste på Windows 10, och finner ett urstarkt skäl att köpa Xbox One.

#quantum-break, #remedy, #microsoft, #epic, #gears-of-war-ultimate-edition, #rise-of-the-tomb-raider-20-year-celebration, #max-payne


Medlem
Pc-test – Quantum Break gräver Windows Stores grav

Alla vill fajtas med Steam. Om inte frivilligt så genom tvång.
Och måste jag välja mellan att tvingas till Origin, Uplay eller annan plattform så väljer jag mer och mer: Nope!

Konkurrens är bra och i slutändan så vinner vi alla på det men så länge som alternativen är amatörmässiga hafsbyggen så vinner Steam i 11 fall av 10.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Ja det här lär de ju vara nöjda med.

Sista meningen säger nog allt.

Medlem

Lite konstigt att det är så pass mycket problem när Microsoft styr så pass mycket av hur det köps, laddas ner och installeras i deras egna miljöer.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Alla vill fajtas med Steam. Om inte frivilligt så genom tvång.
Och måste jag välja mellan att tvingas till Origin, Uplay eller annan plattform så väljer jag mer och mer: Nope!

Konkurrens är bra och i slutändan så vinner vi alla på det men så länge som alternativen är amatörmässiga hafsbyggen så vinner Steam i 11 fall av 10.

Jag har börjat vägra Steam, och väljer andra alternativ så gott det går. Istället lägger jag all min vikt hos GOG.com. Där har du en butik/plattform som görs rätt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Högt pris och fungerar dåligt - en oslagbar kombination!

Medlem

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om denna artikel, lagom aggressiv.

Redaktör
Skrivet av enborn:

Lite konstigt att det är så pass mycket problem när Microsoft styr så pass mycket av hur det köps, laddas ner och installeras i deras egna miljöer.

De sköter ju allting själva - distribution, prissättning, nedladdningsapp, försäljning... obegripligt.


signatur
Medlem

Kollade på 20 minuters videon och det gjorde mig lätt illamående. Vet inte om det beror på kameraposition, animationerna eller om fov:en är för låg.
Något annat som ger mig samma känsla är Microsoft som tar ner en skitig halvgjord tjänst för att sedan börja på en ny som de inte heller lägger något riktigt krut på.

Medlem

Vet inte vem eller vilka som är ansvariga för att det har blivit såhär. Men de som ligger bakom det borde sparka sig själva från sitt jobb.

Medlem
Skrivet av azynkron:

Alla vill fajtas med Steam. Om inte frivilligt så genom tvång.
Och måste jag välja mellan att tvingas till Origin, Uplay eller annan plattform så väljer jag mer och mer: Nope!

Konkurrens är bra och i slutändan så vinner vi alla på det men så länge som alternativen är amatörmässiga hafsbyggen så vinner Steam i 11 fall av 10.

Ge dig, det är inget fel på Origin. Bara för att det är EA's plattform så behöver det inte betyda att den suger.

Medlem
Skrivet av simpa975:
Skrivet av azynkron:

Alla vill fajtas med Steam. Om inte frivilligt så genom tvång.
Och måste jag välja mellan att tvingas till Origin, Uplay eller annan plattform så väljer jag mer och mer: Nope!

Konkurrens är bra och i slutändan så vinner vi alla på det men så länge som alternativen är amatörmässiga hafsbyggen så vinner Steam i 11 fall av 10.

Ge dig, det är inget fel på Origin. Bara för att det är EA's plattform så behöver det inte betyda att den suger.

Jo. För allt som har med EA att göra suger.

Medlem

I år är det dyrt att vara Remedy-fan. Jag blev riktigt grinig över den dryga prislappen men valde att köpa spelet ändå, enbart för det är Remedys senaste spel.

Jag hade som tur inga problem med själva nedladdningen förutom att den var långsammare än Steam/Origin. Spelet flyter på felfritt i 60fps på medium grafik, vilket inte är så farligt som det låter, det är fortfarande snyggt.
Speccs: Geforce 970gtx, 16gb 2400mhz DDR3 RAM, Intel Core I7-3,50ghz processor

Jag har för tillfället spelat igenom första kapitlet och håller på att buffra första live action klippet, är nöjd med spelet än så länge, men prislappen är fan inte okej för ett pc spel. Microsoft måste get real med priserna om dom hoppas på att vinna över folk till sitt monopol. Sänk priset och erbjud oss stackars satar som inte kunde låta bli spelet i nuläget ett gratis dlc, ifall Remedy planerar ett som med Alan Wakes American Nightmare


signatur

Game long and prosper

Medlem

<3 FZ
Lysande recension, och självklart upprörande för en hängiven PC-spelare.

Medlem

Varför ens begränsa inställningarna i ett spel på PC, fattar inte ens Microsoft att det är tack vara att man kan fixa å trixa med inställningarna för att få den bästa upplevelsen på sin egen dator som man skaffar spel till PC? Man blir ju förbannad! Jag kommer totalvägra Windows Store, håller mig till Steam och Origin.

Det måste vara samma team som promotade Xbone från början som ligger bakom nya Windows Store....


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Steam har nästan altlid funkat bra, uplay blev riktigt bra efter nån uppdatering för några år sen (plus att den funkar ännu bättre nu med uplay spel man köpt via steam) och origin har jag aldrig haft några problem med. Att Windows store skulle funka dåligt det förvånar mig inte ett dugg däremot. Man kan ju hoppas att de fixar alla dessa buggar osv så att windows store suger lite mindre i fortsättningen iallafall.

Inaktiv

Fixa det. Valve behöver knappast mer pengar.

Medlem
Skrivet av Megagurra:
Skrivet av simpa975:
Skrivet av azynkron:

Alla vill fajtas med Steam. Om inte frivilligt så genom tvång.
Och måste jag välja mellan att tvingas till Origin, Uplay eller annan plattform så väljer jag mer och mer: Nope!

Konkurrens är bra och i slutändan så vinner vi alla på det men så länge som alternativen är amatörmässiga hafsbyggen så vinner Steam i 11 fall av 10.

Ge dig, det är inget fel på Origin. Bara för att det är EA&#039;s plattform så behöver det inte betyda att den suger.

Jo. För allt som har med EA att göra suger.

Det har jag aldrig sagt. Har för närvarande inget emot EA.

Medlem

Hade en kännsla att detta skulle bli fiasko.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ett dåligt portat spel med en dålig marknadsplattform ä knappast en anledning till att köpa en dålig konsol och spela spel med dålig grafik och låg bilduppdateringsfrekvens.

Däremot är det ett skäl till att spela andra spel.

Medlem

En so förstår min frustration. Sjukt dåligt optimerat som spel. 720p som blir uppskattad inställningar som inte verkar funka. Långsam nedladdning. Streaming i episoder (filmsekvenser) alltså sjukt. Sämsta skitet jag varit med om

Medlem

Det går att enkelt ändra på vart Appar installeras ifrån Store

Settings > Device > Storage.

Men håller med om att det finns mycket att önska... Porten verkar kass också den kör upskalning ifrån 720p oavsett upplösning. Pluss att det inte ens finns 4K stöd

Fan hoppades på detta spel men blir inget köp ännu förns de fixar alla fel.

Medlem
Skrivet av Dres81:

En so förstår min frustration. Sjukt dåligt optimerat som spel. 720p som blir uppskattad inställningar som inte verkar funka. Långsam nedladdning. Streaming i episoder (filmsekvenser) alltså sjukt. Sämsta skitet jag varit med om

ännu värre är ju uppskalningen och inget stöd för 4K , för ett DX12 spel... haha jävla skämt fattar inte hur fan man kan släppa en så jävla dålig produkt... Ingen som testar? vetifan någon borde ju få kicken.

Redaktör
Skrivet av Oneone:

Det går att enkelt ändra på vart Appar installeras ifrån Store

Settings &gt; Device &gt; Storage.

Men håller med om att det finns mycket att önska... Porten verkar kass också den kör upskalning ifrån 720p oavsett upplösning. Pluss att det inte ens finns 4K stöd

Fan hoppades på detta spel men blir inget köp ännu förns de fixar alla fel.

Jag skulle inte kalla det enkelt, inte i förhållande till hur ett vanligt installationsfönster i Windows funkar. Om du vill ändra något måste du växla till en annan app, byta destination, bekräfta, växla tillbaka till Win Store-appen och starta om den. Att jämföra med det gamla sättet: att från installationsprogrammet välja var spelet ska hamna.


signatur
Medlem
Skrivet av azynkron:

Alla vill fajtas med Steam. Om inte frivilligt så genom tvång.
Och måste jag välja mellan att tvingas till Origin, Uplay eller annan plattform så väljer jag mer och mer: Nope!

Konkurrens är bra och i slutändan så vinner vi alla på det men så länge som alternativen är amatörmässiga hafsbyggen så vinner Steam i 11 fall av 10.

Dock så är ju inte windows store bara baserat på spel de finns ju massan annan skit där också.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av azynkron:

Alla vill fajtas med Steam. Om inte frivilligt så genom tvång.
Och måste jag välja mellan att tvingas till Origin, Uplay eller annan plattform så väljer jag mer och mer: Nope!

Konkurrens är bra och i slutändan så vinner vi alla på det men så länge som alternativen är amatörmässiga hafsbyggen så vinner Steam i 11 fall av 10.

Jag har börjat vägra Steam, och väljer andra alternativ så gott det går. Istället lägger jag all min vikt hos GOG.com. Där har du en butik/plattform som görs rätt.

Gog tror jag är framtiden. Börjar dyka upp fler nyare spel där på sidan (som till exempel dying light och fear-spelen).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om denna artikel, lagom aggressiv.

Med all förståelse också. Denna affärsmodell bör inte på något sätt uppmuntras.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Ambassadör
Xbox

GOG. Nuff said.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av azynkron:

Alla vill fajtas med Steam. Om inte frivilligt så genom tvång.
Och måste jag välja mellan att tvingas till Origin, Uplay eller annan plattform så väljer jag mer och mer: Nope!

Konkurrens är bra och i slutändan så vinner vi alla på det men så länge som alternativen är amatörmässiga hafsbyggen så vinner Steam i 11 fall av 10.

Jag har börjat vägra Steam, och väljer andra alternativ så gott det går. Istället lägger jag all min vikt hos GOG.com. Där har du en butik/plattform som görs rätt.

GOG Galaxy är nog den enda konkurrenten till Steam som jag känner fungerar 100%. Dessutom har GOG precis som Steam det öppet för alla förlag att sälja sina spel. Det är ju där Origin/Uplay t.ex. aldrig kommer att kunna konkurrera då de envisas med att endast erbjuda sina egna spel.

När det kommer till Windows Store är jag precis lika oimponerad som recensenten. Allt som inte är i Mahjong-stil fungerar helt enkelt inte.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

k3m
Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av azynkron:

Alla vill fajtas med Steam. Om inte frivilligt så genom tvång.
Och måste jag välja mellan att tvingas till Origin, Uplay eller annan plattform så väljer jag mer och mer: Nope!

Konkurrens är bra och i slutändan så vinner vi alla på det men så länge som alternativen är amatörmässiga hafsbyggen så vinner Steam i 11 fall av 10.

Jag har börjat vägra Steam, och väljer andra alternativ så gott det går. Istället lägger jag all min vikt hos GOG.com. Där har du en butik/plattform som görs rätt.

samma här. gog.com är tamefan bäst

123
Skriv svar