Mystiska meddelanden teasar The Walking Dead-skaparnas nya

Robot
Mystiska meddelanden teasar The Walking Dead-skaparnas nya

Telltale skräms i blodbesudlade tweets!


Medlem
Mystiska meddelanden teasar The Walking Dead-skaparnas nya

Sätter mina pengar på VR.

Medlem

NY motor? Ja gud ja. Men framför allt möjligheten av välja bort meddelande som "X will remeber this".
Det bryter illusionen så kraftigt. Just ja, det är ju bara ett spel och där de flesta handlingar inte får olika konsekvenser, men nu dök det visst upp ett sådant.

Undantaget är Tales of the Broderlands.
"Ys face will remeber this" var ganska awsome.

Medlem

Freddy Krueger?

Bilderna ser iofs inte ut som Elm street direkt...

Medlem

Ser inte det i artikeln men telltale har startat nytt "bolag" som heter Telltale Publishing.

Mer information angående detta kommer dyka upp under dagen.

Medlem
Skrivet av Evilof:

NY motor? Ja gud ja. Men framför allt möjligheten av välja bort meddelande som "X will remeber this".
Det bryter illusionen så kraftigt. Just ja, det är ju bara ett spel och där de flesta handlingar inte får olika konsekvenser, men nu dök det visst upp ett sådant.

Instämmer. Den där funktionaliteten förstörde hela spelupplevelsen för mig.


signatur

Have a good time!

Medlem

Håller tummarna för ett nytt Wolf among us, det var så mycket bättre än the Walking Dead (det är zombies med, vi vet alla att inget kommer att sluta väl =P)

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Evilof:

NY motor? Ja gud ja. Men framför allt möjligheten av välja bort meddelande som "X will remeber this".
Det bryter illusionen så kraftigt. Just ja, det är ju bara ett spel och där de flesta handlingar inte får olika konsekvenser, men nu dök det visst upp ett sådant.

Instämmer. Den där funktionaliteten förstörde hela spelupplevelsen för mig.

Är det inte det "Story Notifications" i "Options"-menyn är till för. Har bara spelat The Walking Dead, så vet inte hur det är med de andra spelen, men där finns alternativet iallafall.

Medlem
Skrivet av peter_lovgren:
Skrivet av Brain:
Skrivet av Evilof:

NY motor? Ja gud ja. Men framför allt möjligheten av välja bort meddelande som "X will remeber this".
Det bryter illusionen så kraftigt. Just ja, det är ju bara ett spel och där de flesta handlingar inte får olika konsekvenser, men nu dök det visst upp ett sådant.

Instämmer. Den där funktionaliteten förstörde hela spelupplevelsen för mig.

Är det inte det "Story Notifications" i "Options"-menyn är till för. Har bara spelat The Walking Dead, så vet inte hur det är med de andra spelen, men där finns alternativet iallafall.

Det fanns inte i Wolf. Har för mig att de la till det i The Walking Dead efter ett par episoder (eller säsonger?).


signatur

Have a good time!

Medlem

Drar till med en gissning på True Detective.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tydligen ska de släppa 7 Days to Die till konsoller.

1
Skriv svar