Youtube Gaming-appen släppt i Sverige

Robot
Youtube Gaming-appen släppt i Sverige

Nej, det är inte bara Pewdiepie i den.


Medlem
Youtube Gaming-appen släppt i Sverige

Tog precis en lätt titt på appen, och måste erkänna att jag känner mig ganska positivt inställd så här långt. Förstaintrycket är att appen känns polerad och genomtänkt, utan att sträva för långt från YouTube-appen så att slipper vänja sig vid den på nytt.

En väldigt schysst funktion är att man kan streama/spela in spel på telefonen också. Jag kan exempelvis streama eller spela in när jag spelar Hearthstone eller valfri emulator direkt på telefonen, och ladda upp det därigenom också utan att förlita mig på datorn.

EDIT: Jag spelade in och laddade upp ett snabbt klipp för att prova på. Tycker det blev helt OK ändå, med tanke på hur simpel processen var. (Starta appen, välj att spela in, tryck på "Record")

https://www.youtube.com/watch?v=vAXPBziLQKo


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Har använt då och då ett ganska bra tag nu via proxy men jag föredrar vanliga youtube för videos från skapare jag prenumererar på och twitch för streaming då det helt enkelt fungerar bättre, med tiden kanske det blir bättre men i sitt nuvarande utförande så används det väldigt sällan, oftast i fall där twitch skulle strula och det sänds på både twitch och youtube.

Avstängd

Tydligen inte tillgänglig i Finland ännu... Men med tanke på att den nu är släppt i Sverige så borde det inte dröja länge.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Ser bra ut och så, men nån som vet om det som finns i you gaming går att se från vanliga youtube både nu och senare?

Känns inge kul och splitta det i 2 appar som konsument av allt innehåll på youtube inte bara spel relaterat.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Avstängd

Roligt att Scrapyard Wars syns där när det ens är Gaming relaterat mesta dels?

Medlem

de känns väldigt illa när fz måste vara snabba på att säga att det inte bara äre pewdiepie på gaming appen, då märker man verkligen att folk har inte mycket till liv som måste tjuta så fort pewdiepie nämns.

Ett tips till er som hatar honom.... sluta kolla på han om ni känner att eran liv rasar i spillror när ni hör felix röst.
Förstår inte ens varför folk som hatar någon ens lägger ned tid på att kolla eller gnälla. Patetiskt är vad jag kallar det

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Tog precis en lätt titt på appen, och måste erkänna att jag känner mig ganska positivt inställd så här långt. Förstaintrycket är att appen känns polerad och genomtänkt, utan att sträva för långt från YouTube-appen så att slipper vänja sig vid den på nytt.

En väldigt schysst funktion är att man kan streama/spela in spel på telefonen också. Jag kan exempelvis streama eller spela in när jag spelar Hearthstone eller valfri emulator direkt på telefonen, och ladda upp det därigenom också utan att förlita mig på datorn.

EDIT: Jag spelade in och laddade upp ett snabbt klipp för att prova på. Tycker det blev helt OK ändå, med tanke på hur simpel processen var. (Starta appen, välj att spela in, tryck på "Record")

https://www.youtube.com/watch?v=vAXPBziLQKo

Och den funktionen finns givetvis bara på Android...synd att den spelar in ljudet från högtalaren, resultatet blir därefter, men bilden blev ju bra iallafall.

1
Skriv svar