Pc-test – Quantum Break gräver Windows Stores grav

Medlem

Va!!!!! Är det ingen som ska säga pc master race???

Inaktiv

Den jävla titeln asså. Patetiska skräpsida.

Medlem
Skrivet av Danternas:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av azynkron:

Alla vill fajtas med Steam. Om inte frivilligt så genom tvång.
Och måste jag välja mellan att tvingas till Origin, Uplay eller annan plattform så väljer jag mer och mer: Nope!

Konkurrens är bra och i slutändan så vinner vi alla på det men så länge som alternativen är amatörmässiga hafsbyggen så vinner Steam i 11 fall av 10.

Jag har börjat vägra Steam, och väljer andra alternativ så gott det går. Istället lägger jag all min vikt hos GOG.com. Där har du en butik/plattform som görs rätt.

GOG Galaxy är nog den enda konkurrenten till Steam som jag känner fungerar 100%.

gog är inte precis en konkurrent, så till vida att steam är mycket mer än bara en butik.

GFWL kommer tillbaka i annan tappning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Alltså, går inte att stänga av Vsync, är det sant? är de dumma i huvudet eller? :S

Gen
Medlem
Skrivet av Ftmch:

Alltså, går inte att stänga av Vsync, är det sant? är de dumma i huvudet eller? :S

Det mesta funkar inte i UWP vilket är chockerande med tanke på att det utvecklats av världens största mjukvarubolag. Kommer aldrig köpa något från Windows Store! Teamet bakom UWP är ett gäng amatörer.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag har börjat vägra Steam, och väljer andra alternativ så gott det går. Istället lägger jag all min vikt hos GOG.com. Där har du en butik/plattform som görs rätt.

Jag har än så länge inte en enda anledning till att överge Steam. Jag är i och för sig inte emot GOG ex men deras prissättning är horribel. Ärligt, det mesta av deras knappa 1500 spel är gammalt skit. Rätt och slätt. 9 Euro för Freespace 2 från 1999 exempelvis?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Känns som du skulle räknat till tio innan du skrev den här artikeln.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Ftmch:

Alltså, går inte att stänga av Vsync, är det sant? är de dumma i huvudet eller? :S

Det mesta funkar inte i UWP vilket är chockerande med tanke på att det utvecklats av världens största mjukvarubolag. Kommer aldrig köpa något från Windows Store! Teamet bakom UWP är ett gäng amatörer.

Det hänger ihopa med andra "finesser" som vi måste dras med för att konsollerna inte riktigt hänger med i svängarna. Med tanke på det skall vi kanske vara glada att de inte cappat på 30fps. Och att det inte går att stänga av bloom.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

GFWL kommer tillbaka i annan tappning.

Tvätta fingrnarna nu efter att du har skrivit något så smutsigt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av simpa975:

Ge dig, det är inget fel på Origin. Bara för att det är EA's plattform så behöver det inte betyda att den suger.

Har inget med EA att göra, var fick du det ifrån?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Danternas:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av azynkron:

Alla vill fajtas med Steam. Om inte frivilligt så genom tvång.
Och måste jag välja mellan att tvingas till Origin, Uplay eller annan plattform så väljer jag mer och mer: Nope!

Konkurrens är bra och i slutändan så vinner vi alla på det men så länge som alternativen är amatörmässiga hafsbyggen så vinner Steam i 11 fall av 10.

Jag har börjat vägra Steam, och väljer andra alternativ så gott det går. Istället lägger jag all min vikt hos GOG.com. Där har du en butik/plattform som görs rätt.

GOG Galaxy är nog den enda konkurrenten till Steam som jag känner fungerar 100%.

gog är inte precis en konkurrent, så till vida att steam är mycket mer än bara en butik.

https://www.gog.com/galaxy


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Redaktör
Skrivet av Leffe76:

Känns som du skulle räknat till tio innan du skrev den här artikeln.

Windows Store gav mig möjlighet att räkna betydligt längre. Det hjälpte föga.


signatur
Medlem

Episkt avslut på den artikeln, eloge!

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Steam har nästan altlid funkat bra, uplay blev riktigt bra efter nån uppdatering för några år sen (plus att den funkar ännu bättre nu med uplay spel man köpt via steam) och origin har jag aldrig haft några problem med. Att Windows store skulle funka dåligt det förvånar mig inte ett dugg däremot. Man kan ju hoppas att de fixar alla dessa buggar osv så att windows store suger lite mindre i fortsättningen iallafall.

När en annan började använda steam i dess tidiga betastadie så var det nog det sämsta skiten som någonsin hänt pcspel vid det laget. Det tog extremt lång tid att ladda ner spel, prestandan var verkligen under all kritik, dog deras servrar så kastades du ut ur spelen direkt och Steam hade vid det laget så pass stora minnesläckor att bluescreens hörde till vanligheterna.

Nuförtiden flyter steam på bra, men det har blivit mer utav en drm-tjänst än det var tidigare.

Säger som andra, hoppas verkligen att GOGs lösning är framtiden, inte valves. Valve som förövrigt egentligen inte gjort mycket själva i spelväg de senaste åren, utan mer köpt upp andra eller gjort om gamla idéer.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Hur kunde det gå så här fel? absurda systemkrav och pris och ändå laggar det skit ? vill ju inte ens ha ett spel med såna problem ens gratis...

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Puscifer:

Jag har börjat vägra Steam, och väljer andra alternativ så gott det går. Istället lägger jag all min vikt hos GOG.com. Där har du en butik/plattform som görs rätt.

Jag har än så länge inte en enda anledning till att överge Steam. Jag är i och för sig inte emot GOG ex men deras prissättning är horribel. Ärligt, det mesta av deras knappa 1500 spel är gammalt skit. Rätt och slätt. 9 Euro för Freespace 2 från 1999 exempelvis?

Försök att kontakta deras kundtjänst så har du anledning nog att överge Steam. Vad gäller prissättningen på GOG - titta på deras lite nyare spel istället så ska du se att de har samma priser som övriga återförsäljare.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Javas:

I år är det dyrt att vara Remedy-fan. Jag blev riktigt grinig över den dryga prislappen men valde att köpa spelet ändå, enbart för det är Remedys senaste spel.

Jag hade som tur inga problem med själva nedladdningen förutom att den var långsammare än Steam/Origin. Spelet flyter på felfritt i 60fps på medium grafik, vilket inte är så farligt som det låter, det är fortfarande snyggt.
Speccs: Geforce 970gtx, 16gb 2400mhz DDR3 RAM, Intel Core I7-3,50ghz processor

Jag har för tillfället spelat igenom första kapitlet och håller på att buffra första live action klippet, är nöjd med spelet än så länge, men prislappen är fan inte okej för ett pc spel. Microsoft måste get real med priserna om dom hoppas på att vinna över folk till sitt monopol. Sänk priset och erbjud oss stackars satar som inte kunde låta bli spelet i nuläget ett gratis dlc, ifall Remedy planerar ett som med Alan Wakes American Nightmare

Själv kör jag på High i The Division med ett R9-280X och en i5-2500K. Men QB kanske är ett tyngre spel?

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Leffe76:

Känns som du skulle räknat till tio innan du skrev den här artikeln.

Windows Store gav mig möjlighet att räkna betydligt längre. Det hjälpte föga.

Hehe

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Blackwolfe:

Steam har nästan altlid funkat bra, uplay blev riktigt bra efter nån uppdatering för några år sen (plus att den funkar ännu bättre nu med uplay spel man köpt via steam) och origin har jag aldrig haft några problem med. Att Windows store skulle funka dåligt det förvånar mig inte ett dugg däremot. Man kan ju hoppas att de fixar alla dessa buggar osv så att windows store suger lite mindre i fortsättningen iallafall.

När en annan började använda steam i dess tidiga betastadie så var det nog det sämsta skiten som någonsin hänt pcspel vid det laget. Det tog extremt lång tid att ladda ner spel, prestandan var verkligen under all kritik, dog deras servrar så kastades du ut ur spelen direkt och Steam hade vid det laget så pass stora minnesläckor att bluescreens hörde till vanligheterna.

Nuförtiden flyter steam på bra, men det har blivit mer utav en drm-tjänst än det var tidigare.

Säger som andra, hoppas verkligen att GOGs lösning är framtiden, inte valves. Valve som förövrigt egentligen inte gjort mycket själva i spelväg de senaste åren, utan mer köpt upp andra eller gjort om gamla idéer.

Ouch! Jag började använda steam på riktigt 2010 och då funkade den riktigt bra som tur var.

Medlem
Skrivet av kanshira:

Va!!!!! Är det ingen som ska säga pc master race???

Passa på och njut nu, det är din dag idag


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av azynkron:

Alla vill fajtas med Steam. Om inte frivilligt så genom tvång.
Och måste jag välja mellan att tvingas till Origin, Uplay eller annan plattform så väljer jag mer och mer: Nope!

Konkurrens är bra och i slutändan så vinner vi alla på det men så länge som alternativen är amatörmässiga hafsbyggen så vinner Steam i 11 fall av 10.

Kom ihåg att Steam var väldigt buggigt, krashade konstant och åt datorkraft som ett monster när det kom. Det krävdes en del uppdateringar för att få det att fungera.

Det jag vill säga är att Microsofts tjänst fortfarande är relativt ny. Det är ett faktum att de vill att store ska fungera och vara effektiv för att vara konkurrenskraftig mot sina motsvarigheter. Kapital för att bygga detta lär knappast vara något problem så det är bara en tidsfråga innan MS börjar nosa på sina konkurrenter.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Javas:

I år är det dyrt att vara Remedy-fan. Jag blev riktigt grinig över den dryga prislappen men valde att köpa spelet ändå, enbart för det är Remedys senaste spel.

Jag hade som tur inga problem med själva nedladdningen förutom att den var långsammare än Steam/Origin. Spelet flyter på felfritt i 60fps på medium grafik, vilket inte är så farligt som det låter, det är fortfarande snyggt.
Speccs: Geforce 970gtx, 16gb 2400mhz DDR3 RAM, Intel Core I7-3,50ghz processor

Jag har för tillfället spelat igenom första kapitlet och håller på att buffra första live action klippet, är nöjd med spelet än så länge, men prislappen är fan inte okej för ett pc spel. Microsoft måste get real med priserna om dom hoppas på att vinna över folk till sitt monopol. Sänk priset och erbjud oss stackars satar som inte kunde låta bli spelet i nuläget ett gratis dlc, ifall Remedy planerar ett som med Alan Wakes American Nightmare

Själv kör jag på High i The Division med ett R9-280X och en i5-2500K. Men QB kanske är ett tyngre spel?

grafiken är rätt fläskig inom ljus/skuggor, så antingen är de väldigt krävande eller så är spelet dåligt optimerat.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Känns skönt att ha kastat ut Windows 10 som system OS till fördel för Ubuntu Gnome 15.10 x64. Kör en Windows 10 VM som klarar av de allra flesta exklusiva titlarna men inte riktigt orkar med att emulera spel som GTA V, men det kan ändras när AMD släpper riktiga drivrutiner till Linux som är på gång när som helst..

Medlem

Beskrivningen av Windows Store gör mig alldelens varm och nostalgisk, det låter som det glada 90-talet när ALLTING strulade och det tog en hel natt att ladda hem en uppdatering...om man fick hem den alls.

Om WS bara lanserar en blåskärms-app och börjar sälja fanta i halvlitersburkar är tidsresan komplett *hoppas*

Medlem

Beställde Windows10 för detta spel, meeeeen, väntar nog ett tag innan jag köper spelet.

Medlem

Det värsta är nog att Microsoft trots den i särklass längsta och största erfarenheten som något annat företag har av PC-marknaden inte har lärt sig något alls.

Medlem

Vart är alla som i förra artikeln försvarade Windows store så mycket?

Vi såg det redan hända med Tomb Raider, detta är föga oväntat.

Jag använder Steam som huvudplatform och Origin/Uplay/GOG som komplement. Det räcker med konkurans och utbud.


signatur

Nämen!

Medlem

Det gick ju bra det här, Phil Spencer!
Jävla Kalle anka verksamhet


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

När Steam lanserades - buggigt skräp.
När Origin lanserades - buggigt skräp.
Men tekniska buggar går att fixa.

Jag hade velat se mer övergripande och principiella klagomål i så fall mot Windows Store än en trilskande spelinstallation.

123
Skriv svar