Se Jocke kräla mer på golvet och bli vän med korvhund

Robot
Se Jocke kräla mer på golvet och bli vän med korvhund

Äventyren fortsätter i Valves The Lab - korvhundar är VR-människans bästa vän.

#valve


Medlem
Se Jocke kräla mer på golvet och bli vän med korvhund

1080p60fps video vore ju lite trevligare att titta på.

Blir fan åksjuk utan 60fps

Medlem

roshan hälsade på

Medlem

Det är så sjukt fascinerande att se hur uppslukad Jocke blir. Jag var inne på det i en tidigare nyhet hur du verkar uppleva att du verkligen är DÄR och inte på kontoret. Nu verkar ju en sådan enkel sak som mattan förstöra illusionen vid vissa tillfällen men som ett första headset med de begränsningar vi har idag verkar ju upplevelsen enorm.

Nu vill jag dock vilja se mer "riktiga" spel och inte bara teknikdemon. Något man faktiskt kan spela i många timmar, detta som visades nu var ju egentligen bara glorifierade promenadsimulatorer. Men vilken promenad...

Frilansare
Skrivet av Volk:

Det är så sjukt fascinerande att se hur uppslukad Jocke blir. Jag var inne på det i en tidigare nyhet hur du verkar uppleva att du verkligen är DÄR och inte på kontoret. Nu verkar ju en sådan enkel sak som mattan förstöra illusionen vid vissa tillfällen men som ett första headset med de begränsningar vi har idag verkar ju upplevelsen enorm.

Nu vill jag dock vilja se mer "riktiga" spel och inte bara teknikdemon. Något man faktiskt kan spela i många timmar, detta som visades nu var ju egentligen bara glorifierade promenadsimulatorer. Men vilken promenad...

Tror "tyvärr" att det ligger något i det där med inlevelseförmåga. Det kanske sitter lite djupare hos vissa, svårare att plocka fram. Men med det sagt fanns det andra demos som jag totalratade för att jag inte kände närvaron, men som andra gillade skarpt.

Det är nog lite hur man är lagd, det där!

Frilansare
Skrivet av Volk:

Nu vill jag dock vilja se mer "riktiga" spel och inte bara teknikdemon. Något man faktiskt kan spela i många timmar, detta som visades nu var ju egentligen bara glorifierade promenadsimulatorer. Men vilken promenad...

Vi kanske får tid att spela in en dungeon crawler imorgon. Riktigt fult, men med galen inlevelse. Kändes som ett riktigt spel, liksom.

Medlem

Fz: Kan ni se om det är möjligt att förlänga usbn mellan. Dator och boxen? Ser massa folk som frågar runt på nätet men ingen testar. Ni är mitt sista hopp om att få svar på frågan annars måste jag börja tänka datorflytt. Testa med typ en 3m usb om ni orkar


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Som Dota-nörd så blev jag helt såld efter klippet med "tentakeltroll", måste ju ha en sån där! Förövrigt så borde ni låta någon på redaktionen som spelar Dota2 (måste väl finnas någon?) testa det där och filma, hade varit roligt o se. Så gott som allt ni ser i filmen är olika items eller karaktärer i spelet. Gubben i lådan är exempelvis hjälten Axe och tjockisen som pratar är shopkeeper. Schakbrädet är spelplanen. Rolig touch med "item skins" också, kroken som hänger i taket är Dragonclaw. Ett skin till en hjältes vapen som är en raritet och säljs för ungefär 150€.

Medlem

Tack Jocke, blev ett köp efter ha sett dig krypa runt på golvet och lekt med en korvhund


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hymer:

Fz: Kan ni se om det är möjligt att förlänga usbn mellan. Dator och boxen? Ser massa folk som frågar runt på nätet men ingen testar. Ni är mitt sista hopp om att få svar på frågan annars måste jag börja tänka datorflytt. Testa med typ en 3m usb om ni orkar

Det är ström, hdmi och usb som måste förlängas. Får se vad vi kan göra.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hymer:

Fz: Kan ni se om det är möjligt att förlänga usbn mellan. Dator och boxen? Ser massa folk som frågar runt på nätet men ingen testar. Ni är mitt sista hopp om att få svar på frågan annars måste jag börja tänka datorflytt. Testa med typ en 3m usb om ni orkar

Det är ström, hdmi och usb som måste förlängas. Får se vad vi kan göra.

Tack för svar Klart ni har lite gamla kablar liggandes


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Redaktör
Skrivet av Hymer:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hymer:

Fz: Kan ni se om det är möjligt att förlänga usbn mellan. Dator och boxen? Ser massa folk som frågar runt på nätet men ingen testar. Ni är mitt sista hopp om att få svar på frågan annars måste jag börja tänka datorflytt. Testa med typ en 3m usb om ni orkar

Det är ström, hdmi och usb som måste förlängas. Får se vad vi kan göra.

Tack för svar Klart ni har lite gamla kablar liggandes

Vi har kört 5-meters hdmi-sladd för capture-dosor, och det funkar kalas. Strömmen förlänger du enkelt med vanlig grendosa. Orosmomentet är USB. Vi har ingen lång liggande, men man kan googla specifikationerna för USB 2. Ska man tro den här sidan så är det inga problem med 3-meters (10 fot), men om du vill ha längre får du köpa en specifik typ (aktiv eller repeater). Kablar finns billigt, t.ex. här, men jag kan givetvis inte garantera att det funkar om du köper en.


signatur
Medlem

hahaha fan vad jag skrattade åt första klippet. Kan bero på att jag är skittrött

Medlem

...and in other news, a game journalist crawled on the floor and befriended a hot dog...

1
Skriv svar