Telltales stora avslöjande blev en besvikelse

Robot
Telltales stora avslöjande blev en besvikelse
MEG
Medlem
Telltales stora avslöjande blev en besvikelse

Är det detta som kallas för antiklimax?


signatur

Death is only the beginning

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MEG:

Är det detta som kallas för antiklimax?


signatur
Medlem

Besvikelse vet jag inte, snarare förvånad.
Har spelat 7 days to die ett tag nu och det är ett roligt spel, det gör sig dock bäst i multiplayer med kompisar enligt mig.
Spelet har gjort ett rejält kliv framåt i A14, nästan så man kan kalla det en Beta nu.
Kul för utvecklarna också, the fun pimps.

Medlem

Telltale, gänget som slaktar andras spelserier... inte imponerad av deras produkter. Sen detta episod-tramset, en mycket negativ trend inom spelvärlden.

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Telltale, gänget som slaktar andras spelserier... inte imponerad av deras produkter. Sen detta episod-tramset, en mycket negativ trend inom spelvärlden.

Nu är det ju ett nytt bolag som publisher, inte riktigt samma.
Men man får väl hoppas de sköter sig.

Medlem

Jag tycker ni på FZ ganska ofta använt er av märklig rubriksättning senaste tiden. Det påminner mer om blogg-liknande text än rent nyhetsmaterial, vilket enligt mig borde eftersträva neutralitet och fokusera på information. Jag gillar inte den här sortens rubriker eftersom de, medvetet eller ej, påverkar mitt intryck av nyheten.

Hade därför gärna sett att ni tonat ned den här "personliga" rubriksättningen.

Medlem

ännu ett "överleva spel med zombies"...

Är det bara jag som känner att ingen än så länge lyckats med drömmen man har i dessa spel? Det är antingen bara slakt och strid eller ren story. Multiplayer har ju endast varit meh at best än så länge.

Ett rollspels äventyr med zombies är väl det alla vill ha? Överleva mot oddsen och samtidigt ha en berättelse till ?

Medlem
Skrivet av kadavriak:

Telltale, gänget som slaktar andras spelserier... inte imponerad av deras produkter. Sen detta episod-tramset, en mycket negativ trend inom spelvärlden.

Episode Season Pass DLC Pre-order.

Nää.. håller med. Det där smakar illa i munhålan. Man får väl hoppas att de håller tidsramarna i alla fall. Annars blir det ju direkt patetiskt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv
Skrivet av kadavriak:

Telltale, gänget som slaktar andras spelserier... inte imponerad av deras produkter. Sen detta episod-tramset, en mycket negativ trend inom spelvärlden.

Deras spelserier får ofta toppbetyg och spelen säljer bra så både publik och betygsättare gillar ju spelen.
Borderlands som Telltale gjorde var grymt kul,
the walking dead kunde man inte sluta spela och the wolf among us var härligt utflippat.

Medlem
Skrivet av Bahoven:

ännu ett "överleva spel med zombies"...

Är det bara jag som känner att ingen än så länge lyckats med drömmen man har i dessa spel? Det är antingen bara slakt och strid eller ren story. Multiplayer har ju endast varit meh at best än så länge.

Ett rollspels äventyr med zombies är väl det alla vill ha? Överleva mot oddsen och samtidigt ha en berättelse till ?

7 Days to Die är en väldigt god kandidat till att bra ett av de vettigare spelen som gjorts inom det här området. Du har rollspelandet med karaktärsanpassning och olika färdigheter. Du har en voxelbaserad värld som stödjer slumpmässig generering. Du har byggandet, förstörandet och utforskandet. Du har överlevnadsaspekten med sjukdomar, temperaturbaserad överlevnad samt jakt och odling av föda. Du har uppdrag (nyligen lanserat) och en story att följa (kommande feature). Och du har stöd för flera spelare redan från början. Den enda stora komponenten jag känner saknas är NPC:er, och den ska komma framöver.

Det handlar om en liten studio och man kan givetvis inte förvänta sig underverk. Det som främst faller mig i smaken med 7 Days to Die är att det är väldigt mod-vänligt. Det finns redan gott om paket som lägger till nya byggnader till exempel. Det finns overhaul-modddar som ändrar upplevelsen och balansen markant genom att bl.a. lägga till mängder av nya föremål, recept, färdigheter. I och med att större delen av spelet är XML-konfigurerat kan man enkelt justera de parametrarna av upplevelsen man själv inte är helt nöjd med.

Vad som är "drömmen" väl lite olika för alla. Jag tvivlar på att 7 Days to Die kommer att vara "drömmen". Poängen är att man enkelt kan skruva på parametrarna för att få spelet precis som man själv vill. Gör det och lira ihop med en mindre grupp kompisar så kommer ni ha hur kul som helst.

Medlem
Skrivet av Whe112:

Jag tycker ni på FZ ganska ofta använt er av märklig rubriksättning senaste tiden. Det påminner mer om blogg-liknande text än rent nyhetsmaterial, vilket enligt mig borde eftersträva neutralitet och fokusera på information. Jag gillar inte den här sortens rubriker eftersom de, medvetet eller ej, påverkar mitt intryck av nyheten.

Hade därför gärna sett att ni tonat ned den här "personliga" rubriksättningen.

Är väl sånt som lockar läsare/klick numera. Den andra tiden är förbi.

1
Skriv svar