Xperia Z5 jävla dynga

Medlem
Xperia Z5 jävla dynga

Vad är detta för pisstelefon?

Nu när jag ringer folk/tjänster så, så fort man får signal så släcker sig skärmen, för att man inte ska röra knappar av misstag, FINE.

Men när jag "lyfter ner" telefonen för att trycka på knapp/eller för att stänga av samtalet SÅ LYSER DISPLAYEN FAN INTE UPP IGEN!
Det är precis som hela telefonen buggar upp, måste alltså vänta tills andra parten stänger av/lägger på samtalet...

Detta är helt jävla absurt, ringde till en som hade telefonsvarare, jaha, vad händer nu då tror ni? Jo, den låg på, och telefonsvararen spelade in i några minuter tills jag tillslut slängde telefonfan i golvet så den dog (gick dock inte sönder)

Vad är detta för JÄVLA dynga? Hur fan fixar jag detta?

Otroligt, att man kan göra en massa skit på telefonen utan problem, samtidigt, men ringa? Nä då kan man inte lägga på.

Flakmonkey
Skrivet av totte1015:

Vad är detta för pisstelefon?

Nu när jag ringer folk/tjänster så, så fort man får signal så släcker sig skärmen, för att man inte ska röra knappar av misstag, FINE.

Men när jag "lyfter ner" telefonen för att trycka på knapp/eller för att stänga av samtalet SÅ LYSER DISPLAYEN FAN INTE UPP IGEN!
Det är precis som hela telefonen buggar upp, måste alltså vänta tills andra parten stänger av/lägger på samtalet...

Detta är helt jävla absurt, ringde till en som hade telefonsvarare, jaha, vad händer nu då tror ni? Jo, den låg på, och telefonsvararen spelade in i några minuter tills jag tillslut slängde telefonfan i golvet så den dog (gick dock inte sönder)

Vad är detta för JÄVLA dynga? Hur fan fixar jag detta?

Otroligt, att man kan göra en massa skit på telefonen utan problem, samtidigt, men ringa? Nä då kan man inte lägga på.

Har själv en Z5 och inte stött på detta alls men det vanligaste felet tycks vara att man har ett skärmskydd som blockerar den sensor som finns för att känna av om du har telefonen nära örat varpå den slår av skärmen (och då touchen). Har du ett skärmskydd så kan det nog vara en god ide att ta bort det och se om det löser problemet och sen se till att använda originalskyddet och att det inte kommer in någon smuts mellan sensorn och skyddet.

Medlem

Finns det någon teknik du använder dig av som fungerar?


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:

Finns det någon teknik du använder dig av som fungerar?

Med tanke på hur många trådar han skapat om "skitsaker" som inte funkar som dom ska så börjar iaf jag undra om det inte är på andra sidan tbg det är "skit" (OBS! Smilie, såå.. duvet..)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Har du testat att trycka på power-knappen för att se om displayen tänds? Funktionen ska gå att stänga av i fall du känner att du hellre vill att displayen ska vara tänd under pågående samtal. Dock kan det ju hända att du råkar komma åt en massa knappar då.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Vad är detta för pisstelefon?

Nu när jag ringer folk/tjänster så, så fort man får signal så släcker sig skärmen, för att man inte ska röra knappar av misstag, FINE.

Men när jag "lyfter ner" telefonen för att trycka på knapp/eller för att stänga av samtalet SÅ LYSER DISPLAYEN FAN INTE UPP IGEN!
Det är precis som hela telefonen buggar upp, måste alltså vänta tills andra parten stänger av/lägger på samtalet...

Detta är helt jävla absurt, ringde till en som hade telefonsvarare, jaha, vad händer nu då tror ni? Jo, den låg på, och telefonsvararen spelade in i några minuter tills jag tillslut slängde telefonfan i golvet så den dog (gick dock inte sönder)

Vad är detta för JÄVLA dynga? Hur fan fixar jag detta?

Otroligt, att man kan göra en massa skit på telefonen utan problem, samtidigt, men ringa? Nä då kan man inte lägga på.

Fel 40 är väldigt vanligt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Får liknande fel då och då på min Galaxy Note 3. Sensorn blir dammig eftersom den sitter precis intill högtalaren vid örat och den lättaste fixen har varit genom att blåsa luft med tryckluft på burk genom just högtalaren.
Vid tillfällen då jag inte gjort rent innan så har jag varit tvungen att trycka på någon av knapparna (antingen hemknappen eller strömknappen) för att då displayen att vakna igen och det borde väl fungera på alla telefoner kan jag tänka mig?

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av totte1015:

Vad är detta för pisstelefon?

Nu när jag ringer folk/tjänster så, så fort man får signal så släcker sig skärmen, för att man inte ska röra knappar av misstag, FINE.

Men när jag "lyfter ner" telefonen för att trycka på knapp/eller för att stänga av samtalet SÅ LYSER DISPLAYEN FAN INTE UPP IGEN!
Det är precis som hela telefonen buggar upp, måste alltså vänta tills andra parten stänger av/lägger på samtalet...

Detta är helt jävla absurt, ringde till en som hade telefonsvarare, jaha, vad händer nu då tror ni? Jo, den låg på, och telefonsvararen spelade in i några minuter tills jag tillslut slängde telefonfan i golvet så den dog (gick dock inte sönder)

Vad är detta för JÄVLA dynga? Hur fan fixar jag detta?

Otroligt, att man kan göra en massa skit på telefonen utan problem, samtidigt, men ringa? Nä då kan man inte lägga på.

Har själv en Z5 och inte stött på detta alls men det vanligaste felet tycks vara att man har ett skärmskydd som blockerar den sensor som finns för att känna av om du har telefonen nära örat varpå den slår av skärmen (och då touchen). Har du ett skärmskydd så kan det nog vara en god ide att ta bort det och se om det löser problemet och sen se till att använda originalskyddet och att det inte kommer in någon smuts mellan sensorn och skyddet.

Låter rimligt, fick med ett skydd i paktetet, så jag applicerade det, men kan lika gärna ta bort det antar jag.

Har naturligtvis testat att trycka på powerknappen, glömde nämna det, alla knappar som finns på telefonen, har till och med hållt inne powerknappen i 10 sekunder

Men just min Z5 reagerar inte alls när jag trycker, jag fick helt enkelt vänta tills telefonsvararen la på -.-

Medlem

Detta händer mig hela tiden med min Xperia Z jag måste trycka på powerknappen på sidan för att få upp skärmen igen oftast. Lite irriterande för det är som en reflex nu mera så ibland när man trycker på knappen och skärmen tänds som den ska så släcker man den och får igång knapplåset istället.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Sony är skit ja, köp dig en samsung istället det är bra grejer aldrig några problem och deras displayer är ju bäst också sony är ju fan sämst med sina glas o metal baksidor och buggig skit mjukvara i sina telefoner det märks..

Medlem

Kanske måndagsexemplar?

Moderator | Testpilot

Har en Z5 compact och jag hade samma problem, tog bort skärmskyddet så var det löst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kör på föregångaren Z3+ och där är skärmskyddet redan påsklistrat från kartong där det även är utskuret för ljussensorn. Bra skit skulle jag säga då den fungerar precis som den ska!

phi
Medlem

Det är ju känt problem med touch sensorn på Z5:an och föregående Z-modeller. En kollega hade problem med sin Z5 (utan skärmskydd) att den registrerade flera inputs på samma gång eller inga inputs alls så det gick knappt att använda telefonen.

Medlem
Skrivet av redruM:

Finns det någon teknik du använder dig av som fungerar?

Haha. Det här är inte det enda forumet där "Totte" yttrar sig väldigt märkligt.

1
Skriv svar