Äntligen VR-vecka för Fräcka Fredag-gänget!

Robot
Äntligen VR-vecka för Fräcka Fredag-gänget!

Calle och Jocke delar med sig av sina VR-favoriter, och snackar framtiden för den tekniska milstolpen.


Ambassadör
Xbox
Äntligen VR-vecka för Fräcka Fredag-gänget!

Börjar bli lite tröttsamt det här... Ska se avsnittet ändå, men det börjar bli lite pingstvänsvibbar på det här med VR.


signatur

Jump in.

Releasehästryttare

Hoppas nån gör scenen från matrix när han säger "i need guns lots of guns" och det kommer vapen racks

Releasehästryttare
Skrivet av neocon:
Skrivet av Mortaigne:

Börjar bli lite tröttsamt det här... Ska se avsnittet ändå, men det börjar bli lite pingstvänsvibbar på det här med VR.

Vi är nog många inom VR-kulten som uppskattar att FZ-prästerskapet tar sig tid att predika om det virtuella paradiset vi troende hoppas få tillträde till.

Vissa tror tyvärr att VR är en gimmic som kommer dö om ett par år ... jag gillar at FZ har tillgång till det och vill se mer från dem.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Mortaigne:

Börjar bli lite tröttsamt det här... Ska se avsnittet ändå, men det börjar bli lite pingstvänsvibbar på det här med VR.

Vi är nog många inom VR-kulten som uppskattar att FZ-prästerskapet tar sig tid att predika om det virtuella paradiset vi troende hoppas få tillträde till.

Jag tror du är relativt ensam om att tycka att det är "tröttsamt" med VR, kan det vara så att du inte planerar alls på att köpa något headset?

Jag menar det har ju knappt hänt något inom spelbranschen i "hur" vi spelar våra spel. Mus, tangentbord, konsoldosa och en skärm har ju varit de enda valen som funkar. Kinect och PS-move floppa, Wii-mote har dött ut etc.

Nu, äntligen börjar det hända något på den fronten. Jag hoppas verkligen att FZ fortsätter skriva om VR och ska jag vara ärlig så tror jag nog att majoriteten av FZ'as läsare är intresserade av VR och då vore det ju dumt av FZ att sluta skriva om VR.

Medlem
Skrivet av Devan:

Hoppas nån gör scenen från matrix när han säger "i need guns lots of guns" och det kommer vapen racks

http://www.craigsflagger.net/images/gun-locker.gif

Ja! Detta vore SÅ coolt, och sedan självklart kunna prova alla vapen

Ambassadör
Xbox
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av neocon:
Skrivet av Mortaigne:

Börjar bli lite tröttsamt det här... Ska se avsnittet ändå, men det börjar bli lite pingstvänsvibbar på det här med VR.

Vi är nog många inom VR-kulten som uppskattar att FZ-prästerskapet tar sig tid att predika om det virtuella paradiset vi troende hoppas få tillträde till.

Jag tror du är relativt ensam om att tycka att det är "tröttsamt" med VR, kan det vara så att du inte planerar alls på att köpa något headset?

Jag menar det har ju knappt hänt något inom spelbranschen i "hur" vi spelar våra spel. Mus, tangentbord, konsoldosa och en skärm har ju varit de enda valen som funkar. Kinect och PS-move floppa, Wii-mote har dött ut etc.

Nu, äntligen börjar det hända något på den fronten. Jag hoppas verkligen att FZ fortsätter skriva om VR och ska jag vara ärlig så tror jag nog att majoriteten av FZ'as läsare är intresserade av VR och då vore det ju dumt av FZ att sluta skriva om VR.

Jag gillar både tangentbord+mus och handkontroll+tv, bara för att något inte är nytt så betyder det inte att det är dåligt. VR kan säkert vara en kul grej, och jag säger inte att FZ ska sluta helt att skriva om det, var får du det ifrån?
Däremot så värjer jag mig mot sektmentaliteten som börjar bli tröttsam. Om du inte ser den, så förstår jag att du inte fattar vad jag menar.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag gillar både tangentbord+mus och handkontroll+tv, bara för att något inte är nytt så betyder det inte att det är dåligt. VR kan säkert vara en kul grej, och jag säger inte att FZ ska sluta helt att skriva om det, var får du det ifrån?
Däremot så värjer jag mig mot sektmentaliteten som börjar bli tröttsam. Om du inte ser den, så förstår jag att du inte fattar vad jag menar.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Skulle gärna se att ni testar The Gallery, verkar vara riktigt nice.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av MadMartigaN:
Skrivet av Mortaigne:

Jag gillar både tangentbord+mus och handkontroll+tv, bara för att något inte är nytt så betyder det inte att det är dåligt. VR kan säkert vara en kul grej, och jag säger inte att FZ ska sluta helt att skriva om det, var får du det ifrån?
Däremot så värjer jag mig mot sektmentaliteten som börjar bli tröttsam. Om du inte ser den, så förstår jag att du inte fattar vad jag menar.

https://cdn.meme.am/instances/57091925.jpg

Haha, nice.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag är jättetaggad på just VR. Har en Oculus DK2 hemma men den får dottern som tycker det är skoj (och faktiskt inte blir åksjuk av det) men längtar efter min HTC Vive som ska bli askul att testa.

En fråga nu. Ni har fyra stycken lighthouse då ni lånade Pre versionen av Webhallen. Blir det någon skillnad om man skulle ha fyra som att ha två?

För det går ju inte köpa dom separat än i alla fall.

Medlem

Är väldigt spänd på StarVR också som har 210 graders synvinkel. Vilket blir skillnad. Ni har haft reportage om den förut. Något nytt på den fronten? Har dom även tänk på spårade rörelsekontroller?

Medlem

Fan vad det ser kul ut! Vill ha. Kanske ska övertala tjejen att vi ställer in Islandsresan och köper fet PC och ett VR-kit istället.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Fan vad det ser kul ut! Vill ha. Kanske ska övertala tjejen att vi ställer in Islandsresan och köper fet PC och ett VR-kit istället.

Haha vore ngt eller hur:) Nä Island kommer inte finnas kvar i all världens tid. Så kanske passa på. Läste att experter gav ön 75 år till ca

Medlem
Skrivet av Dres81:
Skrivet av Leffe76:

Fan vad det ser kul ut! Vill ha. Kanske ska övertala tjejen att vi ställer in Islandsresan och köper fet PC och ett VR-kit istället.

Haha vore ngt eller hur:) Nä Island kommer inte finnas kvar i all världens tid. Så kanske passa på. Läste att experter gav ön 75 år till ca

Ojdå, kanske inte avbokar då iaf. Undrar om VR finns kvar om 75 år?

Medlem
Skrivet av Leffe76:
Skrivet av Dres81:
Skrivet av Leffe76:

Fan vad det ser kul ut! Vill ha. Kanske ska övertala tjejen att vi ställer in Islandsresan och köper fet PC och ett VR-kit istället.

Haha vore ngt eller hur:) Nä Island kommer inte finnas kvar i all världens tid. Så kanske passa på. Läste att experter gav ön 75 år till ca

Ojdå, kanske inte avbokar då iaf. Undrar om VR finns kvar om 75 år?

Haha då är det ngt annat. Smarta linser är nära i framtiden också

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dres81:

Jag är jättetaggad på just VR. Har en Oculus DK2 hemma men den får dottern som tycker det är skoj (och faktiskt inte blir åksjuk av det) men längtar efter min HTC Vive som ska bli askul att testa.

En fråga nu. Ni har fyra stycken lighthouse då ni lånade Pre versionen av Webhallen. Blir det någon skillnad om man skulle ha fyra som att ha två?

För det går ju inte köpa dom separat än i alla fall.

Vi kör bara två fyrar, Webhallen behövde ha tillbaka sin Pre. Inte helt säker att det ens finns stöd för fler än två.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av neocon:
Skrivet av Mortaigne:

Börjar bli lite tröttsamt det här... Ska se avsnittet ändå, men det börjar bli lite pingstvänsvibbar på det här med VR.

Vi är nog många inom VR-kulten som uppskattar att FZ-prästerskapet tar sig tid att predika om det virtuella paradiset vi troende hoppas få tillträde till.

Donera var tionde till Gaben så har du snart en egen pärleport till VR-riket min son.


signatur
Ambassadör
Xbox
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av neocon:
Skrivet av Mortaigne:

Börjar bli lite tröttsamt det här... Ska se avsnittet ändå, men det börjar bli lite pingstvänsvibbar på det här med VR.

Vi är nog många inom VR-kulten som uppskattar att FZ-prästerskapet tar sig tid att predika om det virtuella paradiset vi troende hoppas få tillträde till.

Donera var tionde till Gaben så har du snart en egen pärleport till VR-riket min son.

Hahaha. Jag får se upp, snart står det två välkammade herrar med FZ-crew-jackor och knackar på dörren på söndag förmiddag och vill prata om vad VR kan göra för mig


signatur

Jump in.

Medlem

Kommer man kunna spela spel som gta 5, witcher doom 4 osv med VR med tangentbord å mus? Eller måste man stå upp i ett rum med dom kontrollerna?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Dres81:

Jag är jättetaggad på just VR. Har en Oculus DK2 hemma men den får dottern som tycker det är skoj (och faktiskt inte blir åksjuk av det) men längtar efter min HTC Vive som ska bli askul att testa.

En fråga nu. Ni har fyra stycken lighthouse då ni lånade Pre versionen av Webhallen. Blir det någon skillnad om man skulle ha fyra som att ha två?

För det går ju inte köpa dom separat än i alla fall.

Vi kör bara två fyrar, Webhallen behövde ha tillbaka sin Pre. Inte helt säker att det ens finns stöd för fler än två.

Aah eftersom det sas att ni använder fyra i videon var därför jag blev fundersam. Det hade varit iofs coolt för få en perfekt bild över rummet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av infernalgod:

Kommer man kunna spela spel som gta 5, witcher doom 4 osv med VR med tangentbord å mus? Eller måste man stå upp i ett rum med dom kontrollerna?

Du kan göra det redan idag med diverse tredjepartssystem men traditionella spel som kräver mycket förflyttning är verkligen inte optimalt för VR.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dres81:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Dres81:

Jag är jättetaggad på just VR. Har en Oculus DK2 hemma men den får dottern som tycker det är skoj (och faktiskt inte blir åksjuk av det) men längtar efter min HTC Vive som ska bli askul att testa.

En fråga nu. Ni har fyra stycken lighthouse då ni lånade Pre versionen av Webhallen. Blir det någon skillnad om man skulle ha fyra som att ha två?

För det går ju inte köpa dom separat än i alla fall.

Vi kör bara två fyrar, Webhallen behövde ha tillbaka sin Pre. Inte helt säker att det ens finns stöd för fler än två.

Aah eftersom det sas att ni använder fyra i videon var därför jag blev fundersam. Det hade varit iofs coolt för få en perfekt bild över rummet.

Då måste vi ha sagt fel


signatur
Medlem

Fan, Lighthouse verkar ju riktigt bra. Jag börjar få obra vibbar över mitt Oculus-köp. Inga handkontroller, inget Lighthouse. Buyers remorse...

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Dres81:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Dres81:

Jag är jättetaggad på just VR. Har en Oculus DK2 hemma men den får dottern som tycker det är skoj (och faktiskt inte blir åksjuk av det) men längtar efter min HTC Vive som ska bli askul att testa.

En fråga nu. Ni har fyra stycken lighthouse då ni lånade Pre versionen av Webhallen. Blir det någon skillnad om man skulle ha fyra som att ha två?

För det går ju inte köpa dom separat än i alla fall.

Vi kör bara två fyrar, Webhallen behövde ha tillbaka sin Pre. Inte helt säker att det ens finns stöd för fler än två.

Aah eftersom det sas att ni använder fyra i videon var därför jag blev fundersam. Det hade varit iofs coolt för få en perfekt bild över rummet.

Två räcker för att få perfekt täckning i ett rum.

Okej då vet jag. Oavsett vad så går det inte köpa till än så länge i alla fall utan bara det som finns i boxen

Inaktiv

Något som kommer slå på Vr är skräckspelen. blir de något med FPS har jag både och om. Hur skulle en 1on1 quake se ut, tänk om man måste hoppa när man ska hoppa ingame : D kommer blir jävligt tränad då i ben och överkropp.

Medlem

En remake av Myst och Riven skulle passa till VR. Ett pusselspel där man måste tänka till, hitta ledtrådar och förflytta sig mellan olika punkter. Vad tror FZ-gubbarna ?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av FarbrorBosse:

En remake av Myst och Riven skulle passa till VR. Ett pusselspel där man måste tänka till, hitta ledtrådar och förflytta sig mellan olika punkter. Vad tror FZ-gubbarna ?

Vi säger att VRGeeks har svaret: http://vrgeeks.se/1908/myst-skaparnas-nya-aventyr-har-vr-stod...


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av FarbrorBosse:

En remake av Myst och Riven skulle passa till VR. Ett pusselspel där man måste tänka till, hitta ledtrådar och förflytta sig mellan olika punkter. Vad tror FZ-gubbarna ?

Vi säger att VRGeeks har svaret: http://vrgeeks.se/1908/myst-skaparnas-nya-aventyr-har-vr-stod...

Fasen... Ni har ju koll, alltså !

1
Skriv svar