Quantum Break-DRM skojar med pirater, men kan drabba hederliga konsumenter

Robot
Quantum Break-DRM skojar med pirater, men kan drabba hederliga konsumenter
Medlem
Quantum Break-DRM skojar med pirater, men kan drabba hederliga konsumenter

Jag var in och kollade priset igår, 646:- Vände och gick.....

Medlem

Fixa native 4k och 21:9 format istället för sånt här DRM larv

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Jag var in och kollade priset igår, 646:- Vände och gick.....

VA?! För ett PC spel?!?!

Inaktiv
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Kilrah:

Jag var in och kollade priset igår, 646:- Vände och gick.....

VA?! För ett PC spel?!?!

Dryg kommentar från mig inc men sen när är quantum break ett pc-spel?

Medlem
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Kilrah:

Jag var in och kollade priset igår, 646:- Vände och gick.....

VA?! För ett PC spel?!?!

MS store är 40% dyrare än Steam så inget ovanligt pris.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Kilrah:

Jag var in och kollade priset igår, 646:- Vände och gick.....

Eller så hade du kollat prisjakt och fått en något behagligare upplevelse ;-). 529 kr hos Mediamarkt och 549 kr hos Siba. Som Xbone spel brukar kosta med andra ord.

Medlem
Skrivet av ruva:
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Kilrah:

Jag var in och kollade priset igår, 646:- Vände och gick.....

VA?! För ett PC spel?!?!

MS store är 40% dyrare än Steam så inget ovanligt pris.

Inte alls en stor anledning till att piratkopierandet av spel finns kvar, nej då... Hur fan tänkte MS där egentligen, att spelarna glatt bara ska svälja deras enormt överprisade spel jämfört med konkurrenternas istället för att ladda ner piratkopior helt gratis och med i princip en obefintlig chans att åka dit?

Fan 650 spänn för ett spel, som dessutom bara går att köpa på ETT ställe, är som upplagt för att det blir massvis med "gratis" spelande istället. Just priserna och tillgängligheten är de absolut största anledningen till att piratkopierade spel ens existerar från första början.

Medlem
Skrivet av devilrat:
Skrivet av Kilrah:

Jag var in och kollade priset igår, 646:- Vände och gick.....

Eller så hade du kollat prisjakt och fått en något behagligare upplevelse ;-). 529 kr hos Mediamarkt och 549 kr hos Siba. Som Xbone spel brukar kosta med andra ord.

Ja, fast det är PC-versionen som kostar 650 spänn och endast finns på Microsoft Store.

ZF
Medlem

det salta modet passar ändå rätt bra till sjöbenen.

k3m
Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av jehuty:
Skrivet av Kilrah:

Jag var in och kollade priset igår, 646:- Vände och gick.....

VA?! För ett PC spel?!?!

Dryg kommentar från mig inc men sen när är quantum break ett pc-spel?

sedan aldrig. FZ borde ändra på det omgående. Quantum break är ett Win10/Xbox spel.

Medlem

Fortfarande 650 för en dålig portad version man blir ju rent förbannad. Det som lovades fanns inte. Surt sa räven

Tyckte även spelet är rätt trist the division är hundra ggr bättre rent kontroll och action

Medlem

Känns spelet som en portad version till Win10?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Redaktör
Skrivet av Pretorian24:

Känns spelet som en portad version till Win10?

Det kommer ett omdöme om Win 10-versionen senare i dag!


signatur
Medlem

Med Rise of the Tomb Raider kunde man byta region till ukraina och få spelen under hundralappen. Borde väl funka här oxå? Har ingen aning om hurvida dom som köpte spelet i Ukraina "kom undan" med det dock..

Sen undrar jag om det verkligen är crackat redan? Kollade några torrentsidor utan resultat.

EDIT: Sen kom jag på en gammal artikel på SweC(?) som gjorde gällande att MS i win10 har möjlighet att "låsa" piratkopierat material genom nån genomsökning av systemet.. Något liknande iaf.

Nån som kommer ihåg bättre? Spännande och se var det här tar vägen iaf..

Medlem
Skrivet av Thomas:
Skrivet av devilrat:
Skrivet av Kilrah:

Jag var in och kollade priset igår, 646:- Vände och gick.....

Eller så hade du kollat prisjakt och fått en något behagligare upplevelse ;-). 529 kr hos Mediamarkt och 549 kr hos Siba. Som Xbone spel brukar kosta med andra ord.

Ja, fast det är PC-versionen som kostar 650 spänn och endast finns på Microsoft Store.

Va det inte något med att man både fick Xbox och PC versionen i en bundle?

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Thomas:
Skrivet av devilrat:
Skrivet av Kilrah:

Jag var in och kollade priset igår, 646:- Vände och gick.....

Eller så hade du kollat prisjakt och fått en något behagligare upplevelse ;-). 529 kr hos Mediamarkt och 549 kr hos Siba. Som Xbone spel brukar kosta med andra ord.

Ja, fast det är PC-versionen som kostar 650 spänn och endast finns på Microsoft Store.

Va det inte något med att man både fick Xbox och PC versionen i en bundle?

Jo, man kan köpa den digitala Xbox One-versionen via Xbox Live för 649 kronor och få PC versionen på köpet. Har man ingen box har man ju inte nytta för den ena versionen eller vice versa. Oavsett måste man punga ut drygt 650 spänn för att få spelet på PC.

Redaktör
Skrivet av Thomas:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Thomas:
Skrivet av devilrat:
Skrivet av Kilrah:

Jag var in och kollade priset igår, 646:- Vände och gick.....

Eller så hade du kollat prisjakt och fått en något behagligare upplevelse ;-). 529 kr hos Mediamarkt och 549 kr hos Siba. Som Xbone spel brukar kosta med andra ord.

Ja, fast det är PC-versionen som kostar 650 spänn och endast finns på Microsoft Store.

Va det inte något med att man både fick Xbox och PC versionen i en bundle?

Jo, man kan köpa den digitala Xbox One-versionen via Xbox Live för 649 kronor och få PC versionen på köpet. Har man ingen box har man ju inte nytta för den ena versionen eller vice versa. Oavsett måste man punga ut drygt 650 spänn för att få spelet på PC.

Jag får inget grepp om vad som gäller. Det sas förut att pc-versionen samt Alan Wake med två dlc följer med om man förhandsbokade Xbox One-versionen. Jag fick en pc-kod på releasedagen, och när jag nu kollade mitt Xbox Live-konto så låg spelet där. Men Alan Wake fick jag inte med.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Pretorian24:

Känns spelet som en portad version till Win10?

Det kommer ett omdöme om Win 10-versionen senare i dag!

Läste precis den. OUCH!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Dres81:

Fortfarande 650 för en dålig portad version man blir ju rent förbannad. Det som lovades fanns inte. Surt sa räven

Tyckte även spelet är rätt trist the division är hundra ggr bättre rent kontroll och action

Quantum finns gratis just nu men troligen bara tills nästa uppdatering av Windows. Ska de jäkla piraterna förstöra Windows Store nu också? Visserligen är spel på Store ett stort misslyckande men kan man köpa konsolspel och spela på PC så är man nästan nöjd förutom då Microsofts ockerpriser.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av ruva:
Skrivet av Dres81:

Fortfarande 650 för en dålig portad version man blir ju rent förbannad. Det som lovades fanns inte. Surt sa räven

Tyckte även spelet är rätt trist the division är hundra ggr bättre rent kontroll och action

Quantum finns gratis just nu men troligen bara tills nästa uppdatering av Windows. Ska de jäkla piraterna förstöra Windows Store nu också? Visserligen är spel på Store ett stort misslyckande men kan man köpa konsolspel och spela på PC så är man nästan nöjd förutom då Microsofts ockerpriser.

Jaså gratis ja den är inte värd mer. Uppdatera patcha den. Ge äkta 4k upplösning. Då kommer jag spela. Men absolut ockerpriser

1
Skriv svar