Medlem
Hardcore

Gjorde ett spontantbesök på bion igår och såg nyligen släppta Hardcore (alt. Hardcore Henry), vilket var en trevlig överraskning. Den stora grejen med filmen är att hela filmen är filmad med förstapersonsvy, och till skillnad från Doom från 2005, så är det gjort väldigt bra. Ni kan tänka er att den är som Crank på droger ungefär, gillar ni trailern så kommer ni med största sannolikhet att gilla filmen också. Sharlto Copley är dessutom fantastisk.

Utöver det, så klarade jag äntligen Dragon Age: Inquisition:s story, då jag köpte till alla DLC för ett tag sedan. Varierande kvalité på de tre olika; Jaws of Hakkon var ett eget område med en egen liten storykedja, väldigt trevliga miljöer och en väldigt utmanande slutfight (kan ha varit min bristande taktik också). The Descent, och i sin förlängning Orzammar, har lånat väldigt mycket av Tolkiens berättelse av Moria, med till synes oändligt djupa grottsystem och hemligheter, vilket gjorde att jag gillade uppdraget en hel del. I synnerhet en serie strider som man gör i mitten av storyn. Till sist var det då Trespasser, som fortsätter på huvudstoryn, och som definitivt inte borde ha varit ett DLC i första taget. Om man har följt all lore och gillar historien som Dragon Age ger, så är det många intressanta svar man får innan spelet tar slut. Detta borde som sagt ha varit en obligatorisk del av huvudspelet, då det är så mycket man missar om man inte spelar detta, många beslut som förhoppningsvis påverkar nästa spel, samt att man får en god gissning vad nästa del kommer att handla om.

#blogg

Medlem
Hardcore

Jag såg filmen på en förhandsvisning i tisdags, och det är en så konstig upplevelse. Jag soch min rumskamrat satt och pratade om den efter, och han fick blunda i 5 minuter för att orka se den eftersom den var så jobbig att titta på så länge, och jag kom på mig själv att titta på den "underifrån", då det var enklare för mina ögon. Efteråt var vi alla lite illamående och yra av upplevelsen.

Samtidigt så kunde vi inte förmå oss att inte rekommendera den till folk. Den är så annorlunda och röjigt att trots allt det dåliga, så tycker jag ändå att den faktiskt var jäkligt häftig.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Jag såg filmen på en förhandsvisning i tisdags, och det är en så konstig upplevelse. Jag soch min rumskamrat satt och pratade om den efter, och han fick blunda i 5 minuter för att orka se den eftersom den var så jobbig att titta på så länge, och jag kom på mig själv att titta på den "underifrån", då det var enklare för mina ögon. Efteråt var vi alla lite illamående och yra av upplevelsen.

Samtidigt så kunde vi inte förmå oss att inte rekommendera den till folk. Den är så annorlunda och röjigt att trots allt det dåliga, så tycker jag ändå att den faktiskt var jäkligt häftig.

Jag förstår vad du menar! Efter ca. 30 minuter hade jag vant mig ganska bra, och kunde njuta lite mer. I de mest hektiska actionscenerna var det ganska turbulent dock, och det blev bara mest ett virrvarr av när kameran flög runt. Blev aldrig yr eller illamående som tur var. Hade nog varit ännu bättre (eller sämre?) med IMAX 3D.

så den är äntligen ute till bio! woho


signatur

New life, New hope

1
Skriv svar