Vad tycker du om vår reklam?

Medlem

Jag har aldrig haft större problem med reklamen här - visst man får upp en hel del random saker ibland som kanske är "intressanta för dig" men inget att bry sig om direkt.

Men jag måste hålla med andra om att G2A är fel att ha som reklam, vi alla vet att G2A är en sida där man kan köpa antingen:

A: Stulna nycklar (vilket behöver inte vara fallet)
B: Ogiltiga nycklar (om man har otur)
C: Giltiga nycklar (finns dem också)

Man får också tänka på att det är oftast säljaren på G2A som sänker ryktet för sidan om hen säljer en falsk nyckel, det sista man vill se här är att någon stackare har gått till G2A via FZ och blir scammad.

Kan ta ett exempel här från en customer review

key worked for a week then the guy preformed a chargeback so keys no longer work.

Dont do it. My keys no longer work and my account is suspended till 2041. Contacted blizzard and they said the keys were no longer valid due to the guy I bought from performing a credit card chargeback.

Källa: [https://uk.trustpilot.com/review/g2a.com]

Vill bara lägga fram detta på bordet, man kan ju spekulera om detta vore ens steam konto på 50k värde som blir bannat. (nu är Blizzard rätt hårda dock)

Eller så kan man kan ta detta med en nypa salt eller inte, men jag tror det finns bättre sidor att göra reklam för.

Men många kommer ju säga olika, vissa som inkasserar alla sina spel därifrån utan problem, och dem som får problem, oavsett är det fortfarande en gråmarknad.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Jag blir lite fundersam över er Intel-kampanj på förstasidan idag. Den har en Webhallen-logga, men när jag klickar på bilden hamnar jag på Inets webbutik. Kanske något att titta närmare på?


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

strossle är ju rent jävla internet-aids dock...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av spikes:

strossle är ju rent jävla internet-aids dock...

Vi vet att det är lite väl många just nu, det ska åtgärdas. Samtidigt är Strössle faktiskt oväntat bra på att tipsa om relevanta artiklar på FZ, så det är inte helt av ondo.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av spikes:

strossle är ju rent jävla internet-aids dock...

Vi vet att det är lite väl många just nu, det ska åtgärdas. Samtidigt är Strössle faktiskt oväntat bra på att tipsa om relevanta artiklar på FZ, så det är inte helt av ondo.

Problemet är väl egentligen att strossle är typ definitionen av clickbait med, om man klickar på en strossle artikel kommer man ju inte ens till den artikeln utan till en frontpage med den strossle artikeln man såg som nummer #1 på deras sida. Det gör mig så jävla förbannad att ens råka klicka på en strossle länk att jag aldrig i helvete skulle ta bort adblock från en sida som faktiskt använder strossle...

Medlem

Kan gnälla på strossle här med usel annonsör tjänst. inte för mängden men för extremt gamla artiklar , länkar till gamla artiklar för bla pcforalla ochb idg från typ 2013 vilket är totalt ointressant

Så nu åker dom på block tills det är åtgärdat


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Såg att det var G2A-reklam på sidan igen. Kom ni alltså fram till att det inte var något problem?

För övrigt tycker jag inte om att ni säljer annonsplats för spel på sidan. Jag kan inte lita på att ni inte låter era annonsörer påverka recensionerna när jag ser sånt. Det har förekommit och förekommer alltför mycket skit inom spelmedia för att jag ska tro att det inte har någon inverkan.

Redaktör
Skrivet av MaxWarp:

Såg att det var G2A-reklam på sidan igen. Kom ni alltså fram till att det inte var något problem?

För övrigt tycker jag inte om att ni säljer annonsplats för spel på sidan. Jag kan inte lita på att ni inte låter era annonsörer påverka recensionerna när jag ser sånt. Det har förekommit och förekommer alltför mycket skit inom spelmedia för att jag ska tro att det inte har någon inverkan.

Det är ok för G2A att köpa annonsplats, kom vi fram till.

Reklam på sajten är som alla vet ett måste - det är dyrt att driva stora sajter och annonser betalar allt. Vi satsar ganska hårt på att annonserna ska vara intressanta för vår målgrupp, och som spelsajt är det ganska givet att speföretag köper annonsplatsen.

Trovärdighetsgrejen har varit en fråga så länge annonsfinansierade medier funnits, och det är givetvis viktigt att vi tydligt håller isär annonser och redaktionellt innehåll. Och det tycker jag att vi gör - vi skriver våra recensioner och nyheter som vi vill, oavsett om det annonseras för spelet i fråga samtidigt, och det har vi alltid gjort. Det tar extremt lång tid att bygga upp ett förtroende hos sina läsare, men det går blixtsnabbt att rasera det. Det senare är vi inte ett dugg intresserade av - vi fyller 20 år i vinter, och vi har inga planer på att lägga ner.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av MaxWarp:

Såg att det var G2A-reklam på sidan igen. Kom ni alltså fram till att det inte var något problem?

För övrigt tycker jag inte om att ni säljer annonsplats för spel på sidan. Jag kan inte lita på att ni inte låter era annonsörer påverka recensionerna när jag ser sånt. Det har förekommit och förekommer alltför mycket skit inom spelmedia för att jag ska tro att det inte har någon inverkan.

Det är ok för G2A att köpa annonsplats, kom vi fram till.

Reklam på sajten är som alla vet ett måste - det är dyrt att driva stora sajter och annonser betalar allt. Vi satsar ganska hårt på att annonserna ska vara intressanta för vår målgrupp, och som spelsajt är det ganska givet att speföretag köper annonsplatsen.

Trovärdighetsgrejen har varit en fråga så länge annonsfinansierade medier funnits, och det är givetvis viktigt att vi tydligt håller isär annonser och redaktionellt innehåll. Och det tycker jag att vi gör - vi skriver våra recensioner och nyheter som vi vill, oavsett om det annonseras för spelet i fråga samtidigt, och det har vi alltid gjort. Det tar extremt lång tid att bygga upp ett förtroende hos sina läsare, men det går blixtsnabbt att rasera det. Det senare är vi inte ett dugg intresserade av - vi fyller 20 år i vinter, och vi har inga planer på att lägga ner.

Jag finner debatten ang G2A lite smått komiskt, eller hur man skall uttrycka det. Å ena sidan klagar man på att G2A skor sig på oseriösa säljare som kränger olagligt överkomna nycklar, i nästa läge rättfärdigar man piratkopiering och tycker det är Ok "bara för att bla bla". Olaglig eller oseriös verksamhet verkar vara helt godtyckligt Ok och jag ser ingen logisk förklaring till att man väljer det ena framför det andra...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av MaxWarp:

Såg att det var G2A-reklam på sidan igen. Kom ni alltså fram till att det inte var något problem?

För övrigt tycker jag inte om att ni säljer annonsplats för spel på sidan. Jag kan inte lita på att ni inte låter era annonsörer påverka recensionerna när jag ser sånt. Det har förekommit och förekommer alltför mycket skit inom spelmedia för att jag ska tro att det inte har någon inverkan.

Det är ok för G2A att köpa annonsplats, kom vi fram till.

Reklam på sajten är som alla vet ett måste - det är dyrt att driva stora sajter och annonser betalar allt. Vi satsar ganska hårt på att annonserna ska vara intressanta för vår målgrupp, och som spelsajt är det ganska givet att speföretag köper annonsplatsen.

Trovärdighetsgrejen har varit en fråga så länge annonsfinansierade medier funnits, och det är givetvis viktigt att vi tydligt håller isär annonser och redaktionellt innehåll. Och det tycker jag att vi gör - vi skriver våra recensioner och nyheter som vi vill, oavsett om det annonseras för spelet i fråga samtidigt, och det har vi alltid gjort. Det tar extremt lång tid att bygga upp ett förtroende hos sina läsare, men det går blixtsnabbt att rasera det. Det senare är vi inte ett dugg intresserade av - vi fyller 20 år i vinter, och vi har inga planer på att lägga ner.

Jag finner debatten ang G2A lite smått komiskt, eller hur man skall uttrycka det. Å ena sidan klagar man på att G2A skor sig på oseriösa säljare som kränger olagligt överkomna nycklar, i nästa läge rättfärdigar man piratkopiering och tycker det är Ok "bara för att bla bla". Olaglig eller oseriös verksamhet verkar vara helt godtyckligt Ok och jag ser ingen logisk förklaring till att man väljer det ena framför det andra...

Tror inte man behöver polarisera det så pass - bara för att man har en åsikt om G2A betyder det inte att man försvarar piratkopiering. Man kan se det lite som ekologisk mat. Många säger sig värna om miljön men när man väl står på affären åker den billigaste förpackningen ner i varukorgen.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tror inte man behöver polarisera det så pass - bara för att man har en åsikt om G2A betyder det inte att man försvarar piratkopiering. Man kan se det lite som ekologisk mat. Många säger sig värna om miljön men när man väl står på affären åker den billigaste förpackningen ner i varukorgen.

Jo, naturligtsvis. Men man ser ibland samma personer figurera i flera av trådarna som i ena läget skrika Bu! och i nästa försvara beteende som är lika fel. Det kanske handlar mer om att haka på tränden och vara emot/för något än något annat? Aja, bara en reflektion.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi förstår att annonser på Internet kan störa din surfupplevelse och därför har vi hårda regler för hur reklam får visas på sajten. De får inte låta eller spela upp videomaterial utan att du aktivt klickar på dem. Från och med årsskiftet 2012/2013 tillåter vi heller inte så kallade intersticials, de banners du måste klicka bort innan du når sajten..

För att göra upplevelsen på FZ ännu bättre är vi också nyfikna på vad du tycker. Annonser är en nödvändighet för att vi ska kunna driva sidan men vi vill veta hur du upplever den. Skulle du till exempel kunna tänka dig att betala en liten summa per månad för att slippa den? Stör du dig inte alls? Berätta!

Video och blinkande är det enda jag personligen stör mig på vad gäller på annonser. Just nu har ni flera videoannonser uppe, det är lite random man får dem, Som värst har jag fått tre samtidigt (Doom, Homefront och Overwatch).

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mill:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi förstår att annonser på Internet kan störa din surfupplevelse och därför har vi hårda regler för hur reklam får visas på sajten. De får inte låta eller spela upp videomaterial utan att du aktivt klickar på dem. Från och med årsskiftet 2012/2013 tillåter vi heller inte så kallade intersticials, de banners du måste klicka bort innan du når sajten..

För att göra upplevelsen på FZ ännu bättre är vi också nyfikna på vad du tycker. Annonser är en nödvändighet för att vi ska kunna driva sidan men vi vill veta hur du upplever den. Skulle du till exempel kunna tänka dig att betala en liten summa per månad för att slippa den? Stör du dig inte alls? Berätta!

Video och blinkande är det enda jag personligen stör mig på vad gäller på annonser. Just nu har ni flera videoannonser uppe, det är lite random man får dem, Som värst har jag fått tre samtidigt (Doom, Homefront och Overwatch).

Det har varit lite mycket senaste tiden, jag håller med.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Som ni kanske har sett har vi fimpat Strossle. Bildlänkarna gav ganska mycket intern trafik när vi först började köra systemet men det blev sämre och sämre. Därför togs de bort.


signatur
rot
Medlem

Vet inte om det är fel på min uppsättning men knapparna i videoannonserna fungerar inte utan tar en till landningssidan oavsett vart man klickar, vilket är störande. Testat utan tillägg i Chrome, IE, firefox.

Medlem

Dishonored 2 reklamen är anpassad för 1080p skärm. Rullar själv 1440p så det ser väldigt dåligt ut. Rätt vanligt att reklamare förkastar allt som heter RWD tyvärr...

http://imgur.com/a/UgNOj

Medlem

Dishonored 2-bannern, överst på sidan börjar autospela trailern med ljud varje gång man går in på en ny sida. Det är otroligt irriterande med den typen av reklam.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bennii:

Dishonored 2-bannern, överst på sidan börjar autospela trailern med ljud varje gång man går in på en ny sida. Det är otroligt irriterande med den typen av reklam.

Oj, så ska det inte vara. Rapporterar direkt. Vilken webbläsare kör du?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bennii:

Dishonored 2-bannern, överst på sidan börjar autospela trailern med ljud varje gång man går in på en ny sida. Det är otroligt irriterande med den typen av reklam.

Oj, så ska det inte vara. Rapporterar direkt. Vilken webbläsare kör du?

Chrome

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bennii:

Dishonored 2-bannern, överst på sidan börjar autospela trailern med ljud varje gång man går in på en ny sida. Det är otroligt irriterande med den typen av reklam.

Oj, så ska det inte vara. Rapporterar direkt. Vilken webbläsare kör du?

Det finns ju två trailers, en för varje karaktär, som går att klicka igång. Men klickar jag inte på någon av dem så startar Corvo-trailern automatiskt efter 5-10 sekunder.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bennii:

Dishonored 2-bannern, överst på sidan börjar autospela trailern med ljud varje gång man går in på en ny sida. Det är otroligt irriterande med den typen av reklam.

Oj, så ska det inte vara. Rapporterar direkt. Vilken webbläsare kör du?

Det finns ju två trailers, en för varje karaktär, som går att klicka igång. Men klickar jag inte på någon av dem så startar Corvo-trailern automatiskt efter 5-10 sekunder.

Japp, har samma problem nu. Såg den inte i Chrome, men fick upp den i Edge men samma beteende. Det ska åtgärdas snarast.


signatur
Medlem

Jag skulle gärna tillåta reklam på fz om ni ändrade strukturen så att fortfarande innehållet på sidan får vara i centrum och inte reklamen.
Jag förstår att det är reklamen i centrum som ger mest pengar men det är också anledniningen till att jag fortsätter med adblock

https://imgur.com/a/FZZDm

jämför dessa två bilder här, det jag vill se vilket är nyhetsflödet ligger i nedre 60% delen av skärmen allt annat är blaj som jag egentligen inte vill se direkt.

Nedre delen där det inte tar upp så mycket plats på höjden är mycket bättre och skulle få mig att tillåta reklam igen.


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Skägg.
10 Chambers

@Verdurakh: Jag förstår vad du menar men än så länge är det traditionella banners som försöker oss. Du kanske skulle bli gladare av en ren nyhetslistning? Vi har en här, fast med ganska så stora bilder. Man skulle kanske kunna göra den lite mer slimmad.


signatur
Medlem

Jag använder Firefox "Tracking Protection" https://support.mozilla.org/sv/kb/tracking-protection
Det verkar blockera all er reklam... det är ju inte det den är byggd för. På vissa anda siter blockerar den också reklam, på andra går reklamen igenom. Hade gått att ha mer Tracking Protection kompatibel reklam?

Skägg.
10 Chambers

@ernstp: Jag är för dåligt tekniskt bevandrad för att kunna svara på den frågan - men det är ju intressant att den är kompatibel med vissa sidor.


signatur
Medlem

För mig är det största problemet den reklam som ligger i bakgrunden, då jag ofta råkar klicka där. Jag behöver någonstans att klicka då jag vill göra fönstret aktivt.

Medlem
Reklam

Det finns få saker jag hatar så mycket som reklam. Oavsett vad jag gör så finns det alltid där. När jag kollar på tv, film, serier eller klipp på youtube. Det stör mig något helt otroligt mycket, speciellt eftersom jag är totalt ointresserad av 99% av allt som visas.
Det visas om och om igen. Samma skit hela tiden i täta intervaller.
Faktum är att jag hatar det så mycket att jag inte alls tänker på att ni går runt pga detta, vilket är dumt, därför gör jag ett undantag på fz.se för detta är ju min favoritsida!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av dareaper:

Det finns få saker jag hatar så mycket som reklam. Oavsett vad jag gör så finns det alltid där. När jag kollar på tv, film, serier eller klipp på youtube. Det stör mig något helt otroligt mycket, speciellt eftersom jag är totalt ointresserad av 99% av allt som visas.
Det visas om och om igen. Samma skit hela tiden i täta intervaller.
Faktum är att jag hatar det så mycket att jag inte alls tänker på att ni går runt pga detta, vilket är dumt, därför gör jag ett undantag på fz.se för detta är ju min favoritsida!

Fint!

Skrivet av Staffan:

För mig är det största problemet den reklam som ligger i bakgrunden, då jag ofta råkar klicka där. Jag behöver någonstans att klicka då jag vill göra fönstret aktivt.

Det är återkommande feedback och jag besvarar det lite här: #3797375


signatur
Moderator | Testpilot

På senaste så har jag börjat få ljud när jag kommer in på sidan. Vet inte om det är reklamen, kanske är någon video som spökar. Jobbigt hur som haver med ett ljud som börjar och slutar abrupt, kanske bara varar 1-2 sekunder.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers

@uberpwnage2.0: Tack - så ska det inte vara.

Edit: den är pausad


signatur
Skriv svar