Jämför Dark Souls 3-grafiken på PS4 och pc

Robot
Jämför Dark Souls 3-grafiken på PS4 och pc

Matchar ögongodiset men dator-versionen har ett par starka fördelar.

#dark-souls-iii, #bloodborne, #from-software


Medlem
Jämför Dark Souls 3-grafiken på PS4 och pc

Wow jag kommer inte köpa det till ps4an.

Medlem

Det är ju nästan alltid så det ser ut på konsolspel. Steget från 30 till 60 fps är rejält, även om man kanske vill ha ännu högre på en speldator. Men så fort man kommer upp i 60 fps är det i alla fall spelbart.

Det finns en del spel som går i 60 på konsol också, men de är lätträknade.

Medlem

Har någon koll på hur grafiken på PS4 står i relation till Bloodborne?

Förutom att det troligtvis är dyrare så ska man inte glömma att man dessutom "behöver" betala för ett PS-plus konto om man kör på PS4:an.

Medlem
Skrivet av rosroborb:

Har någon koll på hur grafiken på PS4 står i relation till Bloodborne?

Förutom att det troligtvis är dyrare så ska man inte glömma att man dessutom "behöver" betala för ett PS-plus konto om man kör på PS4:an.

man behöver bara betala ps+ om man vill köra online. Jag betala ps+ för spelen som man får varje månad.

Medlem

Just spelat Dark Souls 2 på PC och flyter på så bra, stabila 60 FPS i 2450x1440.

Medlem

Bara jag som föredrar Souls spelen i 30fps?
Körde tvåan på både PC och Playstation, men jag låste spelet till 30fps på datorn.. Kanske något som håller sig kvar från alla de timmar jag satt med första spelet...

Medlem
Skrivet av papagoja:

Bara jag som föredrar Souls spelen i 30fps?
Körde tvåan på både PC och Playstation, men jag låste spelet till 30fps på datorn.. Kanske något som håller sig kvar från alla de timmar jag satt med första spelet...

Alltså, ska man titta på saken objektivt så är ju såklart 60FPS bättre än 30FPS.

Men på dig låter det lite som att nostalgikänslor styr ditt beslut om att 30FPS är "skönare" eller vad man nu ska säga. Och nostalgi bryr sig sällan om grafik och liknande.

Medlem
Skrivet av papagoja:

Bara jag som föredrar Souls spelen i 30fps?
Körde tvåan på både PC och Playstation, men jag låste spelet till 30fps på datorn.. Kanske något som håller sig kvar från alla de timmar jag satt med första spelet...

Ja förmodligen

Medlem
Skrivet av papagoja:

Bara jag som föredrar Souls spelen i 30fps?
Körde tvåan på både PC och Playstation, men jag låste spelet till 30fps på datorn.. Kanske något som håller sig kvar från alla de timmar jag satt med första spelet...

De kunde lagt till en Demon's Souls inställning så att man kunde uppleva 5 fps om man slog sönder ett gäng lådor

Moderator | Testpilot
Skrivet av papagoja:

Bara jag som föredrar Souls spelen i 30fps?
Körde tvåan på både PC och Playstation, men jag låste spelet till 30fps på datorn.. Kanske något som håller sig kvar från alla de timmar jag satt med första spelet...

Det är nog bara du. Spelet flyter på bättre på alla sätt med 60 FPS. Lättare för dig att reagera på sake, det mesta ser mycket finare ut och diverse annat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Spelet är ju inte ens snyggt, hur fan kan det bara rulla i 30 fps?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tomtampong:

Spelet är ju inte ens snyggt, hur fan kan det bara rulla i 30 fps?

Och vad skulle din definition av "snyggt" vara?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Releasehästryttare

10 timmar left boys!

Medlem

Är man van med souls spelen i 30 så är det inte samma känsla i 60. Faktiskt på gott och ont tyckte ds2 var enklare i 60 inget som jag frågat erter. Köpte nyss en tv som uppdaterar bilden i 100 istället för dom gammla som gör det i 50. Och det var inte positivt i spel och film så känns det ryckigt och jobbigt för ögonen. Jag börjar att vänja mej hoppas det blir fullständigt.

Medlem

9 tim och 32 min nu.

Medlem

Taggad! Slutar 12 inatt. Så det blir speedrun hem!

Medlem

Usch, man blir ju åksjuk av att se PS4 versionen. Nåja, äger i vilket fall som helst varken Xbone eller PS4 så valet är i vilket fall som helst lätt.

Medlem
Skrivet av rosroborb:
Skrivet av papagoja:

Bara jag som föredrar Souls spelen i 30fps?
Körde tvåan på både PC och Playstation, men jag låste spelet till 30fps på datorn.. Kanske något som håller sig kvar från alla de timmar jag satt med första spelet...

De kunde lagt till en Demon's Souls inställning så att man kunde uppleva 5 fps om man slog sönder ett gäng lådor

Haha! Det hade varit nåt!

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Är man van med souls spelen i 30 så är det inte samma känsla i 60. Faktiskt på gott och ont tyckte ds2 var enklare i 60 inget som jag frågat erter. Köpte nyss en tv som uppdaterar bilden i 100 istället för dom gammla som gör det i 50. Och det var inte positivt i spel och film så känns det ryckigt och jobbigt för ögonen. Jag börjar att vänja mej hoppas det blir fullständigt.

Du har antagligen köpt en tv med 100Hz mode. Det som Hz mode gör är att genererar extra frames för att nå 100hz.
Det är inte äkta 100 fps. Den interpolerar bara mellan frames.

Tekniken är lång ifrån perfekt och ger ofta extra input lag, Skulle aldrig rekommendera att använda det i spel.
Det gör även så att filmer osv ser fake ut i mina ögon.
Rekommenderar att stänga av funktionen helt.

Medlem
Skrivet av tjorb:
Skrivet av Alienshade:

Är man van med souls spelen i 30 så är det inte samma känsla i 60. Faktiskt på gott och ont tyckte ds2 var enklare i 60 inget som jag frågat erter. Köpte nyss en tv som uppdaterar bilden i 100 istället för dom gammla som gör det i 50. Och det var inte positivt i spel och film så känns det ryckigt och jobbigt för ögonen. Jag börjar att vänja mej hoppas det blir fullständigt.

Du har antagligen köpt en tv med 100Hz mode. Det som Hz mode gör är att genererar extra frames för att nå 100hz.
Det är inte äkta 100 fps. Den interpolerar bara mellan frames.

Tekniken är lång ifrån perfekt och ger ofta extra input lag, Skulle aldrig rekommendera att använda det i spel.
Det gör även så att filmer osv ser fake ut i mina ögon.
Rekommenderar att stänga av funktionen helt.

Jag rekommenderar en att vänja sig vid funktionen till tv/film-tittande. Ser bra ut när man efter några minuter vant sig vid den.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:

Jag rekommenderar en att vänja sig vid funktionen till tv/film-tittande. Ser bra ut när man efter några minuter vant sig vid den.

Jag har aldrig sett en tv som gör detta på ett bra sätt. Man märker när det hackar till i vissa scener.

Medlem
Skrivet av tjorb:
Skrivet av Tomtampong:

Jag rekommenderar en att vänja sig vid funktionen till tv/film-tittande. Ser bra ut när man efter några minuter vant sig vid den.

Jag har aldrig sett en tv som gör detta på ett bra sätt. Man märker när det hackar till i vissa scener.

Inget jag lagt märke till på min Sony Bravia 4k-tv iaf (1000Hz subfield-uppdateringsfrekvens).

Medlem

Det tråkiga är att 60fps är inte ens bra, vid runt 75-90 lossnar det och vid 120-144 känns det som att du återfunnit en kontroll som du inte visste saknade, om man har bra kontroller dvs.

Medlem

Blev Ps4 versionen för egen del, blir skoj

1
Skriv svar