Duck Hunt-pistolen har blivit verklighet – kritikerna köar

Robot
Duck Hunt-pistolen har blivit verklighet – kritikerna köar
Medlem
Duck Hunt-pistolen har blivit verklighet – kritikerna köar

Barnen har nog inte en blek aning om vad den där 30-åriga reliken är för nåt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Ja det ska då gnällas på det mesta. Tyder på att vi inte har det så svårt just nu. Zappern i sig efterliknar en pistol så med samma logik glorifierar den väl vapenanvändning?

Medlem

Löjlig sak att bli upprörd över kan jag tycka, dessa personer måste bli svimfärdiga av Man at Arms.

Medlem

Jag ÄLSKAR att ni använder ordet picka!

Medlem
Skrivet av svartlock:

Jag ÄLSKAR att ni använder ordet picka!

Pickadoll bör användas mer.

Flakmonkey

Det är väl värre åt andra hållet isf, när leksakspistoler efterliknar riktiga. Finns ju exempel där personer (barn) blivit skjutna för att någon (polis tex) trott att de haft ett riktigt vapen, eller där rån har begåtts med en leksakspistol. Det sistnämnda kan man ju skratta åt, men tänker man efter lite så är det ju lika traumatiskt att bli hotad med en leksakspistol som en riktig så länge man tror att den är riktig.

Var väl också därför Zappern fick mer rött när den kom till oss i väst.

Medlem

Som vanligt behandlas barn som de inte hade egna tankar. Barn börjar inte planera terrordåd bara för att de får en plastbit i handen. Hur tänker folk egentligen?

Medlem

Colt Woodsman pistol.

Medlem

Jag tycker det är mycket värre att det finns vapen med rena barnmotiv som en AR-15 med hello kitty på osv.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag tycker personligen att man kanske inte bör tillverka riktiga vapen som ser ut som leksaker samt vice versa. Men jag är väl en upprörd fjant som gnäller det mesta.

Medlem

Storm i ett vattenglas som vanligt.
"De gjorde ett exemplar som var en specialutgåva åt en vän"
Folk måste slappna av lite och inte lägga en massa energi på bagateller.
Använd den till något konstruktivt istället för att internetstorma.

MEG
Medlem
Skrivet av Nosnos:

Det är väl värre åt andra hållet isf, när leksakspistoler efterliknar riktiga. Finns ju exempel där personer (barn) blivit skjutna för att någon (polis tex) trott att de haft ett riktigt vapen, eller där rån har begåtts med en leksakspistol. Det sistnämnda kan man ju skratta åt, men tänker man efter lite så är det ju lika traumatiskt att bli hotad med en leksakspistol som en riktig så länge man tror att den är riktig.

Var väl också därför Zappern fick mer rött när den kom till oss i väst.

https://i.ytimg.com/vi/hQnYsEKzJKw/maxresdefault.jpg

Det är klart att man blir skitnödig om man tror att ungar springer omkring med riktiga vapen men jag har nu aldrig trott att barnen i "mitt" område har riktiga vapen trots att de ser ut som det, detta händer nog bara i USA som har en helt annan kultur. Första versionen av zapper som släpptes i Nord-Amerika var grå, detta ändrades dock i senare versioner.
Läste också en artikel i början av året att vapenindustrin i USA har börjat tillverka riktiga vapen som är anpassade för barn (utseende och storlek).


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Som vanligt behandlas barn som de inte hade egna tankar. Barn börjar inte planera terrordåd bara för att de får en plastbit i handen. Hur tänker folk egentligen?

Du skrapar ändå på ytan lite, många barn och många vuxna har faktiskt inte egna tankar.

Flakmonkey
Skrivet av MEG:
Skrivet av Nosnos:

Lite text

Det är klart att man blir skitnödig om man tror att ungar springer omkring med riktiga vapen men jag har nu aldrig trott att barnen i "mitt" område har riktiga vapen trots att de ser ut som det, detta händer nog bara i USA som har en helt annan kultur. Första versionen av zapper som släpptes i Nord-Amerika var grå, detta ändrades dock i senare versioner.
Läste också en artikel i början av året att vapenindustrin i USA har börjat tillverka riktiga vapen som är anpassade för barn (utseende och storlek).

Det är ju annorlunda här i Sverige av förklarliga skäl men det tror nog att det kan vara på samma sätt i andra delar av världen där riktiga vapen är betydligt vanligare och ett verkligt hop. Här i Sverige är det nog tvärtom snarare, skulle någon vifta med en pistol så tror folk att det är en leksakspistol. Speciellt om det är ett barn.

Har dock svårt att se vad det är för positivt med att göra leksaksvapen som är "replikor" av riktiga vapen eller göra vapen som ser ut som leksaksvapen. Känns inte som att det bidrar med något gott överhuvudtaget så varför ens tycka att det är vettigt? Nu säger jag inte barn inte ska få leka krig för det kommer de nog alltid göra men det kan man ju leka med en trädgren

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Det är väl värre åt andra hållet isf, när leksakspistoler efterliknar riktiga. Finns ju exempel där personer (barn) blivit skjutna för att någon (polis tex) trott att de haft ett riktigt vapen, eller där rån har begåtts med en leksakspistol. Det sistnämnda kan man ju skratta åt, men tänker man efter lite så är det ju lika traumatiskt att bli hotad med en leksakspistol som en riktig så länge man tror att den är riktig.

Var väl också därför Zappern fick mer rött när den kom till oss i väst.

Den fanns som grå här med (och i USA). Nån militär stämde Nintendo i USA i slutet av 80-talet och de blev tvungna att ändra färgen på Zappern.

MEG
Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av MEG:
Skrivet av Nosnos:

Lite text

Det är klart att man blir skitnödig om man tror att ungar springer omkring med riktiga vapen men jag har nu aldrig trott att barnen i "mitt" område har riktiga vapen trots att de ser ut som det, detta händer nog bara i USA som har en helt annan kultur. Första versionen av zapper som släpptes i Nord-Amerika var grå, detta ändrades dock i senare versioner.
Läste också en artikel i början av året att vapenindustrin i USA har börjat tillverka riktiga vapen som är anpassade för barn (utseende och storlek).

Det är ju annorlunda här i Sverige av förklarliga skäl men det tror nog att det kan vara på samma sätt i andra delar av världen där riktiga vapen är betydligt vanligare och ett verkligt hop. Här i Sverige är det nog tvärtom snarare, skulle någon vifta med en pistol så tror folk att det är en leksakspistol. Speciellt om det är ett barn.

Har dock svårt att se vad det är för positivt med att göra leksaksvapen som är "replikor" av riktiga vapen eller göra vapen som ser ut som leksaksvapen. Känns inte som att det bidrar med något gott överhuvudtaget så varför ens tycka att det är vettigt? Nu säger jag inte barn inte ska få leka krig för det kommer de nog alltid göra men det kan man ju leka med en trädgren

Missade att skriva i slutet av min kommentar att jag självklart är emot vapen, förutom tävlingsskytte och jakt, har läst alldeles för många sanna historier om barn och ungdomar som blivit skjutna (USa)


signatur

Death is only the beginning

Medlem

"I was a stick-up kid
It was fucked up but fun
(Why?)
Cause I used a Nintendo Duck Hunt gun"

Celph Titled - Step Correctly


signatur

Welcome to the Manglerdome

Finss ju nästan en konstnärlig kvalite över det här. Det visar så tydligt på hur vapen nu ÄR leksaker. Felet ligger inte hos de som stylade pistolen som en leksak, utan i ett samhälle som gjort dödliga pistoler till leksaker.

Precision Syndicate kanske inte menade att skicka det budskap som de nu gör - men hatten av för detta provocerade konstverk!

Releasehästryttare

Om de stänger ner YT kanaler för att de visar 10 sec av video från deras 20-30 år gamla spel så vad tror ni händer när nån sätter nintendo loggan på en pistol ?

Tvivlar inte på att nintendos advokater håller på och skriver stämnings ansökan just nu ...

Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=AJbS5PYQudQ Där kan ni se den användas av En av världens snabbaste skyttar.

Medlem
Skrivet av delli:
Skrivet av svartlock:

Jag ÄLSKAR att ni använder ordet picka!

Pickadoll bör användas mer.

Välj en docka

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Som vanligt behandlas barn som de inte hade egna tankar. Barn börjar inte planera terrordåd bara för att de får en plastbit i handen. Hur tänker folk egentligen?

Tydligen snäppet längre än dig. Finns gott om rapporterade dödsskjutningar i U.land of endless possibilities.S.A utförda av barn...med riktiga vapen såklart. Nu visade det sig ju vara en halvball engångsföreteelse, men det sista världen behöver är riktiga vapen som ser ut som leksaker. Lika lite som vi behöver leksaker som ser ut som vapen.

Medlem
Skrivet av MEG:

Läste också en artikel i början av året att vapenindustrin i USA har börjat tillverka riktiga vapen som är anpassade för barn (utseende och storlek).

Aaaah, vapenindustrin...denna cancersvulst på vår planet.

Medlem

....och hur är det med vapen-leksaker i leksaksaffärer? Varför inte klaga på dem istället? (Exempelvis NERF)

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Dizzz:

Som vanligt behandlas barn som de inte hade egna tankar. Barn börjar inte planera terrordåd bara för att de får en plastbit i handen. Hur tänker folk egentligen?

Tydligen snäppet längre än dig. Finns gott om rapporterade dödsskjutningar i U.land of endless possibilities.S.A utförda av barn...med riktiga vapen såklart. Nu visade det sig ju vara en halvball engångsföreteelse, men det sista världen behöver är riktiga vapen som ser ut som leksaker. Lika lite som vi behöver leksaker som ser ut som vapen.

När jag var liten lekte vi jämt krig ute i skogen, med leksaksvapen. Inte en enda av mina kompisar har mördat någon. Roligt hade vi, ute var vi och lekte. Garanterat nyttigare än att bli barnvaktad av en surfplatta.

MEG
Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av MEG:

Läste också en artikel i början av året att vapenindustrin i USA har börjat tillverka riktiga vapen som är anpassade för barn (utseende och storlek).

Aaaah, vapenindustrin...denna cancersvulst på vår planet.

http://usnews.nbcnews.com/_news/2013/05/02/18014902-guns-made...

I och för sig så är denna artikel från 2013 men jag tror inte att det har blivit bättre.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

De får börja bygga vapen i den här storleken, då kan barnen inte använda dom alls.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

https://www.youtube.com/embed/_mWeNNiG9YU

De får börja bygga vapen i den här storleken, då kan barnen inte använda dom alls.

Pffft

https://www.youtube.com/watch?v=gPhSxDwhTIA

Medlem
12
Skriv svar