Vi upplever havsdjupens under och fasor – i VR

Robot
Vi upplever havsdjupens under och fasor – i VR

HTC Vive-demot The Blu imponerar stort på redaktionen.


Medlem
Vi upplever havsdjupens under och fasor – i VR

Hur är det mer huvudverken som Jocke Bennet ser ut att få på slutet,
Återhämtar man sig snabbt?
Det kanske är något som man märker mindre av ju mer man utnyttjar vr?

Medlem

Skulle kunna sitta med det där i timmar.

Medlem

HTC Vive verkar så jävla häftigt. Tänk vad grymt det blir att spela med det när Jocke reagerar så här starkt redan på teknikdemos.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Frilansare
Skrivet av Dummy:

Hur är det mer huvudverken som Jocke Bennet ser ut att få på slutet,
Återhämtar man sig snabbt?
Det kanske är något som man märker mindre av ju mer man utnyttjar vr?

Mer spännings/tryckvärk då mitt huvud inte passar så bra i headsettet. Samt lite disorientering när man kommer ut irl. Går över snabbt!

Medlem

Måste bara säga att de här klippen är riktigt roliga att kolla på, är så sjukt taggad på vr just nu

Medlem
Skrivet av mickemat:

Skulle kunna sitta med det där i timmar.

Jag skulle kunna sitta och titta på Jocke i timmar när han leker med VR. Det är som att titta på ett fullvuxet barn. Fantastiskt underhållande.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Hur är det med fördröjning av rörelser, eller känslan av det etc?

Frilansare
Skrivet av Ziern:

Hur är det med fördröjning av rörelser, eller känslan av det etc?

Ingen märkbar fördröjning alls.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Ziern:

Hur är det med fördröjning av rörelser, eller känslan av det etc?

Ingen märkbar fördröjning alls.

Låter lagom gulligt! Är det samma sak med konkurrensen?

Medlem

Hoppas verkligen att Oculus Rift har något liknande i CV2. Världen behöver mer av detta.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Hoppas verkligen att Oculus Rift har något liknande i CV2. Världen behöver mer av detta.

Vad är det som saknas i CV1 för att inte kunna göra samma sak?

Medlem
Skrivet av Dummy:
Skrivet av Luciphear:

Hoppas verkligen att Oculus Rift har något liknande i CV2. Världen behöver mer av detta.

Vad är det som saknas i CV1 för att inte kunna göra samma sak?

Jag hade bara fått intrycket att Vive hade detta men inte Oculus Rift. Jag kan ha fel, isåfall, ursäkta! (Inte sett några nyheter där Oculus Rift används för något liknande?)

Avstängd
Skrivet av Dummy:
Skrivet av Luciphear:

Hoppas verkligen att Oculus Rift har något liknande i CV2. Världen behöver mer av detta.

Vad är det som saknas i CV1 för att inte kunna göra samma sak?

Roomscale, handkontrollerna och mjukvaran. Det är bedömt en helt annan sak att kunna gå runt och peta på fiskarna jämfört med att sitt / stå och titta på dem.

Med det sagt är det nog ganska häftigt även på Riften.

Medlem
Skrivet av Dummy:
Skrivet av Luciphear:

Hoppas verkligen att Oculus Rift har något liknande i CV2. Världen behöver mer av detta.

Vad är det som saknas i CV1 för att inte kunna göra samma sak?

Rift har inte positionstracking i 360 grader som Vive, du kan alltså inte fritt gå omkring i rummet om du inte har huvudet riktat mot sensorn.

Medlem

Jag hoppas vi får liknande till CV1 (får min CV1 imorgon! yay!)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det är bara David Attenborough som fattas


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Dummy:
Skrivet av Luciphear:

Hoppas verkligen att Oculus Rift har något liknande i CV2. Världen behöver mer av detta.

Vad är det som saknas i CV1 för att inte kunna göra samma sak?

Rift har inte positionstracking i 360 grader som Vive, du kan alltså inte fritt gå omkring i rummet om du inte har huvudet riktat mot sensorn.

Om vi bara jämför men det som kommer i grundpaketet så stämmer det. Det är dock inte något man måste vänta till CV2 för. CV1 kan koppla fler kameror om det skulle behövas, och det har gjorts.
Även kontrollerna får man vänta på. Tekniken är där annars om jag fattat det rätt.

Deap Sea upplevelsen har också funnits sen DK1. Problemet var fortfarande så som du säger. Har man inte en extra kamera så blir det svårt att titta bak.

Medlem

Hade varit coolt med en T-rex istället för en blåval - nog inte lätt att stå stilla då..

Nu gäller det ju bara att lyckas få prova på det här själv också

Medlem

Ja så fort oculus touch släpps så är ju paketen likadana med två kameror och då borde ju oculus fungera lika bra i Rom Scaling? Jag är mest sugen på riften pga att jag köper hellre till touch kontrollerna senare om jag känner för det, då jag mestadels kommer spela spel i sittande position. Sen verkar riften vara bekvämare med en lägre vikt t.ex.

Vore kul om FZ kunde informera lite om riften också och inte bara vive. (Men jag förstår om ni inte har tillgång till rift, då blir det ju svårt)

Frilansare
Skrivet av snubben:

Ja så fort oculus touch släpps så är ju paketen likadana med två kameror och då borde ju oculus fungera lika bra i Rom Scaling? Jag är mest sugen på riften pga att jag köper hellre till touch kontrollerna senare om jag känner för det, då jag mestadels kommer spela spel i sittande position. Sen verkar riften vara bekvämare med en lägre vikt t.ex.

Vore kul om FZ kunde informera lite om riften också och inte bara vive. (Men jag förstår om ni inte har tillgång till rift, då blir det ju svårt)

Vi kommer självklart att informera lika mycket om Riften, när vårt ex kommer! Oculus har leverensproblem, precis som HTC.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av snubben:

Ja så fort oculus touch släpps så är ju paketen likadana med två kameror och då borde ju oculus fungera lika bra i Rom Scaling? Jag är mest sugen på riften pga att jag köper hellre till touch kontrollerna senare om jag känner för det, då jag mestadels kommer spela spel i sittande position. Sen verkar riften vara bekvämare med en lägre vikt t.ex.

Vore kul om FZ kunde informera lite om riften också och inte bara vive. (Men jag förstår om ni inte har tillgång till rift, då blir det ju svårt)

Vi kommer självklart att informera lika mycket om Riften, när vårt ex kommer! Oculus har leverensproblem, precis som HTC.

<host host> min levereras imorgon


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Framtidens spelrecensioner: "Wooow oooh shiiit, gaaalet, wooow" 5/5. Jag gillar det!

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Dummy:
Skrivet av Luciphear:

Hoppas verkligen att Oculus Rift har något liknande i CV2. Världen behöver mer av detta.

Vad är det som saknas i CV1 för att inte kunna göra samma sak?

Rift har inte positionstracking i 360 grader som Vive, du kan alltså inte fritt gå omkring i rummet om du inte har huvudet riktat mot sensorn.

Det är iofs inte sant. Riften har leds i bakstycket vilket innebär att den kan spåras även om du vänder dig om. Dock har Vive möjlighet till en större yta att spåras i tack vara sin teknik.

Inaktiv
Skrivet av snubben:

Ja så fort oculus touch släpps så är ju paketen likadana med två kameror och då borde ju oculus fungera lika bra i Rom Scaling? Jag är mest sugen på riften pga att jag köper hellre till touch kontrollerna senare om jag känner för det, då jag mestadels kommer spela spel i sittande position. Sen verkar riften vara bekvämare med en lägre vikt t.ex.

Vore kul om FZ kunde informera lite om riften också och inte bara vive. (Men jag förstår om ni inte har tillgång till rift, då blir det ju svårt)

Nja Lighthousen till Vive är inga kameror, de skickar bara ut ljus som fångas upp av headsetet och kontrollerna.
Om Riften kan göra lika precis tracking över ett stort område med kamerorna återstår att se då Oculus som sagt satsar på en sittande upplevelse.

Medlem

Man kan parkera en cykel på vissa klipp med Jocke


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av snubben:

Ja så fort oculus touch släpps så är ju paketen likadana med två kameror och då borde ju oculus fungera lika bra i Rom Scaling? Jag är mest sugen på riften pga att jag köper hellre till touch kontrollerna senare om jag känner för det, då jag mestadels kommer spela spel i sittande position. Sen verkar riften vara bekvämare med en lägre vikt t.ex.

Vore kul om FZ kunde informera lite om riften också och inte bara vive. (Men jag förstår om ni inte har tillgång till rift, då blir det ju svårt)

Nja Lighthousen till Vive är inga kameror, de skickar bara ut ljus som fångas upp av headsetet och kontrollerna.
Om Riften kan göra lika precis tracking över ett stort område med kamerorna återstår att se då Oculus som sagt satsar på en sittande upplevelse.

Tack för den upplysningen! Fan svårt alltså, det ser ju sjukt mysigt ut med viven när man kan gå omkring och sätta sig osv. Känns som att man kanske kommer sakna det lite med oculusen. Har några veckor att fundera innan jag lägger en order.

Frilansare
Skrivet av ivanhoe68:

Man kan parkera en cykel på vissa klipp med Jocke

Skammen! Men det är ett fint cykelställ!

Frilansare
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Framtidens spelrecensioner: "Wooow oooh shiiit, gaaalet, wooow" 5/5. Jag gillar det!

Det är en bra idé!
Men skämt åsido och för tydlighetens skull, dessa filmer är inte recensioner. Se dem som första intryck!

Medlem

VR är så jävla coolt, samtidigt som det kommer bli väldigt farligt för oss. Vilka mindfucks kommer VR inte skapa? Samtidigt vilka möjligheter, gamla, handikappade som inte kan resa kommer att kunna se platser runt om i världen.

12
Skriv svar