Robot
Fifa Online

Electronic Arts tycker att du ska skippa sommarsolen och hjälpa dem att jaga buggar i Fifa Online istället. Är det värt att offra semester- och sommarlovstid på det? Det korta svaret är nej. Det långa svaret finner du nedan.

#fifa-online, #ea


Medlem
Fifa Online

Vill bara leka lite språkpolis: "-Vi berättar kul det kan bli att joxa med trasan online. "

Redaktör

"Även vackra fåglar skiter"


signatur
Medlem

Skiter fåglar?

Medlem

Bra recension! Inget spel ja kommer köpa dock

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Bra recension! Inget spel ja kommer köpa dock

Trollvarning på mig nu men får samma känslor (Förfäran, illamående, självmordstankar) som när jag läser på aftonbladet.

Har du bara tittat på bilderna eller läste du också? Nämns flertalet gånger att spelet är gratis.

Att du kallar artikeln för en recension är en helt annan historia.

(Ja, jag är en sur gubbe med för mycket tid)

"Fifan..." det trodde man inte skulle hända


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

De borde verkligen göra ett liknande spel fast för hockey.

Finns allt för få bra hockey-spel där ute...


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

AW8
Medlem
Skrivet av BeeJac:

Bra recension! Inget spel ja kommer köpa dock

Haha! Double fail, troll eller bara lustigkurre?

Lite offtopic:
Fyfan för mikrotransaktioner. Kolla bara på Battlefield Heroes. Jag vill minnas att de sa att man bara skulle kunna köpa kläder och dylikt för riktiga pengar - nu blev det ju så att de höjde priserna på allting medan de sänkte mikrotransaktionspriserna och... blä.
Hade spelet varit ett FPS med mera banor och spelare/server, och inte haft denna outgrundliga och helvetiska matchmaking hade man kunnat punga ut med ~300 kr istället för att spelet skulle vara ett s.k. "gratis"-spel och man behöver betala över tusenlappen för att få tillgång till allt (samtidigt som spelet suger, och ingen vettig människa skulle betala fullpris för det!).

On-topic:
Verkar coolt att de försökt använda keyboard+mouse's kapaciteter, även om det inte verkar funka 100-procentigt.

EDIT:
"Grafikmotorn är en kombination av den gamla PC-motorn tillsammans med texturer och andra delar från den överlägsna konsolkusinen."

Vilket/vilka spel syftas det på?


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Det finns faktiskt mycket mer man kan göra än att kontrollera med musen. Om du kollar options kan man se att man chippar med control, 1 2 3 4 är olika defensiva/offensiva anfallsplaner. Det finns mer, men de va för lata att visa det i tutorialen

Medlem
Skrivet av AW8:

"Grafikmotorn är en kombination av den gamla PC-motorn tillsammans med texturer och andra delar från den överlägsna konsolkusinen."

Vilket/vilka spel syftas det på?

FIFA10 till Xbox360 och PS3. Är ju ett helt annat spel jämfört med FIFA10 till PC. Tragiskt men sant.

Medlem
Skrivet av magiul:
Skrivet av AW8:

"Grafikmotorn är en kombination av den gamla PC-motorn tillsammans med texturer och andra delar från den överlägsna konsolkusinen."

Vilket/vilka spel syftas det på?

FIFA10 till Xbox360 och PS3. Är ju ett helt annat spel jämfört med FIFA10 till PC. Tragiskt men sant.

Helt rätt, det är delar av grafikmotorn för konsolversionerna som finns med.

Skrivet av cripling:

Det finns faktiskt mycket mer man kan göra än att kontrollera med musen. Om du kollar options kan man se att man chippar med control, 1 2 3 4 är olika defensiva/offensiva anfallsplaner. Det finns mer, men de va för lata att visa det i tutorialen

Det stämmer bra, jag tog bara upp ett par exempel i artikeln (t.ex. de offensiva/defensiva strategierna). Men det går, precis som du säger, att göra fler saker.


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem

inget stöd för handkontroll?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:

inget stöd för handkontroll?

Jo, det finns det. PC-varianten av Xbox360-kontrollen har officiellt stöd och ett antal andra fungerar. Lista finns på spelets forum. Precis som jag skrev i artikeln


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Bra recension! Inget spel ja kommer köpa dock

Hur kan du säga den är bra när du inte verkar ha läst den? Står i början att det är gratis "Det första som bör nämnas om Fifa Online är att det är helt gratis, både nu och efter betan."


signatur

The King is Back

Medlem

Okej okej, jag skummade igenom den bara lite, och av vad jag läste så verkade det som en bra recension, sluta trolla!

Medlem
Skrivet av xplejjn:
Skrivet av Fenix:

inget stöd för handkontroll?

Jo, det finns det. PC-varianten av Xbox360-kontrollen har officiellt stöd och ett antal andra fungerar. Lista finns på spelets forum. Precis som jag skrev i artikeln

okaj.. missade det


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Okej okej, jag skummade igenom den bara lite, och av vad jag läste så verkade det som en bra recension, sluta trolla!

Det är fortfarande ingen recension... nu får du nog vakna


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Fifa online... min hjärna bytte ut det lilla 'f'-et mot två 't'. Blir lite irriterad på hjärnan ibland.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Även om det är fyllt med buggar och ibland är lite halvtaskigt att spela tyckte jag co-opläget var otroligt kul.

1
Skriv svar