En sån där bra dag igen

Medlem
En sån där bra dag igen

Ibland har man bara riktigt jävla bra flyt. Idag har jag hunnit göra färdigt en caserapport för en kurs i skolan, beställt nya glasögon för första gången sen 2012 och dessutom fått tag i biljetter till Zappa Plays Zappa i sommar. Det är alltså ett tributband till Frank Zappa som leds av ingen mindre än Dweezil Zappa, Franks äldste pojk, som är en kvalificerat sjukt grym gitarrist i egen bemärkelse.

Dweezil och Zappa-alumnen Steve Vai lyfter taket.

Den kommande sommaren består alltså av tre månader jobb med ledighet i juli, och det är då jag ska passa på och bocka av konserterna. Utöver ZPZ blir det också att uppleva Black Sabbaths sista turné i Helsingfors.

Förresten så har jag också varit nikotinfri i 1000 dagar idag! Det borde firas med en stor cigarr.

#blogg


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
En sån där bra dag igen

Stort grattis till ditt nikotinfria liv. Starkt jobbat.

Medlem

Nice, mycket nöje. Jag är tvivelaktig till hur Sabbath är idag, hehe. När jag var på Black Sabbath för tio år sedan, så var det en väldigt halvdan spelning, mycket fel-spelande och sådant. Men, det var fortfarande Sabbath!

https://youtu.be/iiLG-pSgR2k Rock on.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Nice, mycket nöje. Jag är tvivelaktig till hur Sabbath är idag, hehe. När jag var på Black Sabbath för tio år sedan, så var det en väldigt halvdan spelning, mycket fel-spelande och sådant. Men, det var fortfarande Sabbath!

https://youtu.be/iiLG-pSgR2k Rock on.

Tio år sen säger du, betyder det att du fick uppleva Dio som frontman? Jag kan inte tala för resten av bandet, men åtminstone Ozzy har starkare röst nu än vad han hade under hela förra decenniet. Men som du säger: Sabbath är Sabbath, och de är legender som bör upplevas oavsett hur de låter.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Åh, nya glasögon kan vara en av de bästa upplevelserna någonsin. Får du ny styrka på glasen också, eller är det bara nya bågar?

Jag skaffade nya glasögon för ett tag sedan med nytt glas i. Jag hade haft mina tidigare glasögon i ~6 år, så när jag väl fick mina nya glasögon var skillnaden som dag och natt. Jag stod och skrattade högt hos optikern när jag provade de för första gången för att det kändes så onaturligt och naturligt på samma gång.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Åh, nya glasögon kan vara en av de bästa upplevelserna någonsin. Får du ny styrka på glasen också, eller är det bara nya bågar?

Jag skaffade nya glasögon för ett tag sedan med nytt glas i. Jag hade haft mina tidigare glasögon i ~6 år, så när jag väl fick mina nya glasögon var skillnaden som dag och natt. Jag stod och skrattade högt hos optikern när jag provade de för första gången för att det kändes så onaturligt och naturligt på samma gång.

Håller med, den känslan är oslagbar! Det blir nya bågar och lite ändringar i styrkan, men också bättre kvalitet på linserna. Optikern märkte att mina nuvarande Specsavers-brillor var en aning felslipade, så jag lär märka en rätt ordentlig skillnad. Så går det när man vill spara pengar...


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Dreijer:

Nice, mycket nöje. Jag är tvivelaktig till hur Sabbath är idag, hehe. När jag var på Black Sabbath för tio år sedan, så var det en väldigt halvdan spelning, mycket fel-spelande och sådant. Men, det var fortfarande Sabbath!

https://youtu.be/iiLG-pSgR2k Rock on.

Tio år sen säger du, betyder det att du fick uppleva Dio som frontman? Jag kan inte tala för resten av bandet, men åtminstone Ozzy har starkare röst nu än vad han hade under hela förra decenniet. Men som du säger: Sabbath är Sabbath, och de är legender som bör upplevas oavsett hur de låter.

http://www.setlist.fm/setlist/black-sabbath/2005/stockholm-gl...
Det var med Ozzy. Ja, helt klart. Tror nog att han har fått ett lite bättre leverne sedan dess, även om han börjar bli gammal.

Medlem

Skönt att det går bra för andra..................

Skämt åsido! Alltid skönt när både jobb och andra trevligheter går som de ska!


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Skönt att det går bra för andra..................

Skämt åsido! Alltid skönt när både jobb och andra trevligheter går som de ska!

Förr eller senare vänder det! Hang in there.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Skönt att det går bra för andra..................

Skämt åsido! Alltid skönt när både jobb och andra trevligheter går som de ska!

[quote=Pjotor][quote=Kleptomaniac]Skönt att det går bra för andra..................

Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Kleptomaniac:

Skönt att det går bra för andra..................

Skämt åsido! Alltid skönt när både jobb och andra trevligheter går som de ska!

Förr eller senare vänder det! Hang in there.

Exakt! Lycka till med magisteruppsatsen, Klepto, så kan du se fram emot DSIII snart.

Edit: Snygga quotes...

Medlem

Fett! Borde se ZPZ också, sen instämmer jag med angående nya glasögon. Skaffade nya i år med, så jäkla nice med bättre skärpa. Nikotin - not even once!

1
Skriv svar