Sega har avslöjat sina DLC-planer för Total War: Warhammer

Robot
Sega har avslöjat sina DLC-planer för Total War: Warhammer
Medlem
Sega har avslöjat sina DLC-planer för Total War: Warhammer

Jag är ett stadigt fan av Warhammer fantasy och hoppas hårt på att spelet ska lyckas så att fler får avnjuta denna fantastiska värld och att fler ordentliga spel görs inom Warhammer fantasy.

Det enda jag än så länge sett som är den stora käppen i hjulet är just hela " låsa en armé bakom en paywall" problemet. Jag avstår just därför att förhandsboka även om jag kommer köpa spelet. Hoppas CA och Sega inser att det är såhär man ska behandla sina fans och kunder !

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Hoppas CA och Sega inser att det är såhär man ska behandla sina fans och kunder !

Nu blev det lite knasigt, va?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Efter förbeställnings skiten så var jag ganska orolig för de uppkommande planerna för DLC. Blev dock lite lugnad efter artikeln.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Bahoven:

Hoppas CA och Sega inser att det är såhär man ska behandla sina fans och kunder !

Nu blev det lite knasigt, va?

Osäker på vad du menar ?

Medlem
Skrivet av Bahoven:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Bahoven:

Hoppas CA och Sega inser att det är såhär man ska behandla sina fans och kunder !

Nu blev det lite knasigt, va?

Osäker på vad du menar ?

Du säger att det är ett problem att CA/Sega låser en armé bakom en paywall, och avslutar med att säga att det är så man ska behandla sina fans och kunder.

Du kanske tycker det i och för sig, men de flesta skulle nog snarare säga att det inte är så man behandlar sina kunder.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Även om man får betala för dlc så lär det knappast bli lika dyrt som figurspelet

Medlem
Skrivet av WaXsMoKe:

Även om man får betala för dlc så lär det knappast bli lika dyrt som figurspelet

Haha, nej det vore en bedrift, få som kan ta betalt som Games Workshop...

Apropå nyheten:
Med tanke på den katasrofala Rome 2-starten och som protest mot Chaos day1-dlc tänker jag inte förboka detta. Kan nog inte stå emot särskilt länge efter launch dock, förutsatt att det får positiv respons.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Bahoven:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Bahoven:

Hoppas CA och Sega inser att det är såhär man ska behandla sina fans och kunder !

Nu blev det lite knasigt, va?

Osäker på vad du menar ?

Du säger att det är ett problem att CA/Sega låser en armé bakom en paywall, och avslutar med att säga att det är så man ska behandla sina fans och kunder.

Du kanske tycker det i och för sig, men de flesta skulle nog snarare säga att det inte är så man behandlar sina kunder.

Isåfall utryckte jag mig slarvigt. Det jag menar är att detta gratis dlc osv är hur man behandlar kunder och INTE genom att ha armé bakom paywalls. Därav att jag inte förhandsbokar.

Medlem

De skulle lugnt kunna släppa en DLC för varje fraktion som fanns i Warhammer världen. Allt från standard arméer som Dark elves och Tomb Kings till lite mer skymundan fraktioner som Nippon och Araby. Detta kan balla ur med kraft.

Medlem

Jag har inte tid med detta och stellaris

Medlem
Skrivet av employed:

De skulle lugnt kunna släppa en DLC för varje fraktion som fanns i Warhammer världen. Allt från standard arméer som Dark elves och Tomb Kings till lite mer skymundan fraktioner som Nippon och Araby. Detta kan balla ur med kraft.

I R IS Want Scaven!

Finns Arby fortfarande officiellt?

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av employed:

De skulle lugnt kunna släppa en DLC för varje fraktion som fanns i Warhammer världen. Allt från standard arméer som Dark elves och Tomb Kings till lite mer skymundan fraktioner som Nippon och Araby. Detta kan balla ur med kraft.

I R IS Want Scaven!

Finns Arby fortfarande officiellt?

Jag vill ha Skaven innan nästa år (lär inte hända).

Medlem

det här spelet verkar va lika roligt som att att äta knäckebröd utan smör, och dricka ljummet vatten till .. samtidigt som man läser shellskript i unix systemfolder.
Har ginger och muppen åkt nånstans och slösat upp alla pengar, som innan rome 2? inte följt det här alls

Medlem

Det ser snyggt ut, men känner att jag måste påminna mig själv om min besvikelse över Rome 2.
Ge inte efter! >.<


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Shimo:

Det ser snyggt ut, men känner att jag måste påminna mig själv om min besvikelse över Rome 2.
Ge inte efter! >.<

det smartaste är att vänta 1 år, tills det är patchat

1
Skriv svar