Codemasters storsatsar – vill bli störst på racingspel

Robot
Medlem
Codemasters storsatsar – vill bli störst på racingspel

Fantastiskt, då kan man hoppas att deras talang kommer till nytta när de inte begränsas till en plattform och 30 FPS.

Redaktör
Skrivet av Krejsy:

Fantastiskt, då kan man hoppas att deras talang kommer till nytta när de inte begränsas till en plattform och 30 FPS.

Ingenting i PS4:n begränsar den till 30 fps, det handlar uteslutande om utvecklarnas val. Det har med all säkerhet gjorts undersökningar som visar att snyggare grafik är viktigare än högre fps för de flesta köpare.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Krejsy:

Fantastiskt, då kan man hoppas att deras talang kommer till nytta när de inte begränsas till en plattform och 30 FPS.

Ingenting i PS4:n begränsar den till 30 fps, det handlar uteslutande om utvecklarnas val. Det har med all säkerhet gjorts undersökningar som visar att snyggare grafik är viktigare än högre fps för de flesta köpare.

Ja, det stämmer nog, men nu med Codemasters som utgivare så borde det tänket vara borta, tills att konsolerna blir så pass förbisprungna av PC att 60 FPS inte väger tillräckligt tungt längre.

Jag ser hur som helst fram emot att spela deras spel på PC(förhoppningsvis en sådan med Linux med lite tur) utan gränser som 60 FPS ens.

Medlem

Heja Codemasters! TOCA från 97 var ett av mina favoritspel.

Medlem

Måste säga att jag oroar mig. Codemasters har generellt gjort bra brum brum, men Driveclub var nog det mest menlösa jag någonsin spelat och dessutom en festival i "tillköp", hur någon nu kunde få för sig att betala mer för att få ännu mer av... ja vad man nu ska säga att det var.

Men kul att de så tydligt satsar. Vilja och transpiration brukar ge resultat.

Retar mig lite också på att Sony, som annars gjort det mesta rätt med PS4, inte gjorde gamla PS3-rattar kompatibla med PS4:an. Inte så sugen att köpa ytterligare en ratt för 2.500+ när man redan har tre st som mest ligger och skräpar (spelar inte bilspel på datorn mer, värdelöst och astråkigt, och PS3:an har pajjat efter att en grendosa kortslöt helt.)

Medlem

"Consolemasters" har spelat ut sin roll i spelvärlden för länge sedan. De sista spelen som var bra släpptes när Colin McRae fortfarande levde (död 2007) och antagligen vägrade sätta sitt namn på skräp.

Sen ska vi inte glömma det största bedrägeri som någonsin drabbat spelvärlden, Operation Flashback - Dragon rising. Ett spel med en gigantisk reklamkampanj som lovade hundratals kvadratkilometer med "free roam", tiotals fordon osv. När spelet väl släpptes bestod det av två pyttekartor, färgerna var brunt och grått och du kunde knappt röra dig framåt. Consolemasters själva la ner skiten efter några månader.

Köp inget från consolemasters, låt det skitbolaget dö ut.
/ Internet glömmer aldrig.

Medlem

Det kan bli bra det här.


signatur

autograph

Redaktör
Skrivet av henkka:

"Consolemasters" har spelat ut sin roll i spelvärlden för länge sedan. De sista spelen som var bra släpptes när Colin McRae fortfarande levde (död 2007) och antagligen vägrade sätta sitt namn på skräp.

Dirt Rally släpptes till pc i höstas. Kan vara historiens bästa rallyspel.


signatur
Medlem

Förhoppningsvis innebär detta en rejäl tillökning i nya banor för Dirt Rally.

Medlem

Hoppas de får sina händer på MotoGP licensen! Nog för att MotoGP 15 är ett av de bästa MotoGP spelen jag spelat så har jag närmast noll förtroende för Milstone.

1
Skriv svar