Testa Doom i helgen – hämta öppna betan

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Lard von Bacon:

Varför får jag en känsla att singler player är en 4 timmar lång kampanj, och att allt krut har lagts på multiplayer?

Varför får jag en känsla att du inte kollat upp så mycket gällande doom? singleplayer kampanjen ska ligga på drygt 13 timmar, innan man gnäller tar man reda på saker.

Dom har lagt ner tid på både multiplayer och singleplayer

Var gnällde jag? Att utvecklarna säger att kampanjen erbjuder 13 speltimmar säger absolut ingenting om hur lång tid det tar för spelarna att klara den. Men eftersom vi hittills bara har sett ca 15 minuter från single player och all uppmärksamhet i media därefter har handlat om multiplayer, då börjar man ju undra hur viktig kampanjen egentligen är för Bethesda. De hävdade att Skyrim hade 200 speltimmar i main story och det tog mig ca 22 effektiva timmar att klara det första gången (utan att stressa). Så deras 13 timmar kan mycket väl vara 4 (eller mindre). Du behöver inte vara otrevlig och börja larva dig för att ställer en fråga.

200 timmar i skyrim med mainstory plus alla sidoquest och alla dungeons som man kan besöka, det du gjorde var ett slags gnäll eller klagande, man tar reda på fakta innan man vräker ur sig felaktigheter, jag var inte otrevlig jag påpekade att man tar fram info innan man säger något annat.

Doom kommer vara 13 timmar, sen räkna in alla custom maps från snapmapen med så får du flertalet extra timmar utöver dom 13 timmar original singleplayer kommer ha. Men folk blir aldrig nöjda för tiden.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Frisell:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dres81:

Får väl tillägga att det är den 15 till den 17 april inte den 12 till den 14 april.

Vart skickar jag korrläsarfakturan?

Ska han betala för att korrläsa åt er? o_0

I vilken soptunna kastar jag mig?

Hahaha:)

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Frisell:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dres81:

Får väl tillägga att det är den 15 till den 17 april inte den 12 till den 14 april.

Vart skickar jag korrläsarfakturan?

Ska han betala för att korrläsa åt er? o_0

I vilken soptunna kastar jag mig?

Jag skulle kunna berätta, men är rädd för att bli fakturerad då

Redaktör
Skrivet av Frisell:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Frisell:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dres81:

Får väl tillägga att det är den 15 till den 17 april inte den 12 till den 14 april.

Vart skickar jag korrläsarfakturan?

Ska han betala för att korrläsa åt er? o_0

I vilken soptunna kastar jag mig?

Jag skulle kunna berätta, men är rädd för att bli fakturerad då

Crap! Nåja, det gick en gång.


signatur
Medlem

Nån som vet om FPS fortfarande är cappad till 60 och om FoV är upplåst på PC denna gång? Förra betan var useless pga ovan....

Medlem
Skrivet av Urgas:

Nån som vet om FPS fortfarande är cappad till 60 och om FoV är upplåst på PC denna gång? Förra betan var useless pga ovan....

Från vad jag kan läsa finns iaf FoV slider på bägge konsollerna, så det verkar ju lovande.

EDIT: Hittade följande: http://www.dsogaming.com/news/doom-advanced-graphics-option-r...

The closed beta phase of DOOM is under way and PC gamers have managed to somehow access the game’s locked Advanced Graphics settings. And we are happy to report that id Software has included one hell of options to tweak, including a colorblind option. PC gamers will be also able to set their max FPS up to 144fps, and there are options for both Chromatic Aberration and Sharpening.

Going into more details, PC gamers will be able to adjust the following settings:

Graphics API
Max Frames Per-Second
Lights Quality
Shading Quality
Shadows Quality
Post Process Quality
Particles Quality
Effects Quality
Directional Occlusion Quality
Reflections Quality
Texture Filtering
Motion Blur Amount
Sharpening Amount
Chromatic Aberration Amount
Lens Flare
Virtual Texturing Page Size
Virtual Texturing Cache Size
Virtual Texturing Compression
Virtual Texturing Max PFF
COLORBLIND MODE
RENDERING MODE
DOOM releases on May 13th!

Medlem
Skrivet av Frisell:
Skrivet av Urgas:

Nån som vet om FPS fortfarande är cappad till 60 och om FoV är upplåst på PC denna gång? Förra betan var useless pga ovan....

Från vad jag kan läsa finns iaf FoV slider på bägge konsollerna, så det verkar ju lovande.

EDIT: Hittade följande: http://www.dsogaming.com/news/doom-advanced-graphics-option-r...

The closed beta phase of DOOM is under way and PC gamers have managed to somehow access the game’s locked Advanced Graphics settings. And we are happy to report that id Software has included one hell of options to tweak, including a colorblind option. PC gamers will be also able to set their max FPS up to 144fps, and there are options for both Chromatic Aberration and Sharpening.

Going into more details, PC gamers will be able to adjust the following settings:

Graphics API
Max Frames Per-Second
Lights Quality
Shading Quality
Shadows Quality
Post Process Quality
Particles Quality
Effects Quality
Directional Occlusion Quality
Reflections Quality
Texture Filtering
Motion Blur Amount
Sharpening Amount
Chromatic Aberration Amount
Lens Flare
Virtual Texturing Page Size
Virtual Texturing Cache Size
Virtual Texturing Compression
Virtual Texturing Max PFF
COLORBLIND MODE
RENDERING MODE
DOOM releases on May 13th!

Tack för detta! Nu triggade köpnerven igång betydligt mer! Bara bekräftelse på FoV till PC som saknas då...

Medlem

Hoppas att utvecklarna låter spelet få den tid det behöver till släppet.
Att det är färdigt och spelbart när det är klart. Please!?
"When it's ready!"


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Frisell:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Frisell:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dres81:

Får väl tillägga att det är den 15 till den 17 april inte den 12 till den 14 april.

Vart skickar jag korrläsarfakturan?

Ska han betala för att korrläsa åt er? o_0

I vilken soptunna kastar jag mig?

Jag skulle kunna berätta, men är rädd för att bli fakturerad då

Crap! Nåja, det gick en gång.

Haha japp:-) Tror du får höra detta ett tag Tompa:-)

12
Skriv svar