Spela Diablo 2 i Starcraft 2-motorn

Robot
Spela Diablo 2 i Starcraft 2-motorn

För dig som verkligen hatar Diablo 3.

#diablo-iii, #diablo-2


Medlem
Spela Diablo 2 i Starcraft 2-motorn

Blizzard kommer nog stänga ner detta precis som med vanilla WoW servern.

Medlem

Projekt som denna värmer mitt hjärta, all lycka till dom!

Medlem

Nerdgasm


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Chnum:

Blizzard kommer nog stänga ner detta precis som med vanilla WoW servern.

Tror nog du bör läsa på lite om vad StarCraft 2's Arcade är för nåt

Medlem
Skrivet av Chnum:

Blizzard kommer nog stänga ner detta precis som med vanilla WoW servern.

Nu talar du i nattmössan. Detta är inte samma sak, som att ha en privatserver för WoW.

Medlem

VILL HA!


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Chnum:

Blizzard kommer nog stänga ner detta precis som med vanilla WoW servern.

Nu talar du i nattmössan. Detta är inte samma sak, som att ha en privatserver för WoW.

Nä det är inte samma sak, detta är deras plattform så de kommer ha större kontroll över det och Diablo 2 går att spela idag vilket tyvärr inte går att säga för vanilla WoW.

Medlem

Starcraft 2 motorn är ju dock också antik.

Medlem
Skrivet av Chnum:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Chnum:

Blizzard kommer nog stänga ner detta precis som med vanilla WoW servern.

Nu talar du i nattmössan. Detta är inte samma sak, som att ha en privatserver för WoW.

Nä det är inte samma sak, detta är deras plattform så de kommer ha större kontroll över det och Diablo 2 går att spela idag vilket tyvärr inte går att säga för vanilla WoW.

dom kommer inte stänga ner detta, läs på som sagt. Dom gjorde ingenting ens med det där "mmoet" som några gjorde i starcraft 2 för ett par år sedan som du såg allt i tredje person

Gnällkuk
Skrivet av erson:

Starcraft 2 motorn är ju dock också antik.

Den lär ju vara vassare än D2-motorn iaf.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

VILL HA!

You think you do, but you dont

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av erson:

Starcraft 2 motorn är ju dock också antik.

Den lär ju vara vassare än D2-motorn iaf.

Undrar dock om den kan slumpgenerera maps som D2-motorn kunde

Medlem
Skrivet av fzusr:
Skrivet av tricky:
Skrivet av erson:

Starcraft 2 motorn är ju dock också antik.

Den lär ju vara vassare än D2-motorn iaf.

Undrar dock om den kan slumpgenerera maps som D2-motorn kunde

Skulle inte tro det.

Medlem
Skrivet av Chnum:

Blizzard kommer nog stänga ner detta precis som med vanilla WoW servern.

Förstår att du är bitter för att en server som gjorde solklart copyright brott gick ned men kom igen nu? Dels. så kräver detta att du faktiskt köper spelet och dels så är det något man inte tjänar pengar på utan kommer snarare göra att eventuellt fler kommer att spela SC2. Det är raka motsatsen till vad Nostalrius gjorde.

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av erson:

Starcraft 2 motorn är ju dock också antik.

Den lär ju vara vassare än D2-motorn iaf.

No shit. Dock 8-9år på nacken. Den ser knappast bra ut känns eller är bra optimerad heller.

Medlem
Skrivet av erson:
Skrivet av tricky:
Skrivet av erson:

Starcraft 2 motorn är ju dock också antik.

Den lär ju vara vassare än D2-motorn iaf.

No shit. Dock 8-9år på nacken. Den ser knappast bra ut känns eller är bra optimerad heller.

Nja SC2 kom 2010 så 6 år. Jag tycker den är bra optimerad och ser helt ok ut, väldigt mkt bättre än D2 iaf

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Chnum:

Blizzard kommer nog stänga ner detta precis som med vanilla WoW servern.

Förstår att du är bitter för att en server som gjorde solklart copyright brott gick ned men kom igen nu? Dels. så kräver detta att du faktiskt köper spelet och dels så är det något man inte tjänar pengar på utan kommer snarare göra att eventuellt fler kommer att spela SC2. Det är raka motsatsen till vad Nostalrius gjorde.

Arcade är ju gratis, jag spelade inte på WoW servern som stängdes ner men jag vet att fansen ville ha en vanilla server och Blizzard vägrade ge dom en så de gjorde en egen som inte drog in pengar. Jag tror inte Blizzard förlorade spelare på den servern då de som spelade nog inte skulle spelat WoW som finns idag. Det är synd att WoW fansen inte kan spela det WoW en gång var (bra) men Blizzard vill värken ge eller låta fansen ha det de vill.
Allt jag säger är att jag skulle inte bli förvånad om detta stängdes ner av blizzard.

Ion
Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Chnum:

Blizzard kommer nog stänga ner detta precis som med vanilla WoW servern.

Förstår att du är bitter för att en server som gjorde solklart copyright brott gick ned men kom igen nu? Dels. så kräver detta att du faktiskt köper spelet och dels så är det något man inte tjänar pengar på utan kommer snarare göra att eventuellt fler kommer att spela SC2. Det är raka motsatsen till vad Nostalrius gjorde.

Jag är lite nyfiken på vad det är Blizzard egentligen äger. Jag menar, servern har ju reverse engineerats fram så koden äger ju inte Blizzard. Är det protokollet som servern och klienten pratar? Eller är det alla quests, och i så fall vad? Quest texten?

Klienten är ju lätt att upphovsrättsskydda, men servern tycker jag inte är lika självklart. Det hade ju varit skillnad om dom sålt servern och Nostalrius hade undvikit och betalat eller om dom helt enkelt stulit läckt kod från Blizzard.

Medlem

Skulle inte vilja spela det. Varför? För att motorn med den grafiska stilen, modellerna, animationerna är de anledningar till att SC2 och D3 floppade (ja, min subjektiva åsikt). Även om man innerst inne vet om att det inte är helt sant, så kändes det hela tiden som att spela en WoW/Warcraft3 med andra skins. Det kännde helt inte som Diablo resp SC.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Ion:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Chnum:

Blizzard kommer nog stänga ner detta precis som med vanilla WoW servern.

Förstår att du är bitter för att en server som gjorde solklart copyright brott gick ned men kom igen nu? Dels. så kräver detta att du faktiskt köper spelet och dels så är det något man inte tjänar pengar på utan kommer snarare göra att eventuellt fler kommer att spela SC2. Det är raka motsatsen till vad Nostalrius gjorde.

Jag är lite nyfiken på vad det är Blizzard egentligen äger. Jag menar, servern har ju reverse engineerats fram så koden äger ju inte Blizzard. Är det protokollet som servern och klienten pratar? Eller är det alla quests, och i så fall vad? Quest texten?

Klienten är ju lätt att upphovsrättsskydda, men servern tycker jag inte är lika självklart. Det hade ju varit skillnad om dom sålt servern och Nostalrius hade undvikit och betalat eller om dom helt enkelt stulit läckt kod från Blizzard.

Den bygger på Blizzards kod. Dessutom äger de varumärket "World of Warcraft" och "Warcraft." Eller tror du seriöst att kodarna för servern har skapat en hel ny kod?

Ion
Medlem

De bygger inte alls på blizzards kod. Dom har reverse engineerat allt förutom innehållet, alltså quests. Så jag antar att dom blir stämda för varumärkesintrång på nåt sätt eller så går det att upphovsrättsskydda quests (vilket inte skulle förvåna mig för det går ju att skydd böcker).

Medlem
Skrivet av Ion:

De bygger inte alls på blizzards kod. Dom har reverse engineerat allt förutom innehållet, alltså quests. Så jag antar att dom blir stämda för varumärkesintrång på nåt sätt eller så går det att upphovsrättsskydda quests (vilket inte skulle förvåna mig för det går ju att skydd böcker).

Vi säger så.

1
Skriv svar