Paradox pratar om kommande rymdstrategin Stellaris

Robot
Medlem
Paradox pratar om kommande rymdstrategin Stellaris

"Med tanke på studions tidigare titlar förutsätter vi att detta inte är ett spel du lär dig på en eftermiddag."

Tror inte jag heller, jag lär mig fortfarande nya saker i EU4. Trots 2666 loggade timmar.

Medlem

Jag har läst en del jämföra detta med brädapelet Twilight Imperium vilket fick mig väldigt intresserad!
Och det verkar absolut bara ett helt fantastiskt 4x spel!

Att lira detta multiplayer tillsammans med lite härliga människor på teamspeak och en whiskey kan bli ett perfekt sätt att spendera en lördagkväll hemmavid


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Ambassadör
Xbox

Gott med spel som inte riktar sig till miffon!


signatur

Jump in.

Medlem

Rolig serie med en av A.I programerarna och streaming producer spelar en full omgång, går igenom all raser och olika val i början av spelet samt förklarar de mesta om hur spelet fungerar.

Plus rätt underhållande

https://www.youtube.com/watch?v=shoiYDp7EEA&list=PLqRhPbyFDQW...

Medlem

Hypen har startat. Hoppas bara min gamla burk klarar spelet. Annars är det ju dags att bygga ny

Medlem

Hoi är det enda som hägrar

Medlem

•2016 State of the art.... (jag skäms åt er ifall det behövs, osannolikt).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

•2016 State of the art.... (jag skäms åt er ifall det behövs, osannolikt).
http://oi63.tinypic.com/2ai117m.jpg

Oh, crap. Det betyder att spelet är skräp va?

Medlem
Skrivet av waeress:

***** ...spelet är skräp va?

Nej. /meningslös diskuss...


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

•2016 State of the art.... (jag skäms åt er ifall det behövs, osannolikt).

Oväntat att grafiken ser dålig ut i ett spel med fri kamera som är max inzoomad och tagen på en screenshot från en video ( där båda är komprimerade )...

I jämförelse med deras tidigare spel, eller andra liknande 4X spel ser grafiken riktigt bra ut.

Medlem
Skrivet av Zerp:

Oväntat att grafiken ser dålig ut i ett spel med fri kamera som är max inzoomad och tagen på en screenshot från en video ( där båda är komprimerade )...

I jämförelse med deras tidigare spel, eller andra liknande 4X spel ser grafiken riktigt bra ut.

Inzoomat och inzoomat... just hel-planets-vyer är rimligen vanliga. I vilket fall är det med säkerhet inte i närheten av vad som är möjligt idag i ett strategispel. (ca.. 32-kantiga planeter m.m... ingen kommentar).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Izoomat och inzoomat... just hel-planets-vyer är rimligen vanliga. I vilket fall är det med säkerhet inte i närheten av vad som är möjligt idag i ett strategispel. (ca.. 32-kantiga planeter m.m... ingen kommentar).

Till att börja med så har planeten ca 60 kanter runt om ifall du räknar rätt. Detta betyder att vi pratar om ca 3600 ytor per sfär/planet och vi vet att de största systemen kan ha cirka 30 sfäriska planeter + månar, samt utöver detta hundratals asteroider och rymdskepp.

För ett spel gjort för att kunna köras på alla datorer inkl de med integrerade grafikkort gjort av en studio som gör 2D spel normalt, så tycker jag detta inte verkar som speciellt låga siffror av polygoner du kommer få när du multiplicerar ihop allt...

Endless Space som är ett annat 4X spel kännt för sin vackra atmosfär verkar ha ungefär lika kantiga planeter ( och har max 5-10 av dem samtidigt ):

http://www.spacesector.com/blog/wp-content/uploads/endless_sp...

Medlem
Skrivet av Zerp:

60

Vet inte hur du räknar på det, men det är dock svårt att bedöma hur mycket man ser av planeten (fov förvrängning, vinkel osv) men 32 60.. båda är för låga.
Men vill/kan man nu bara lägga det vid lowend laptops utan riktiga anpassningar uppåt så tja... nog runt max eller en bit under...


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

1
Skriv svar