Djupanalys - HTC Vive vs Oculus Rift

Robot
Djupanalys - HTC Vive vs Oculus Rift

Tested dyker ner på detaljnivå när de jämför de två VR-headseten.


Medlem
Djupanalys - HTC Vive vs Oculus Rift

Kommer ni med eran nya uppdaterade sida sedan ha taggar eller något liknande som man kan i sin profil välja att inte se?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Kommer ni med eran nya uppdaterade sida sedan ha taggar eller något liknande som man kan i sin profil välja att inte se?

Haha, gnällspik. Om Sweclockers har den funktionen kommer vi att ha den funktionen.


signatur
Medlem

Men när man då får sina Oculus Touch-kontrollers, betyder det att OR är hands-down bäst?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av superapan:

Men när man då får sina Oculus Touch-kontrollers, betyder det att OR är hands-down bäst?

Verkar finnas för- och nackdelar med båda.


signatur
Medlem

Båda snubbarna hade slutklämmen att, "I just wish I could have the motion controls in the Oculus" (eller motsv) gör att jag ändå känner mig mer tillfreds med min OR-beställning. När väl kontrollerna släpps har Rift alla förutsättningar att vara bättre än Vive.

Medlem
Skrivet av superapan:

Båda snubbarna hade slutklämmen att, "I just wish I could have the motion controls in the Oculus" (eller motsv) gör att jag ändå känner mig mer tillfreds med min OR-beställning. När väl kontrollerna släpps har Rift alla förutsättningar att vara bättre än Vive.

Helt sunt resonerat!


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Inaktiv
Skrivet av superapan:

Båda snubbarna hade slutklämmen att, "I just wish I could have the motion controls in the Oculus" (eller motsv) gör att jag ändå känner mig mer tillfreds med min OR-beställning. När väl kontrollerna släpps har Rift alla förutsättningar att vara bättre än Vive.

Det enda som skulle sabba är om room scale visar sig suga på Rift.

Medlem

Rikigt bra genomgång, har inga frågetecken alls efter att ha sett klippet.

Medlem

headset duelen så verkar riften vara en bättre produkt men jag tror inte dom kommer lösa roomscale. Oculus går ju ut till sina utvecklare och säger att dom ska designa spelen för 180 grader inte 360 som Vive.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv

Satt o lyssna på detta igår och detta har om något gjort mig ännu mera glad att jag beställde OR och inte Vive.

Sladdar överallt, Tyngre head set, Sämre bild. Yepp...
Oculus R.. va ett bra köp : )

1
Skriv svar