GTA V har dragit in 4 miljarder kr (!) på mikrotransaktioner

Robot
GTA V har dragit in 4 miljarder kr (!) på mikrotransaktioner

Folk gillar verkligen att leka skurk online - och betala för det.

#grand-theft-auto-v


Medlem
GTA V har dragit in 4 miljarder kr (!) på mikrotransaktioner

Är inte jätte förtjust i vad detta kommer leda till de närmaste 5 åren.

Gen
Medlem
Skrivet av Kerrai:

Är inte jätte förtjust i vad detta kommer leda till de närmaste 5 åren.

Inte jag heller. Redan nu när man köper ett spel finns det en uppsjö av DLCs man kan betala för som egentligen borde vart med i spelet från början kan man tycka.

Om 5 år kanske man köper spelmotorn och sen får man köpa till musik, grafik, ljud osv separat Typ Low inställningar kostar 100kr medan Ultra kostar 300kr :<

Folk, bl.a. jag, lägger väl hellre pengar på sitt intresse än tex alkohol. Och det är väl bra? Självklart finns det även missbrukare inom det här området men är man förnuftig ser jag inga problem med mikrotransaktionerna.

Medlem

Spenderat lätt 500 kr på Hearthstone.... Jävla Blizzard som är bäst på att göra beroendeframkallande spel....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Spenderat lätt 500 kr på Hearthstone.... Jävla Blizzard som är bäst på att göra beroendeframkallande spel....

hs betalmodell är ju dock helt sjuk, ska man få alla kort utan att göra dailyquester varje dag i över 1 års tid får man ju betala minst 4000kr

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag visste inte ens att GTA 5 hade mikrotransaktioner, och har ändå en 100h loggade. Så mycket ger jag för den typen av försäljning...

Vad är det man kan köpa? In-game pengar?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag visste inte ens att GTA 5 hade mikrotransaktioner, och har ändå en 100h loggade. Så mycket ger jag för den typen av försäljning...

Vad är det man kan köpa? In-game pengar?

Nya skor och glasögon - precis som i riktiga livet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag visste inte ens att GTA 5 hade mikrotransaktioner, och har ändå en 100h loggade. Så mycket ger jag för den typen av försäljning...

Vad är det man kan köpa? In-game pengar?

Man kan köpa pengar till GTA online, inga prylar.
100k GTA$ kostar 2.49 €

Medlem

Herregud vad patetiskt att köpa GTA pengar. Jag kan förstå att man köper vissa saker i andra spel men detta!?

Medlem

Spelet kostade 265 miljoner dollar att utveckla och marknadsföra. Ett bland de dyraste spelen i historien med andra ord, och nu har man alltså dragit in 500+ miljoner på bara mikrotransaktioner bestående utav endast ingame-pengar?

Medlem

Undrar hur det skulle se ut om man jämförde detta med något MMORPG med månadskostnader? de har ju trots allt en jävla massa servrar igång osv.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Spelet kostade 265 miljoner dollar att utveckla och marknadsföra. Ett bland de dyraste spelen i historien med andra ord, och nu har man alltså dragit in 500+ miljoner på bara mikrotransaktioner bestående utav endast ingame-pengar?

https://i.ytimg.com/vi/a1jCVIf_WQg/maxresdefault.jpg

ganska imponerande ändå

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Kerrai:

Är inte jätte förtjust i vad detta kommer leda till de närmaste 5 åren.

Inte jag heller. Redan nu när man köper ett spel finns det en uppsjö av DLCs man kan betala för som egentligen borde vart med i spelet från början kan man tycka.

Om 5 år kanske man köper spelmotorn och sen får man köpa till musik, grafik, ljud osv separat Typ Low inställningar kostar 100kr medan Ultra kostar 300kr :&lt;

Jag tror dock inte att det någonsin kommer hända att man måste betala för inställningar osv. Tänk dig om ett A+ spel någon gång skulle gå ut med det som ett announcement, folk skulle ju flippa ur ännu mer över det än t.ex. som när Thefinebros fuckade upp med sin ''reaction website'' plan, och ni alla vet ju hur det gick med det.

Medlem

Trist. Antar att nästa GTA blir 100% online. När kom den senaste singleplayer-uppdateringen till GTA V? Känns som ett år sedan. Samtidigt kommer nya GTA Online-uppdateringar hela tiden. Nya fordon, vapen och kläder. Nya uppdrag. Nya minispel. Det är som att Rockstar glömt bort Franklin, Michael och Trevor


signatur

Vi offrar allt
Slaktar tusenfalt
Våra liv slits i stycken
Bevittna de sista dödsrycken

KoP
Medlem

Åh fyfan det var inte illa haha! Har säkert själv bidragit med 500-600 kr genom att köpa pengar i GTA V. Mest för att jag inte har tid eller lust att nöta uppdrag online för att tjäna korvören.

Medlem

Jag tycker det här är bra nyheter. Grattis till Rockstar till ett av historiens bästa spel, jag har haft otroligt roligt i det spelet och det ger fortfarande mig mycket glädje.

Ni är värda varenda krona.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

fan vilka summor på strunt saker.. helt galen marknad...

Medlem

Med dom pengarna kan dom ju ta o fixa alla buggar o nätverks fel som spelet har!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Men va, det regnar ju pengar typ hela tiden när jag kört gta online pga alla moddare och hacker, helt förstört. Varför betalar folk


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

k3m
Medlem

eftersom ingen sagt det ännu, så säger jag det. tack alla idioter som förstör genom att använda mikrotransaktioner. är min reaktion för kraftig tycker ni? nä, inte det minsta. när nåt man älskar håller på att förstöras. så är det ingen kraftig reaktion alls.

ELF
Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Med dom pengarna kan dom ju ta o fixa alla buggar o nätverks fel som spelet har!

Eller fixa så man inte kan fuska online.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jag har faktiskt aldrig riktigt fattat varför Rockstar inte implementerade ett Hatt system som Valve, inte bara hattar då men också kläder med annat, dom skulle tjänat MULTUM.

Medlem

Typ enbart carpacks till Rocket League. Världens bästa spel förtjänar att sponsras!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

"Jävla EA och Ubisoft. De förstör spelindustrin med sin microtransaktioner! Va, är det Rockstar? Men förlåt så mycket... carry on then." - fz.se

Medlem
Skrivet av k3m:

eftersom ingen sagt det ännu, så säger jag det. tack alla idioter som förstör genom att använda mikrotransaktioner. är min reaktion för kraftig tycker ni? nä, inte det minsta. när nåt man älskar håller på att förstöras. så är det ingen kraftig reaktion alls.

Förklara gärna hur mikrotransaktionerna i GTA 5 förstör spelet. Hittills har alla uppdateringar varit gratis d.v.s. att det inte behövs något Season pass för att får tillgång till dom. Och det man kan köpa i spelet är mer cash. Cash som sen kan läggas på bilar, kläder, vapen och hus. Saker som i stort inte påverkar spelupplevelsen nämnvärt utan mer handlar om visuella förändringar.
Har själv spenderat ett par hundra i spelet när jag tröttnat på att nöta uppdrag bara för att lite snabbare kunna köpa den där bilen som jag längtat efter.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:
Skrivet av k3m:

eftersom ingen sagt det ännu, så säger jag det. tack alla idioter som förstör genom att använda mikrotransaktioner. är min reaktion för kraftig tycker ni? nä, inte det minsta. när nåt man älskar håller på att förstöras. så är det ingen kraftig reaktion alls.

Förklara gärna hur mikrotransaktionerna i GTA 5 förstör spelet. Hittills har alla uppdateringar varit gratis d.v.s. att det inte behövs något Season pass för att får tillgång till dom. Och det man kan köpa i spelet är mer cash. Cash som sen kan läggas på bilar, kläder, vapen och hus. Saker som i stort inte påverkar spelupplevelsen nämnvärt utan mer handlar om visuella förändringar.
Har själv spenderat ett par hundra i spelet när jag tröttnat på att nöta uppdrag bara för att lite snabbare kunna köpa den där bilen som jag längtat efter.

Du beskrev problemet själv i sista meningen. De har implementerat spelet så att du måste nöta uppdrag som du inte verkar tycka är roligt. Istället för att fixa roligare uppdrag gör de så att du kan köpa bilen för riktiga pengar istället.


signatur
k3m
Medlem
Skrivet av john92:
Skrivet av Oakenborn:
Skrivet av k3m:

eftersom ingen sagt det ännu, så säger jag det. tack alla idioter som förstör genom att använda mikrotransaktioner. är min reaktion för kraftig tycker ni? nä, inte det minsta. när nåt man älskar håller på att förstöras. så är det ingen kraftig reaktion alls.

Förklara gärna hur mikrotransaktionerna i GTA 5 förstör spelet. Hittills har alla uppdateringar varit gratis d.v.s. att det inte behövs något Season pass för att får tillgång till dom. Och det man kan köpa i spelet är mer cash. Cash som sen kan läggas på bilar, kläder, vapen och hus. Saker som i stort inte påverkar spelupplevelsen nämnvärt utan mer handlar om visuella förändringar.
Har själv spenderat ett par hundra i spelet när jag tröttnat på att nöta uppdrag bara för att lite snabbare kunna köpa den där bilen som jag längtat efter.

Du beskrev problemet själv i sista meningen. De har implementerat spelet så att du måste nöta uppdrag som du inte verkar tycka är roligt. Istället för att fixa roligare uppdrag gör de så att du kan köpa bilen för riktiga pengar istället.

absolut. sen var jag otydlig. jag menar alla spel, hela spelindustrin.

Medlem

Spelar inte GTA 5 online, men spenderat säkert 7-10.000kr förra året på Star Trek Online. *Damn that game*

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av john92:
Skrivet av Oakenborn:
Skrivet av k3m:

eftersom ingen sagt det ännu, så säger jag det. tack alla idioter som förstör genom att använda mikrotransaktioner. är min reaktion för kraftig tycker ni? nä, inte det minsta. när nåt man älskar håller på att förstöras. så är det ingen kraftig reaktion alls.

Förklara gärna hur mikrotransaktionerna i GTA 5 förstör spelet. Hittills har alla uppdateringar varit gratis d.v.s. att det inte behövs något Season pass för att får tillgång till dom. Och det man kan köpa i spelet är mer cash. Cash som sen kan läggas på bilar, kläder, vapen och hus. Saker som i stort inte påverkar spelupplevelsen nämnvärt utan mer handlar om visuella förändringar.
Har själv spenderat ett par hundra i spelet när jag tröttnat på att nöta uppdrag bara för att lite snabbare kunna köpa den där bilen som jag längtat efter.

Du beskrev problemet själv i sista meningen. De har implementerat spelet så att du måste nöta uppdrag som du inte verkar tycka är roligt. Istället för att fixa roligare uppdrag gör de så att du kan köpa bilen för riktiga pengar istället.

absolut. sen var jag otydlig. jag menar alla spel, hela spelindustrin.

Aha. Det kan jag hålla med om. Börjar bli lite för mycket extra material och för lite grundmaterial.


signatur

PSN: MrOakenborn

12
Skriv svar