Se spelvärlden i Total War: Warhammer

Robot
Se spelvärlden i Total War: Warhammer

Total War-fans med noll koll på Warhammer får en välbehövlig snabbgenomgång.


Medlem
Se spelvärlden i Total War: Warhammer

Fy fan vad fett.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

De flesta TW spel har jag på förhand vetat vilken lag jag vill spela som sen studerat världskartan för att planera i vilken riktning man ska expandera.

Nu har jag verkligen ingen aning, alla verkar intressanta och vill testa alla. Antingen så blir det att starta på en och köra tills man tröttnar och sen ta nästa, eller kanske skapa alla samtidigt och se vilken som verkar roligast

Medlem

Mysigt! Känner lite samma som Salsius, har ingen jäkla aning om vad jag vill börja köra som, haha.

Medlem

Gillar strategi spel men har inte följt detta spel så mycket hur många spelare kan man spela mot varandra på samma map utan lag ect? Älskar age of empires men allt var begränsad med unites

Medlem

Är Brettonia spelbara?Isåfall blir det den första omgången.

Medlem
Skrivet av deathtoyou:

Gillar strategi spel men har inte följt detta spel så mycket hur många spelare kan man spela mot varandra på samma map utan lag ect? Älskar age of empires men allt var begränsad med unites

Total War: Warhammer är inte alls som Age of Empires. Kolla in Rome 2: Total War videos på youtube så kan du se liknande gameplay.

Medlem

Köp inte spel innan dom har kommit ut o ni har kollat upp dom noga, kvitta vad dom lockar med de är inte värt de

Medlem

För mycket dödskallar.

Medlem
Skrivet av Johan84:

Köp inte spel innan dom har kommit ut o ni har kollat upp dom noga, kvitta vad dom lockar med de är inte värt de

Eller så köper man spelet och ser vad man tycker själv. Antingen har man råd till det eller inte. Oavsett så är det den upplevelsen som räknas. Ska man lyssna på allt negativt så kan man inte spela några spel alls.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av deathtoyou:

Gillar strategi spel men har inte följt detta spel så mycket hur många spelare kan man spela mot varandra på samma map utan lag ect? Älskar age of empires men allt var begränsad med unites

Total War spelen körs på en World Map, där Battles är i real-time. Annars är spelet Turn Based ute på den stora kartan. Som max har man kunnat köra CO-OP Campaign med 2 player. Custom Battles (Aka only real-time battles och ingen campaign) har jag för mig kan va 4 eller 6 st spelare. Grejen är att man kan typ ha 3000 soldater vardera mer eller mindre beroende på vad för enheter man kör med, Ett regemente kan innehålla upp mot 200 soldater vardera. Detta spel har ingen likhet med Age of Empires spelen eller liknande förutom att det tillhör Strategi Genren.

Medlem
Skrivet av Namm:

För mycket dödskallar.

Att säga det om Warhammer universumet, är som att säga "för mycket fokus på Jedi och Sith i Star Wars."

Undead blir först!


signatur

I drank what?

1
Skriv svar