Se FZ spela och diskutera Mirror's Edge: Catalyst

Robot
Medlem
Se FZ spela och diskutera Mirror's Edge: Catalyst

Det där såg inte bra ut.
Kan sammanfatta videon med att säga "meh"

Medlem

Herrejesus, händerna och armarna såg ju rent groteska ut...

Ambassadör
Xbox

Fiender som står och väntar på sin tur att bli sparkade? Haha, B.


signatur

Jump in.

Medlem

haha 02:55 "oj!"

phi
Medlem

Nej hörni, det blir inget köp av Mirror Edge 2/fast ändå inte 2. Tack för kaffet EA och DICE.

Inaktiv

Vad i helvete? Hoppas att det är betydligt mer polerat till släppet annars blir det inget köp. Det lilla jag orkade se såg förjävligt ut

Medlem

Det där var bland det sämsta jag sett, blir att avboka detta.


signatur

Äta bör man annars dör man, Äta gör man ändå dör man //Obelix

Medlem

Men helvete va spagetti/plast armar... Det ser för jävligt ut!

Ambassadör
Xbox

Haha, för jävligt indeed Det här är alltså beta? Verkade dessutom lika roligt som att slicka toalettringar på centralen, men det kanske är för tidigt att säga.


signatur

Jump in.

Medlem

Det där ser ju sämre ut, rent estetiskt, än ettan!

Medlem

Äsch päsh, jag tyckte det såg bra ut! Nu är jag väl fanboy iofs... Fighterna kanske verkar lite sega, ser ut att vara för mycket hp på gubbar, men det är ju en mindre del av spelet. Konstiga armar, ja jo. Jag tror att när man ska trycka in den field of view som är i spelet (100 kanske?) på en skärm som i verkligheten bara är typ 20 grader så kan det bli så. Då borde det ju vara så i alla spel, kan man tycka, men jag tror att detta kanske är lite annorlunda än andra spel på så sätt att karaktären verkligen är en modell i världen, och ses i första personsvy. Inte i så många andra spel kan man se sin egen model på det sättet. Jag minns inte om det var bättre i ettan. Hur som helst är det en mindre väsentlig detalj tycker jag.

Det viktiga är att det är roligt att hoppa runt och att estetiken är lika imponerande som i förra spelet, och jag tycker att så verkar vara fallet. Ser fram emot detta!!

Medlem

Dom håller vad dom lovar, det är verkligen en prequel till Mirrors Edge, på precis alla sätt och vis. :'(


signatur

Nämen!

Medlem

Såg fruktansvärt tråkigt ut? Det där var någon form av tutorial ni körde eller? Om inte blir jag ruskigt orolig! Bara som tutorial såg det illa ut, men om flytet är lika stelt i själva spelet är jag djupt besviken.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Ser ut som DICE inte riktigt har fixat det där med "flowet" ännu. Det var något jag fick kämpa mig för att bli bättre på under tiden då jag spelade första spelet.

När jag gick över till PC så kunde jag ha möjlighet att ändra Field Of View via en .ini fil. Och helt plötsligt så såg armarna katastrofalt långa ut. En halvtimma senare så så var det inget märkvärdigt. Så jag har personligen inget emot hur det ser ut nu då jag är van vid dessa "groteska" armar. Jag har förmodligen dålig standard vid det här laget.

Jag kollade på när PC gamer testade spelet och det såg mer lovande ut då spelaren var lite bättre. A.I:n ser kass ut och jag är väldigt skeptisk till perks. Vill att DICE kan få så pass lång tid extra som behövs för att polera dessa saker. Rista inte in släppdatum i sten, det slutar oftast med ett dåligt resultat.

Medlem

O, Shit! Så trist och fult det såg ut.
Inget köp.


signatur

autograph

Medlem

Oj! Ja, det där var en ren besvikelse att se. Hoppas de fixar alla de där bristerna till releasedagen. Skall det se ut sådär så tänker jag ej betala en enda krona för det.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Redaktör

Jag körde på en skärm med upplösningen 1920x1200, det kanske skevar till perspektivet. Är inte heller omöjligt att fov:en var högre i inställningarna, men det är inget jag pillade med.


signatur
Medlem

FOV:en kommer gå att justeras, det är inget att oroa sig över, Mirror's Edge 1 ser likadant ut om man tweakar upp FOV:en. Tycker spelet ser lovande ut, ska bli kul med en uppfriskande, annorlunda spelupplevelse.

Medlem
Medlem
Skrivet av Tompa:

Jag körde på en skärm med upplösningen 1920x1200, det kanske skevar till perspektivet. Är inte heller omöjligt att fov:en var högre i inställningarna, men det är inget jag pillade med.

Men var det en tutorial du körde? Vakterna stod mer eller mindre bara och väntade på att få pisk? Vad var det där om? Och när det väl blev bråk såg det så stelt och tröttsamt ut att man lika gärna kunnat skippa att slå ner dem och hoppa vidare


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Redaktör
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av Tompa:

Jag körde på en skärm med upplösningen 1920x1200, det kanske skevar till perspektivet. Är inte heller omöjligt att fov:en var högre i inställningarna, men det är inget jag pillade med.

Men var det en tutorial du körde? Vakterna stod mer eller mindre bara och väntade på att få pisk? Vad var det där om? Och när det väl blev bråk såg det så stelt och tröttsamt ut att man lika gärna kunnat skippa att slå ner dem och hoppa vidare

Nej, det är spelet. Nån fight var tutorial, men inte alla.


signatur
Medlem

Nu får ni tänka på att det inte var lite ljud från spelet och jag tyckte att film upptagningen såg konstig ut och han som spelade verkade inte så jävla bra heller. (förlåt) jag hade grymt mycket flow i 1an. har jag en apparat som kan spela spelet så blir det lätt ett köp

Medlem
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av Tompa:

Jag körde på en skärm med upplösningen 1920x1200, det kanske skevar till perspektivet. Är inte heller omöjligt att fov:en var högre i inställningarna, men det är inget jag pillade med.

Men var det en tutorial du körde? Vakterna stod mer eller mindre bara och väntade på att få pisk? Vad var det där om? Och när det väl blev bråk såg det så stelt och tröttsamt ut att man lika gärna kunnat skippa att slå ner dem och hoppa vidare

Spelet har ju en svårighetsgradskurva också. Det vi ser här är ju väldigt tidigt i spelet, det kommer fler svårare fiendetyper senare i spelet ( man får dock stöta på en Sentinel tidigare men det kunde man inte se i det här klippet, det kan du däremot se här: https://youtu.be/jSD1qrZCOZ0?t=16m27s - rekommenderar för övrigt hela detta klippet, tycker det representerar spelet bättre än det från denna artikeln).

Medlem

Jag rekommenderar att ni kollar denna video istället: https://www.youtube.com/watch?v=MCNPVGHYtDM

Den är för det första inte 200% överexponerad så att spelet ser sämre ut än ettan, dessutom VISAR de RPG-elementen, dessutom vet personerna som spelat spelet nånting, de sitter inte bara och "njaaae, de vet jag inte...kanske...jag e ju ingen RPG-nörd såatte....jag kommer inte ihåg varför hon satt i fängelse, men det är nog inte så viktigt eller nåt..."

Skäms, FZ, det här var bland de sämsta videos jag sett. Är det fortfarande för jobbigt att göra erat jobb och faktiskt ta reda på information? Den här videon är ju som att spöa de två första bossarna i Dark Souls 3, fastna på den tredje och sen skriva en recension.

Medlem
Skrivet av LVX156:

Jag rekommenderar att ni kollar denna video istället: https://www.youtube.com/watch?v=MCNPVGHYtDM

Såg inte mycket bättre ut.

Medlem

M.r Tooms X files ?

Medlem

Grymt mkt bättre film på själva spelet än den som fz la upp. Bra att du la upp den Robboy, för nu fick jag suget tillbaka igen:)

1
Skriv svar