Far Cry: Primal – dö som på riktigt i icke-primala 4K

Robot
Far Cry: Primal – dö som på riktigt i icke-primala 4K
Medlem
Far Cry: Primal – dö som på riktigt i icke-primala 4K

Permadöd... Inget för mig alltså, man skulle ju bli sjukt förbannad om man dog pga någon bugg eller liknande.

För att ett sådant koncept ska fungera så måste ju spelet vara i stort sett felfritt, och riktigt tighta kontroller osv.

Och det är ett Ubisoftspel, så det har inget av ovanstående nämnda förutsättningar

Medlem

otroligt vackert spel och bra optimerat (PC)
klarade storyn och alla sidouppdrag på runt 19 timmar och älskade varje minut av det.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Gen
Medlem

Har själv haft en i princip buggfri upplevelse Visst, det har krashat men det är mitt fel pga lite väl hög OC på GPUn.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Permadöd... Inget för mig alltså, man skulle ju bli sjukt förbannad om man dog pga någon bugg eller liknande.

För att ett sådant koncept ska fungera så måste ju spelet vara i stort sett felfritt, och riktigt tighta kontroller osv.

Och det är ett Ubisoftspel, så det har inget av ovanstående nämnda förutsättningar

Tänkte samma sak, det kommer säkert vara så att man fastnar med hälen i en klyka och sedan dör man bara...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

otroligt vackert spel och bra optimerat (PC)
klarade storyn och alla sidouppdrag på runt 19 timmar och älskade varje minut av det.

Antar att du inte flummar runt och letar resources som jag då kanske. Har 6 h hittills och har 1 utpost och typ 3 uppdrag förutom dom där medicinman-uppdragen som jag gjort alla på.

Bra spel, synd att man inte har mer tid att spela


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av WarpGuN:

otroligt vackert spel och bra optimerat (PC)
klarade storyn och alla sidouppdrag på runt 19 timmar och älskade varje minut av det.

Antar att du inte flummar runt och letar resources som jag då kanske. Har 6 h hittills och har 1 utpost och typ 3 uppdrag förutom dom där medicinman-uppdragen som jag gjort alla på.

Bra spel, synd att man inte har mer tid att spela

har maxat allt i byn har en del utposter kvar och två "special djur" att tämja.
+ en massa annat på kartan


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Citat:

Ubisoft rekommenderar att du spelar det med ett grafikkort som har 4 GB minne eller mer.

Så det är nu det börjar svida för alla som köpt ett GTX 970? Många var påstridiga och sa att 3,5 GB minsann räcker i flera år framöver

Redaktör
Skrivet av Sebbepojken:
Citat:

Ubisoft rekommenderar att du spelar det med ett grafikkort som har 4 GB minne eller mer.

Så det är nu det börjar svida för alla som köpt ett GTX 970? Många var påstridiga och sa att 3,5 GB minsann räcker i flera år framöver

970 är fortfarande ett väldigt bra kort. Det orkar kanske inte maxa de mest krävande spelen i 4K-upplösning, men det kan man inte begära av ett 1,5 år gammalt 3500-kronorskort.


signatur
Medlem

Jämförelse.

Medlem

Spelet är assnyggt väntat på hd paketet. Spelar om allt nu. Älskar verkligen spelet.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av conthox:
Skrivet av WarpGuN:

otroligt vackert spel och bra optimerat (PC)
klarade storyn och alla sidouppdrag på runt 19 timmar och älskade varje minut av det.

Antar att du inte flummar runt och letar resources som jag då kanske. Har 6 h hittills och har 1 utpost och typ 3 uppdrag förutom dom där medicinman-uppdragen som jag gjort alla på.

Bra spel, synd att man inte har mer tid att spela

har maxat allt i byn har en del utposter kvar och två "special djur" att tämja.
+ en massa annat på kartan

Mycket kvar med andra ord Blir väl som med FC4, efter man har klarat alla uppdrag så letar man upp alla platser och rensar upp bland achievments. Går lätt ett par extra timmar där.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Umm...en fråga till alla som verkar älska Far Cry. Är det inte exakt samma spel som Far Cry 3 och 4? De är väl förvisso rätt hyffsade men... åk till torn/utkikspunkt för att få fram markers på kartan, attackera outpost och befria ett område, gör X antal fetch quests om du vill... och så repeat this för 30 områden?

Det hela känns bara så meningslöst på något sätt. Jag hade hellre sett inga torn, inga markers... du måste jaga för att överleva och ta bort 90% av alla sidequests och gör de som finns kvar till witcher 3 quality. Det verkar vara Ubisofts standardmall för open world spel då AssCreed är exakt likadant?

Och samla fjädrar eller djur or whatever, hoarder simulator?

Medlem
Skrivet av Korken:

Umm...en fråga till alla som verkar älska Far Cry. Är det inte exakt samma spel som Far Cry 3 och 4? De är väl förvisso rätt hyffsade men... åk till torn/utkikspunkt för att få fram markers på kartan, attackera outpost och befria ett område, gör X antal fetch quests om du vill... och så repeat this för 30 områden?

Det hela känns bara så meningslöst på något sätt. Jag hade hellre sett inga torn, inga markers... du måste jaga för att överleva och ta bort 90% av alla sidequests och gör de som finns kvar till witcher 3 quality. Det verkar vara Ubisofts standardmall för open world spel då AssCreed är exakt likadant?

Och samla fjädrar eller djur or whatever, hoarder simulator?

Nja, jo. På sätt o vis. Du kommer ju att känna igen stilen och upplägget. Men personligen tycker jag att Primal skiljer sig åt både i handling, vapen, tidsperiod osv så att det ändå känns som ett nytt spel och inte bara "FC4 med annat skin".

Och angående resurserna så är det ett visst samlande, även om man relativ snabbt får ihop det man behöver. (Förutom dom där jäkla fjädrarna som jag inte lyckas få...) Enda man sedan behöver se till att ha ett lager av är det man gör spjut och pilar av.

// edit

Insåg att jag inte svarat helt på frågan: ang spelupplägget; visst, det är en massa byar osv, men det är väl samma här. Själv så upplever jag det inte som repetivt, speciellt om man blandar resurssamlande, huvudquest, sidoquest, random events, utforskande med mera om vartannat. Så det beror kanske lite mer på speltil och hur man lägger upp det. Det finns ju olika sätt att ta över en utpost också t ex. Väljer man att bara köra Rambo så blir det kanske repetivt, men varierar man tillvägagångssättet så blir det inte enformigt.

"Det blir vad man gör det till" kan man väl säga, även om det kanske inte säger så mycket.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Recension från FZ?

1
Skriv svar