Doom-betan har fått SLI-stöd

Robot
Medlem
Doom-betan har fått SLI-stöd

Geforce Experience är ju det första man bockar ur ändå.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Gen
Medlem

Nästa steg var väl över 60Hz? Eller gick det att komma åt de avancerade inställningarna där valet mellan 60-144Hz finns?

Medlem

Fan va fett!!!

Har mailat ID om detta för några månader sedan.

Nu ska mina 980 Ti s få jobba


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem
Skrivet av Peete:

Fan va fett!!!

Har mailat ID om detta för några månader sedan.

Nu ska mina 980 Ti s få jobba

Tror du ett konsol spel behöver denna kraft?

Gen
Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av Peete:

Fan va fett!!!

Har mailat ID om detta för några månader sedan.

Nu ska mina 980 Ti s få jobba

Tror du ett konsol spel behöver denna kraft?

Det gör det inte. När jag körde CBT så var ju spelet cappat i 60Hz så att mitt 980Ti lallade runt på 65-80% load i 1440p. Fanns helt enkelt inte mycket att göra.

Medlem
Skrivet av Peete:

Fan va fett!!!

Har mailat ID om detta för några månader sedan.

Nu ska mina 980 Ti s få jobba

Errrhhh... ett styck 980Ti behöver inte ens jobba speciellt mycket... så 2st är ju bara överflödigt för det här spelet...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Kör iofs 3440x1440p, men vi får väl se hur krävande det blir i singleplayer också.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Äntligen!

Var ju tidigare tvungen att lira med lägre upplösning för att kunna få konstant 60fps

Medlem
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av Peete:

Fan va fett!!!

Har mailat ID om detta för några månader sedan.

Nu ska mina 980 Ti s få jobba

Errrhhh... ett styck 980Ti behöver inte ens jobba speciellt mycket... så 2st är ju bara överflödigt för det här spelet...

Alla sitter ju inte med en sketen 1080p-skärm, vettu...

Inaktiv

Mitt 780 börjar bli gammalt
Eftersom det inte finns så många andra grafikinställningar är jag tvungen att spela i 1600x900 för att kunna hålla 60 fps.

Medlem
Skrivet av Sille:
Skrivet av Peete:

Fan va fett!!!

Har mailat ID om detta för några månader sedan.

Nu ska mina 980 Ti s få jobba

Tror du ett konsol spel behöver denna kraft?

Det beror ju på hur bra de optimerat spelet för PC

Nu är det ju dock iD Software som har sina rötter i PCn så det BORDE ju inte vara något problem men man vet aldrig längre.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Jag testade det med 3840x2160. Det gick i 60 fps hela tiden, med ett 980 Ti.
Iallafall jag tycker att spelet har en bra grund att stå på, men vapenloadouts...... Man ska starta med nävarna och kanske en pistol!, och banornas layout är skräp.

Medlem

Om man tex kollar på detta klipp så verkar ju ett 970 klara sig hyffsat om ändå inte optimalt i 1440p.

https://www.youtube.com/watch?v=LVG-6BdSsaE


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Inaktiv

Spelat några matcher och då jag var lite pessimistisk är jag glad att kunna säga att jag blev positivt överraskad Varierade vapen och portalgranaten är ett grymt verktyg att finta sina fiender med.

Rekommenderar varmt alla som är nyfikna på spelet att testa betan på Steam.

Medlem

SLI verkar fortfarande inte funka för mig, får typ 12fps med det på -.-

Medlem
Skrivet av Sille:

Jag testade det med 3840x2160 gick i 60 fps hela tiden, med ett 980 Ti.
Iallafall jag tycker att spelet har en bra grund att stå på men vapenloadouts man ska start med nävarna och kanske en pistol!, och banornas layout är skräp.

Ungefär som din meningsbyggnad, alltså. Alltid härligt när man måste gissa vad folk försöker skriva.

Inaktiv
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Sille:

Jag testade det med 3840x2160 gick i 60 fps hela tiden, med ett 980 Ti.
Iallafall jag tycker att spelet har en bra grund att stå på men vapenloadouts man ska start med nävarna och kanske en pistol!, och banornas layout är skräp.

Ungefär som din meningsbyggnad, alltså. Alltid härligt när man måste gissa vad folk försöker skriva.

Jag hade då inga problem att förstå vad Sille ville förmedla förutom att det kan saknats ett kommatecken.

Medlem

mitt spel ser katastrofalt dåligt ut, low-res texturer och laggar gör det också :S

fick knappt 60fps i 1080p... med 970 SLI.

Medlem
Skrivet av mapamapa:

Mitt 780 börjar bli gammalt
Eftersom det inte finns så många andra grafikinställningar är jag tvungen att spela i 1600x900 för att kunna hålla 60 fps.

Jag har ett GTX 780 och har minst 60 fps konstant. Kör i 1920x1200. Måste vara din processor eller ram minnen.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Bra, då kanske min dator orkar med spelet också (670 SLI).

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av Peete:

Fan va fett!!!

Har mailat ID om detta för några månader sedan.

Nu ska mina 980 Ti s få jobba

Errrhhh... ett styck 980Ti behöver inte ens jobba speciellt mycket... så 2st är ju bara överflödigt för det här spelet...

Alla sitter ju inte med en sketen 1080p-skärm, vettu...

Nä, men det spelar väl ingen roll... ett 980Ti funkar fint i alla fall.

Skrivet av Sille:

Jag testade det med 3840x2160. Det gick i 60 fps hela tiden, med ett 980 Ti.
Iallafall jag tycker att spelet har en bra grund att stå på, men vapenloadouts...... Man ska starta med nävarna och kanske en pistol!, och banornas layout är skräp.

Typ så...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Visst, det är bara en beta, men någorlunda spelbart borde det väl ändå ha varit med tanke på att det släpps om mindre än en månad?

Medlem

Alltså, tycker folk detta är kul? Jag blir så ledsen att det tillåts använda ett så stort namn o sen göra sån skit av det.

Medlem
Skrivet av Sille:

Jag testade det med 3840x2160. Det gick i 60 fps hela tiden, med ett 980 Ti.
Iallafall jag tycker att spelet har en bra grund att stå på, men vapenloadouts...... Man ska starta med nävarna och kanske en pistol!, och banornas layout är skräp.

Well jag har en lösning åt dig, spela inte betan och köp inte spelet när det kommer om layouten banorna har inte duger åt dig eller att spelet råkar ha loadout istället för det klassiska.

Sure jag störde mig i början för det var ovant med detta system i doom, men nu har jag vant mig och det rör mig inte i ryggen

Skrivet av Hecce:

Alltså, tycker folk detta är kul? Jag blir så ledsen att det tillåts använda ett så stort namn o sen göra sån skit av det.

Do you want a tissue?

Inaktiv
Skrivet av Remus:
Skrivet av mapamapa:

Mitt 780 börjar bli gammalt
Eftersom det inte finns så många andra grafikinställningar är jag tvungen att spela i 1600x900 för att kunna hålla 60 fps.

Jag har ett GTX 780 och har minst 60 fps konstant. Kör i 1920x1200. Måste vara din processor eller ram minnen.

Minst 60? 60 fps är ju max
När jag kör 1920x1080 har jag oftast 60 men när det smäller mycket dippar det, som mest till 50.

Tycker förövrigt att 1080p börjar kännas som en ganska föråldrad upplösning. Det som håller tillbaka wow-faktorn i grafiken i UT4 och Doom 4 är grumligheten pga den låga upplösningen.

Medlem
Skrivet av Hecce:

Alltså, tycker folk detta är kul? Jag blir så ledsen att det tillåts använda ett så stort namn o sen göra sån skit av det.

Håller helt med. Hur j*vla svårt ska det vara att göra en vettig arena shooter?

Medlem

SLI stödet sög på min setup iaf. Sug fps. Med ett kort 60 fps konstant...


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Sille:

Jag testade det med 3840x2160 gick i 60 fps hela tiden, med ett 980 Ti.
Iallafall jag tycker att spelet har en bra grund att stå på men vapenloadouts man ska start med nävarna och kanske en pistol!, och banornas layout är skräp.

Ungefär som din meningsbyggnad, alltså. Alltid härligt när man måste gissa vad folk försöker skriva.

Jag hade då inga problem att förstå vad Sille ville förmedla förutom att det kan saknats ett kommatecken.

Nej, det var inte det enda felet.

Inaktiv
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Sille:

Jag testade det med 3840x2160 gick i 60 fps hela tiden, med ett 980 Ti.
Iallafall jag tycker att spelet har en bra grund att stå på men vapenloadouts man ska start med nävarna och kanske en pistol!, och banornas layout är skräp.

Ungefär som din meningsbyggnad, alltså. Alltid härligt när man måste gissa vad folk försöker skriva.

Inget ont om er som ligger strax under normalbegåvning. Men jag måste ju ändå påpeka, som ett tips för framtiden, att det du skrev var en dryg och onödig kommentar.

12
Skriv svar