Final Fantasy XIV - från α till β

Robot
Medlem
Final Fantasy XIV - från ? till ?

Fantastiskt spännande combat. Stå och hugga 3 minuter per monster samt 10 sekunder mellan varje sving. *gäsp*
För att inte tala om dessa jävla kattflickor som förstör resten utav spelet med sin närvaro.
Däremot har ju spelet blivigt trevligare att titta på med finare ljussättning. Verkligen inget köp utan att ha testat det dock, never.
Helt plötsligt så ligger The old republic mig närmare om hjärtat igen.

Inaktiv
Skrivet av Divion:

Fantastiskt spännande combat. Stå och hugga 3 minuter per monster samt 10 sekunder mellan varje sving. *gäsp*
För att inte tala om dessa jävla kattflickor som förstör resten utav spelet med sin närvaro.
Däremot har ju spelet blivigt trevligare att titta på med finare ljussättning. Verkligen inget köp utan att ha testat det dock, never.
Helt plötsligt så ligger The old republic mig närmare om hjärtat igen.

Kan hålla med om att det är kanske lite för mycket "Gulligt" i spelets raser men 10 sekunder mellan varje sving var det definitivt inte förutom första combatklippet Blir nog ett köp för mig om inte The Old Republic hinner släppas först.

Medlem

Segare combat har sällan skådats. 2/10

Inaktiv

Haha det var ju inte ens stora råttor. Varför skulle man bry sig om dem? Det hade varit en sak om det var stora muterade rabies råttor eller något. Undra om det kommer att finnas små ekorrar att lemmlesta också...

Detta spel kommer kräva en 3DSi att pyssla med under striderna.

Medlem

Det är ju FF! Det är seg, turbaserad combat, fast online (säger jag som aldrig äns rört ett FF spel)

Medlem
Skrivet av KatOne:

Segare combat har sällan skådats. 2/10

Otroligt bra att döma hela spelet på en video som jämnför hur Alphan ser ut mot Betan. Denna videon hade inte ens som poäng att visa hur combatsystemet var, utan hur spelet ser ut just nu.

Vänta ett par månader till innan du whinar över någonting du inte sett till 100% än.

Medlem

"Japp, nu blir det raidboss, väck mig när vi är klara."
http://weblogs.sun-sentinel.com/news/weather/hurricane/blog/sleepy.gif

Jösses, segare spel kan man inte nog hitta. Och så jäkla snyggt är det inte. Guild Wars 2 är då mycket vackrare spel att se. Sen så har vi spel som The Old Republic, TERA och The Dark Millenium Online (WH40K MMOt) som i all ärlighet verkar alla bättre än det här.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Jo nog bör de accelerera spelet något, det får ju till och med TOR att se välflytande ut.

Medlem
Skrivet av c0rp:

Det är ju FF! Det är seg, turbaserad combat, fast online (säger jag som aldrig äns rört ett FF spel)

Nej uppenbarligen har du inte det...
Nästan alla FF använder ett semi-turbaserat system där du måste kunna ta snabba beslut för att lyckas bra.
Dessutom har de oftast valbara inställningar för hastigheten.

Medlem

Intresset dog nu för spelet efter man såg striderna :/


signatur

Game long and prosper

Medlem

Striderna är väl i princip likadana som de var i FFXI.
Står ni i WoW och grindar själva utan abilities går det väl lika segt då också, eller hur?
Vet inte riktigt vad ni jämför med när ni säger att det är "segt".
Låglevlad gubbe utan abilities vs höglevlad gubbe med många abilities... Skillnaden är ganska stor i pacen när man kommer upp i level.

Personligen ser jag fram emot spelet. Spelade FFXI under en bra lång tid och älskade det.

Medlem

Vi som kört FFXI känner igen hasitgheten på stridena, den är seg av en anledning. Kommer man från WoW så lär man dock bli besviken, de har aldrig varit deras plan att gör en WoW killer utan snarare en uppföljare till XI vilket definitivt inte är för alla smaker.

Medlem

Spelet är antagligen (om det följer samma standard som FFXI) delay baserat. Vilket gör att hastigheten för ens attacker varierar på grund av delay. Om dom lägger till Kraken Club i FFXIV kan jag lova er att spelet accelererar

http://wiki.ffxiclopedia.org/wiki/Kraken_Club

Medlem

Själv har jag aldrig sett pacen i FFXI som något problem. Hade jag gjort det så skulle jag nog aldrig spelat det alls.

1
Skriv svar