No Man's Sky är som ett överlevnadsspel i rymden

Robot
No Man's Sky är som ett överlevnadsspel i rymden
Medlem
No Man's Sky är som ett överlevnadsspel i rymden

till en början så trodde jag man kunde bygga som hus med m.m där man kan förvara saker och håll på, men spelet blir säkerligen roligt oavsett. Blir nog ett köp vid ett senare tillfälle när man sett mer

Inaktiv

Ser riktigt jävla menlöst ut.
Inte ens när Murray själv spelar ser det intressant ut. Han bara fördriver tiden i 20min.

k3m
Medlem

svinigt av de att ta ~600kr till Linux för det. jag kommer aldrig att köpa det för den summan. när priset speglar produkten så kommer jag införskaffa det.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Ser riktigt jävla menlöst ut.
Inte ens när Murray själv spelar ser det intressant ut. Han bara fördriver tiden i 20min.

Är inte det hela poängen med spel? Att fördriva tider?

k3m
Medlem
Skrivet av meat4u:
Skrivet av Turbodog:

Ser riktigt jävla menlöst ut.
Inte ens när Murray själv spelar ser det intressant ut. Han bara fördriver tiden i 20min.

Är inte det hela poängen med spel? Att fördriva tider?

nä!

Inaktiv
Skrivet av meat4u:
Skrivet av Turbodog:

Ser riktigt jävla menlöst ut.
Inte ens när Murray själv spelar ser det intressant ut. Han bara fördriver tiden i 20min.

Är inte det hela poängen med spel? Att fördriva tider?

Mjo, det går ju diskutera förstås. Men ska man hårddra det så är det väl så.

Medlem

enbart på ps4? poo :/

Det här Håller kanske i 20 minuter innan man tröttnar.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av Dralle:

enbart på ps4? poo :/

Nä det kommer till pc, om du tar en titt på steam så ligger no man sky där och myser

Medlem
Skrivet av meat4u:
Skrivet av Turbodog:

Ser riktigt jävla menlöst ut.
Inte ens när Murray själv spelar ser det intressant ut. Han bara fördriver tiden i 20min.

Är inte det hela poängen med spel? Att fördriva tider?

Måste också kommentera.
Först och främst spelar man väl för underhållningen? Vissa går på teater, andra surfar medans tiden rullar på.

Medlem

Årets flopp, ett spel helt utan innehåll lär inte leva länge.


signatur
Medlem

Jag var hypad för detta förut men med tiden som gått har jag insett att det här är knappt ett spel? Det är bara åka runt och upptäcka, det kommer aldrig hålla som ett spel för massan.

Medlem
Skrivet av Leffe76:
Skrivet av meat4u:
Skrivet av Turbodog:

Ser riktigt jävla menlöst ut.
Inte ens när Murray själv spelar ser det intressant ut. Han bara fördriver tiden i 20min.

Är inte det hela poängen med spel? Att fördriva tider?

Måste också kommentera.
Först och främst spelar man väl för underhållningen? Vissa går på teater, andra surfar medans tiden rullar på.

Håller med. Det är rätt många slösar bort merparten av sina liv på jobb man vantrivs med, en bostad man inte är nöjd med, en partner man inte funkar ihop med. Att spela bort 20 minuter på en dag kanske är det bästa som finns för en del.

k3m
Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Dralle:

enbart på ps4? poo :/

Nä det kommer till pc, om du tar en titt på steam så ligger no man sky där och myser

och gog.com

Medlem

Håller med om att priset är lite väl högt men annars tror jag att det här spelet kommer att bli kul. Knappast någon större konkurrent till Elite: Dangerous och Star Citizen som många tror dock.

Medlem
Skrivet av starboy83:
Skrivet av Leffe76:
Skrivet av meat4u:
Skrivet av Turbodog:

Ser riktigt jävla menlöst ut.
Inte ens när Murray själv spelar ser det intressant ut. Han bara fördriver tiden i 20min.

Är inte det hela poängen med spel? Att fördriva tider?

Måste också kommentera.
Först och främst spelar man väl för underhållningen? Vissa går på teater, andra surfar medans tiden rullar på.

Håller med. Det är rätt många slösar bort merparten av sina liv på jobb man vantrivs med, en bostad man inte är nöjd med, en partner man inte funkar ihop med. Att spela bort 20 minuter på en dag kanske är det bästa som finns för en del.

Sant sant sant

Medlem
Skrivet av cammo:

Årets flopp, ett spel helt utan innehåll lär inte leva länge.

Haha, finns massor av innehåll, men du är bara här för att hata, så du har väl inte kollat upp något ändå.

Medlem
Skrivet av Riwl:
Skrivet av cammo:

Årets flopp, ett spel helt utan innehåll lär inte leva länge.

Haha, finns massor av innehåll, men du är bara här för att hata, så du har väl inte kollat upp något ändå.

Skulle gissa på att han tror det ska vara som till exempel i terraria, starbound m.m. Eller som andra spel, själv tror jag spelet blir roligt.

Medlem
Skrivet av cammo:

Årets flopp, ett spel helt utan innehåll lär inte leva länge.

Är du allvarlig?

Minecraft? Terraria? Alla kloner på dessa?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag undrar mest hur varierat det kommer bli? Miljoner random genererade planeter men hur lika eller olika kommer planeterna att vara?

Medlem
Skrivet av Nercis:

Jag undrar mest hur varierat det kommer bli? Miljoner random genererade planeter men hur lika eller olika kommer planeterna att vara?

Tre variationer av planeter kommer att finnas - Min, din och någon annans. (Detta är djupt... Väldigt djuuupt).

afr
Medlem

Jag kan sammanfatta detta spelet i ett ord.

SPORE!

Hype innan release, massvis med features, man kunde göra så mycket enligt e3 demos mm.

Sen när det släpptes hade man slaktat hälften av funktionerna och de som fanns kvart vart väldigt basic eller dåligt implementerade.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av cammo:

Årets flopp, ett spel helt utan innehåll lär inte leva länge.

Är du allvarlig?

Minecraft? Terraria? Alla kloner på dessa?

Minecraft var det första som verkligen slog igenom och Terraria släpptes under tiden som dessa slags spel fortfaranda var nytt. Samt båda spelen har ett djup eller åtminstone illusionen av djup som gör det intressant att fortsätta spela, utforska och bygga. Speciellt då man kan göra det tillsammans med andra.

Kan inte riktigt se djupet i det här spelet, känns mer som ett ändlöst ytligt hav man bara surfar runt i utan något intressant syfte eller större risk.

Jag kan ha helt fel här, det kanske är en massa saker som utvecklarna inte velat visa upp som gör spelet mycket mer intressant än vad det ser ut.

Medlem

Old man's paint (drying)


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

FOVn är ju helt fakkad? Man ser ju nästan ingenting för att det är så inzoomat.

Medlem
Skrivet av SnelHest:

FOVn är ju helt fakkad? Man ser ju nästan ingenting för att det är så inzoomat.

Mmm, det är väl typ 65 ala konsol, hoppas man kan ändra på PC iaf...


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem
Skrivet av afr:

Jag kan sammanfatta detta spelet i ett ord.

SPORE!

Hype innan release, massvis med features, man kunde göra så mycket enligt e3 demos mm.

Sen när det släpptes hade man slaktat hälften av funktionerna och de som fanns kvart vart väldigt basic eller dåligt implementerade.

Skillnaden här är att utvecklaren är både utgivare och utvecklare, vilket gör att utvecklaren inte har någon press från någon pengakåt utgivare.

SPORE hade ju den sämsta av alla utgivare - EA:
"FORT! FORT! FORT ska det gå! Skit i buggarna! Skit i det häftiga ni pratat om, det hinner ni inte med! Kostar för mycket! Släpp skiten! Folk kommer köpa det ändå!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av afr:

Jag kan sammanfatta detta spelet i ett ord.

SPORE!

Hype innan release, massvis med features, man kunde göra så mycket enligt e3 demos mm.

Sen när det släpptes hade man slaktat hälften av funktionerna och de som fanns kvart vart väldigt basic eller dåligt implementerade.

Jaha, vad har man plockat bort för något i No man's sky då?

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av cammo:

Årets flopp, ett spel helt utan innehåll lär inte leva länge.

Är du allvarlig?

Minecraft? Terraria? Alla kloner på dessa?

Minecraft var det första som verkligen slog igenom och Terraria släpptes under tiden som dessa slags spel fortfaranda var nytt. Samt båda spelen har ett djup eller åtminstone illusionen av djup som gör det intressant att fortsätta spela, utforska och bygga. Speciellt då man kan göra det tillsammans med andra.

Kan inte riktigt se djupet i det här spelet, känns mer som ett ändlöst ytligt hav man bara surfar runt i utan något intressant syfte eller större risk.

Jag kan ha helt fel här, det kanske är en massa saker som utvecklarna inte velat visa upp som gör spelet mycket mer intressant än vad det ser ut.

Jag gillar vad jag har sett än så länge men jag kan håller med om ovan. Kanske mer beror på mig personligen, blir lätt uttråkad av terraria, Minecraft och open world spel.

Mest för att åldern (tjejen) säger att det inte är ok att plöja ner 8 timmar på digital underhållining längre

Men jag tycker han har varit väldigt öppen och ärlig hela tiden om vad spelet faktiskt är. Om man lyssnar på olika podcasts där han svarar på frågor vidhåller han alltid samma features och spelmekaniker.

12
Skriv svar