Dayz-mannen Dean Hall har släppt VR-spel på Steam

Robot
Medlem
Dayz-mannen Dean Hall har släppt VR-spel på Steam

Coolt! Även om gränssnittet/vyn inte är helt nytt så är Dean Hall först ut med en komplett produkt med den här typen av strategi för VR.

Edit: Missade att det är early access så komplett är den ju inte än.

Medlem
Medlem

Ser ut att vara skoj och verkar fungera väl med kontrollerna också =).

Medlem

Undrar hur många som törs köpa early access från Dean Hall igen


signatur

Game long and prosper

k3m
Medlem

Dean Hall o exklusiv VR? ytterligare två bevis att människor är lättlurade.

Medlem
Skrivet av Javas:

Undrar hur många som törs köpa early access från Dean Hall igen

Säkert asmånga, det är väl bara folk som är besvikna på DayZ som bryr sig?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Javas:

Undrar hur många som törs köpa early access från Dean Hall igen

Säkert asmånga, det är väl bara folk som är besvikna på DayZ som bryr sig?

Japp, folk köpte ju DayZ standalone för att Dean Halls mod till ARMA 2 var så sjukt bra. Trots den högljudda nätmobben tror jag de flesta förlåter honom, man får inte glömma att han som anställd på Bohemia inte fattade besluten själv.

Medlem

När jag titttar på det här undrar jag varför inte Valve valde att addera tracking balls till fötterna, bröstet samt knä och armgågar. Då hade man ju kunnat illustrera spelarens kropp i spelet. Tekniken finns ju där.

Medlem
Skrivet av Haddock:

När jag titttar på det här undrar jag varför inte Valve valde att addera tracking balls till fötterna, bröstet samt knä och armgågar. Då hade man ju kunnat illustrera spelarens kropp i spelet. Tekniken finns ju där.

Troligtvis för att de flesta inte är villiga att betala ännu fler tusenlappar för en sån funktion, Vive har redan en prislapp som kraftigt begränsar försäljningen och även om en sån funktion vore cool så är den helt överflödig i de flesta avseenden.

Medlem

Han kan dra dit peppar växer! Aldrig i livet, hycklare när den är som bäst

Medlem

jahapp det går väl någon månad och så lämnar han skeppet precis som i Dayz SA

Medlem

Som vissa här säger, kommer nog ta minst något år sedan lämnar han företaget och startar ett nytt igen och fortsätter samma idioti.

sista gången jag betalar för något dean gjort

Medlem

Lite tveksam till det här. Hela spelet är skapat med Simple Military - Cartoon War unity asset, så utifrån det man ser i spelet är det nog inte många timmar som lagts ner på spelet.

Är generellt sätt inte så försiktig med att köpa early access spel, men när det kommer till Dean Hall och early access (samt att allting i spelet är från asset store) så ringer varningsklockorna lite. Väntar på full release innan man ens börjar titta på spelet.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Såg inge vidare ut - jag gillar tanken bakom spelet, men det såg helt enkelt tråkigt ut.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Dean Hall är spelvärldens Uwe Boll

Medlem

Out of Ammo. Out of fucks to give.

Medlem
Skrivet av Javas:

Undrar hur många som törs köpa early access från Dean Hall igen

Tänkte samma sak. DayZ var mitt första och sista early access spel som jag har betalat för.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Javas:

Undrar hur många som törs köpa early access från Dean Hall igen

Säkert asmånga, det är väl bara folk som är besvikna på DayZ som bryr sig?

Japp, folk köpte ju DayZ standalone för att Dean Halls mod till ARMA 2 var så sjukt bra. Trots den högljudda nätmobben tror jag de flesta förlåter honom, man får inte glömma att han som anställd på Bohemia inte fattade besluten själv.

Varför snackar folk som att DayZ Standalone har kommit och gått som ett misslyckande? Spelet är ju under produktion och det är ju inget som pekar på att utvecklingen havererat.

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Javas:

Undrar hur många som törs köpa early access från Dean Hall igen

Säkert asmånga, det är väl bara folk som är besvikna på DayZ som bryr sig?

Japp, folk köpte ju DayZ standalone för att Dean Halls mod till ARMA 2 var så sjukt bra. Trots den högljudda nätmobben tror jag de flesta förlåter honom, man får inte glömma att han som anställd på Bohemia inte fattade besluten själv.

Varför snackar folk som att DayZ Standalone har kommit och gått som ett misslyckande? Spelet är ju under produktion och det är ju inget som pekar på att utvecklingen havererat.

För att de själva tröttnade på det och inte längre följer det. Den stora orsaken till missnöjet är dock Rockets löfte att släppa en färdig produkt för flera år sedan.

Han hade knappast slutat på Bohemia om han hade haft fria händer där. Jag minns att Bohemia var väldigt motvilliga till att göra DayZ Standalone, dels för att zombietemat stred mot deras fokus på seriösa stridssimulatorer och dels pga. att alla resurser lades på ARMA III.
Om Bohemia själva hade trott på DayZ så skulle de till att börja med knappast ha givit Rocket en gammal motor att jobba med.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Javas:

Undrar hur många som törs köpa early access från Dean Hall igen

Säkert asmånga, det är väl bara folk som är besvikna på DayZ som bryr sig?

Japp, folk köpte ju DayZ standalone för att Dean Halls mod till ARMA 2 var så sjukt bra. Trots den högljudda nätmobben tror jag de flesta förlåter honom, man får inte glömma att han som anställd på Bohemia inte fattade besluten själv.

Varför snackar folk som att DayZ Standalone har kommit och gått som ett misslyckande? Spelet är ju under produktion och det är ju inget som pekar på att utvecklingen havererat.

För att de själva tröttnade på det och inte längre följer det. Den stora orsaken till missnöjet är dock Rockets löfte att släppa en färdig produkt för flera år sedan.

Så mycket fel att jag inte riktigt vet var jag ska börja. Får väl ta det steg för steg. Se nedan för min kommentar om löftet.

Citat:

Han hade knappast slutat på Bohemia om han hade haft fria händer där.

För det första så var det meningen helt från dag ett att Dean skulle lämna projektet när han kände att projektet var i trygga händer. Det var med i hans kontrakt från dag ett. För det andra hade han väldigt fria händer, så anledningen att han lämnade hade inget med det alls. Det här är bara påhittat drama av folk som gillar att gotta sig i det.

Citat:

Jag minns att Bohemia var väldigt motvilliga till att göra DayZ Standalone, dels för att zombietemat stred mot deras fokus på seriösa stridssimulatorer och dels pga. att alla resurser lades på ARMA III.

Igen, helt fel. Bohemia var väldigt intresserade av att göra Standalone, annars hade de aldrig köpt rättigheterna av Dean och i stort sett byggt en dedikerad studio på 50+ heltidsanställda.

Citat:

Om Bohemia själva hade trott på DayZ så skulle de till att börja med knappast ha givit Rocket en gammal motor att jobba med.

Tanken var att spelet skulle bli en polerad version av modden, inget annat. Det är därför de fortsatte med Arma-motorn så man enkelt skulle porta det de redan hade och projektet skulle gå snabbt att göra. Det som hände sen var att spelet sålde så otroligt bra på early access att den planen ändrades, och hela storleken på det tänktes om och man nu istället bestämde sig för att bygga om det igen, rippa ut all gammal arkitektur och sakta men säkert ersätta det med ny teknologi och på så sätt skapa en ny spelmotor: Enfusion Engine. På så vis kan de bygga det DayZ som fansen förtjänar.

Enfusion Engine kommer vara grunden för Bohemias framtida spel, t.ex. Arma 4.

Så det tar längre tid än tänkt p.g.a. de bestämde sig att göra det ordentligt, något folk har problem med, speciellt de som har noll koll på vad som krävs för att skapa ett spel, och den tiden och resurserna som krävs.

Medlem

Det ser faktiskt kul ut och bjuder på en hel del nytänk, men jag gillar verkligen inte den blockiga grafiken.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Javas:

Undrar hur många som törs köpa early access från Dean Hall igen

Säkert asmånga, det är väl bara folk som är besvikna på DayZ som bryr sig?

Japp, folk köpte ju DayZ standalone för att Dean Halls mod till ARMA 2 var så sjukt bra. Trots den högljudda nätmobben tror jag de flesta förlåter honom, man får inte glömma att han som anställd på Bohemia inte fattade besluten själv.

Varför snackar folk som att DayZ Standalone har kommit och gått som ett misslyckande? Spelet är ju under produktion och det är ju inget som pekar på att utvecklingen havererat.

För att de själva tröttnade på det och inte längre följer det. Den stora orsaken till missnöjet är dock Rockets löfte att släppa en färdig produkt för flera år sedan.

Så mycket fel att jag inte riktigt vet var jag ska börja. Får väl ta det steg för steg. Se nedan för min kommentar om löftet.

Citat:

Han hade knappast slutat på Bohemia om han hade haft fria händer där.

För det första så var det meningen helt från dag ett att Dean skulle lämna projektet när han kände att projektet var i trygga händer. Det var med i hans kontrakt från dag ett. För det andra hade han väldigt fria händer, så anledningen att han lämnade hade inget med det alls. Det här är bara påhittat drama av folk som gillar att gotta sig i det.

Citat:

Jag minns att Bohemia var väldigt motvilliga till att göra DayZ Standalone, dels för att zombietemat stred mot deras fokus på seriösa stridssimulatorer och dels pga. att alla resurser lades på ARMA III.

Igen, helt fel. Bohemia var väldigt intresserade av att göra Standalone, annars hade de aldrig köpt rättigheterna av Dean och i stort sett byggt en dedikerad studio på 50+ heltidsanställda.

Citat:

Om Bohemia själva hade trott på DayZ så skulle de till att börja med knappast ha givit Rocket en gammal motor att jobba med.

Tanken var att spelet skulle bli en polerad version av modden, inget annat. Det är därför de fortsatte med Arma-motorn så man enkelt skulle porta det de redan hade och projektet skulle gå snabbt att göra. Det som hände sen var att spelet sålde så otroligt bra på early access att den planen ändrades, och hela storleken på det tänktes om och man nu istället bestämde sig för att bygga om det igen, rippa ut all gammal arkitektur och sakta men säkert ersätta det med ny teknologi och på så sätt skapa en ny spelmotor: Enfusion Engine. På så vis kan de bygga det DayZ som fansen förtjänar.

Enfusion Engine kommer vara grunden för Bohemias framtida spel, t.ex. Arma 4.

Så det tar längre tid än tänkt p.g.a. de bestämde sig att göra det ordentligt, något folk har problem med, speciellt de som har noll koll på vad som krävs för att skapa ett spel, och den tiden och resurserna som krävs.

Jag minns debatten som pågick innan något klartecken gavs för standalone och den pågick länge från det att modden släpptes. Vi kan dock bara spekulera i vad som pågick mellan Rocket och Bohemia så det du säger är inte mer troligt än det jag säger.

När det gäller motorn så existerade ingen 'Enfusion engine' när man startade projektet, man fick använda koden till 'Take on Helicopters' (Inte ARMA II) och det enda man till en början tänkte modifiera var nätkoden, som man skulle porta från ARMA II. Några andra modifikationer utlovades inte, även om man räknade med det som en möjlighet, eftersom man planerade att producera spelet på ett halvår och tiden inte skulle räcka.
Spelet är fortfarande inte färdigt och det är det som gör de flesta förbannade. De ville bara ha ett buggfritt DayZ.

Rocket försökte först få ARMA III som bas för spelet men fick inte.

Medlem

Jag köpte out of ammo (innan jag såg vem som stod bakom). Väldigt kul ide och relativt "färdigt". Lite laggigt dock, vilket är dåligt i VR, så jag hoppas de får ordning på det.

Den blockiga grafiken tänker man inte på när man spelar, det är för hektiskt.

Medlem
Skrivet av Haddock:

När jag titttar på det här undrar jag varför inte Valve valde att addera tracking balls till fötterna, bröstet samt knä och armgågar. Då hade man ju kunnat illustrera spelarens kropp i spelet. Tekniken finns ju där.

Det finns redan. Men som tillbehör och funkar vad jag vet till Rift iallafall. Möjligt att det kommer funkar med Vive också

http://sixense.com/wireless

Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Javas:

Undrar hur många som törs köpa early access från Dean Hall igen

Säkert asmånga, det är väl bara folk som är besvikna på DayZ som bryr sig?

Japp, folk köpte ju DayZ standalone för att Dean Halls mod till ARMA 2 var så sjukt bra. Trots den högljudda nätmobben tror jag de flesta förlåter honom, man får inte glömma att han som anställd på Bohemia inte fattade besluten själv.

Varför snackar folk som att DayZ Standalone har kommit och gått som ett misslyckande? Spelet är ju under produktion och det är ju inget som pekar på att utvecklingen havererat.

Tycker det är ett misslyckande, dom släppte standalone för 4 år sedan. Borde vara färdigt nu, borde varit färdigt för ett år sedan med dom försäljningarna spelet hade.

Avstängd

Early access - Värsta idén någonsin.

Medlem

Tycker inte det. Ett bra sätt för små studios att finansiera utvecklingen av nyskapande titlar. Sedan måste man naturligtvis vara medveten om riskerna, precis som med indiegogo, kickstarter, etc.

Medlem

Det var snabbt jobbat. Även om det är early access har han hunnit med mycket efter att han slutat för inte sket han i sitt jobb med DayZ och pysslade med detta projekt istället... Eller?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Det finns ingen som är intresserad av DayZ längre. Det här visar hur man INTE ska utveckla spel, och det kommer gå till historien som spelet som hade så mycket potential men som sjabblades bort.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

1
Skriv svar