No Man's Sky är som ett överlevnadsspel i rymden

Inaktiv
Skrivet av Ahris:
Skrivet av afr:

Jag kan sammanfatta detta spelet i ett ord.

SPORE!

Hype innan release, massvis med features, man kunde göra så mycket enligt e3 demos mm.

Sen när det släpptes hade man slaktat hälften av funktionerna och de som fanns kvart vart väldigt basic eller dåligt implementerade.

Jaha, vad har man plockat bort för något i No man's sky då?

Vad KAN man göra? Nån som har en lista eller nåt?

För det där gameplayet visade inte mycket på 20 långa minuter.
Skjuta djur och mineraler, skjuta sig in i planeten, samla saker och flyga vidare, sen skjuta lite i rymden oxå.
Det var vad jag såg.

Medlem
Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av cammo:

Årets flopp, ett spel helt utan innehåll lär inte leva länge.

Är du allvarlig?

Minecraft? Terraria? Alla kloner på dessa?

Minecraft var det första som verkligen slog igenom och Terraria släpptes under tiden som dessa slags spel fortfaranda var nytt. Samt båda spelen har ett djup eller åtminstone illusionen av djup som gör det intressant att fortsätta spela, utforska och bygga. Speciellt då man kan göra det tillsammans med andra.

Kan inte riktigt se djupet i det här spelet, känns mer som ett ändlöst ytligt hav man bara surfar runt i utan något intressant syfte eller större risk.

Jag kan ha helt fel här, det kanske är en massa saker som utvecklarna inte velat visa upp som gör spelet mycket mer intressant än vad det ser ut.

Och än idag, efter så många års utveckling, så ser videos från minecraft o.s.v. helt tomma ut. Så varför skulle detta vara mer flopp?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd
Skrivet av Turbodog:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av afr:

Jag kan sammanfatta detta spelet i ett ord.

SPORE!

Hype innan release, massvis med features, man kunde göra så mycket enligt e3 demos mm.

Sen när det släpptes hade man slaktat hälften av funktionerna och de som fanns kvart vart väldigt basic eller dåligt implementerade.

Jaha, vad har man plockat bort för något i No man's sky då?

Vad KAN man göra? Nån som har en lista eller nåt?

För det där gameplayet visade inte mycket på 20 långa minuter.
Skjuta djur och mineraler, skjuta sig in i planeten, samla saker och flyga vidare, sen skjuta lite i rymden oxå.
Det var vad jag såg.

Det du räknat upp hittills är ju iofs mycket mer än vad man gör i många spel... Skjuta lite fiender, gå lite, skjuta mer fiender.

Men om du faktiskt är intresserad, och inte bara är ett troll så får du "lite" läsning.

https://www.reddit.com/r/NoMansSkyTheGame/comments/4didkh/wha...


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av cammo:

Årets flopp, ett spel helt utan innehåll lär inte leva länge.

Jasså? se på Minecraft...

Medlem
Skrivet av Turbodog:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av afr:

Jag kan sammanfatta detta spelet i ett ord.

SPORE!

Hype innan release, massvis med features, man kunde göra så mycket enligt e3 demos mm.

Sen när det släpptes hade man slaktat hälften av funktionerna och de som fanns kvart vart väldigt basic eller dåligt implementerade.

Jaha, vad har man plockat bort för något i No man's sky då?

Vad KAN man göra? Nån som har en lista eller nåt?

För det där gameplayet visade inte mycket på 20 långa minuter.
Skjuta djur och mineraler, skjuta sig in i planeten, samla saker och flyga vidare, sen skjuta lite i rymden oxå.
Det var vad jag såg.

Spelet innehåller fortfarande allt som någonsin har annonserats, har du sett något som saknas så borde du ju komma ihåg åtminstone en sak?

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:
Skrivet av Turbodog:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av afr:

Jag kan sammanfatta detta spelet i ett ord.

SPORE!

Hype innan release, massvis med features, man kunde göra så mycket enligt e3 demos mm.

Sen när det släpptes hade man slaktat hälften av funktionerna och de som fanns kvart vart väldigt basic eller dåligt implementerade.

Jaha, vad har man plockat bort för något i No man's sky då?

Vad KAN man göra? Nån som har en lista eller nåt?

För det där gameplayet visade inte mycket på 20 långa minuter.
Skjuta djur och mineraler, skjuta sig in i planeten, samla saker och flyga vidare, sen skjuta lite i rymden oxå.
Det var vad jag såg.

Det du räknat upp hittills är ju iofs mycket mer än vad man gör i många spel... Skjuta lite fiender, gå lite, skjuta mer fiender.

Men om du faktiskt är intresserad, och inte bara är ett troll så får du "lite" läsning.

https://www.reddit.com/r/NoMansSkyTheGame/comments/4didkh/wha...

Tackar!

Medlem

Ser fantastiskt ut, ifall det kommer finnas något att göra som sagt. Hoppas verkligen det kommer finnas något som känns meningsfullt, för jag ser sådan stor potential i det här.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Vad KAN man göra? Nån som har en lista eller nåt?

För det där gameplayet visade inte mycket på 20 långa minuter.
Skjuta djur och mineraler, skjuta sig in i planeten, samla saker och flyga vidare, sen skjuta lite i rymden oxå.
Det var vad jag såg.

Det är en överlevnadsspel. Du "ska" samla resurser för att uppgradera ditt vapen, din dräkt och ditt skepp så du kan åka vidare till nästa planet och till slut nå mitten av galaxen vilket är "målet" med spelet. Vissa planeter är farligare än andra, både när det gäller djurliv och miljö. På planeterna får du namnge allt du upptäcker, och om någon annan skulle komma dit (vilket inte är speciellt troligt) så kommer dom se dina "snopposaurasar" osv.

Där finns NPCs som talar konstiga språk som du måste lära dig via "runstenar" på planeterna, och genom att hjälpa vissa fraktioner kommer du får fördelar hos dom och nackdelar hos andra. Kan vara bättre/sämre priser, eller att vissa kanske attackerar dig när dom ser dig. Att köpa/sälja kommer vara en stor grej, det finns ett system för vilka material som är vanligt på olika planeter beroende på storlek och avstånd från solen m.m.

Det stora problemet som jag ser det är att det inte finns någon multiplayer att tala om. Även om jag vet vart någon av mina polare än och lyckas ta mig dit är så det väldigt liten chans att vi ser varandra, då man bara delar spelsession med (vad jag har förstått) 3-4 andra spelare helt slumpmässigt. Och vad är det roliga att namnge planeter, djur och blommor om ändå ingen kommer se det? Kommer folk ens orka det på varje planet?


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

12
Skriv svar