Commodore 64 på väg tillbaka – som dator och bärbar

Robot
Commodore 64 på väg tillbaka – som dator och bärbar

Om gräsrötterna vill.


Medlem
Commodore 64 på väg tillbaka – som dator och bärbar

<3 jag har 5-6st c64/c64c liggandes. Love it!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

KoP
Medlem

Den bärbara måste jag bara ha! Blir till att fylla ett SD kort med spel ifrån arnold64. Stationära göra sig icke besvär då jag har en 64'a och en 128'a liggande.

Last Ninja
Purple Heart
Soldier One
Outrun
Target Renegade
The Detective game

Finns så många bra spel.

Medlem

Barbarian, Wizard of Wor, New York City, Boulder Dash, Spy Hunter, The Way of the Exploding Fist. C6:an har så många klassiker att det inte går att välja endast en.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Gunship på kassettband lade grunden för mitt enorma tålamod.

Hmm...oerhörd nostalgi-faktor men det är knappast något jag skulle lägga pengar på. Inte när en emulator duger alldeles utmärkt för att pröva någon gammal klassiker igen.

Mina C64 favoriter var nog: "The Bard's Tale", "IK+", "Infiltrator", "Kung-Fu Master", "Yie-Ar Kung Fu", "Laser Squad" och "Ace of Aces".

För att nämna några stycken, fast det blir lite krångligt att välja ut en del titlar då jag inte alltid minns om det var på C64 eller på Amiga500 som jag spelade dom.

Medlem

Defender of the crown! Ftw

Medlem

Hmm, digital joystick.. blir det wico command control kvalité hoppas jag det fungerar till PC. (slår allt annat för digital styrning).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Wizball lär jag prova åter igen

Medlem

Jag hade både en VIC-20 och C64, men jag måste vara ärlig och erkänna att jag aldrig skulle skaffa det här. Det finns så mycket nostalgi i mig när jag upplever det här, men när man väl mättat den känslan, vad finns kvar? Ingenting. Jag kommer inte sitta och nöta Wizball, The Last Ninja och Delta längre, den tiden är förbi. Det kommer bara bli en pryl i någon låda, tyvärr.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Helst inte. Kan man betala pengar för att slippa?

Medlem

Coola bönor.

Medlem
Skrivet av TarX:

Helst inte. Kan man betala pengar för att slippa?

Löjligt


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Det vete fan. Inte minst för att mycket gör sig bättre som ett minne som är mycket bättre än vad ett sabbat minne är.

Sen antar jag att det inte följer med joystticks och vad är en c64 utan en proper joystick? Viftar någon med gamepad så stoppa upp den... En c64 och en gamepad är som en modernt tv-spel med en joystick . XB1 eller PS4 och en TAC-2 liksom... -.-


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Kärlek kärlek.... Airborne Ranger!!!

Medlem
Skrivet av Margy:

Gunship på kassettband lade grunden för mitt enorma tålamod.

Pirates och Fighter bomber var också sådana spel vill jag minnas.

Medlem
Skrivet av TarX:

Helst inte. Kan man betala pengar för att slippa?

Swisha mig 300 spänn så slipper du.

Medlem

Hmm....sålänge man kan simulera de "långa" laddningstiderna från 1530n så e jag på! Lite av charmen att sitta och vänta tills det magiska ögonblicket är där och man faktiskt får börja spela...

Spel jag vill spela igen:
The Great Giana Sisters
Jeep Command
Infiltrator
KOKO
etc.

Medlem


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

bättre att köpa en riktig på blocket eller ebay.. lär ändå bli helt fel utan crt-tv/monitor.

Medlem
Skrivet av seifuku:

bättre att köpa en riktig på blocket eller ebay.. lär ändå bli helt fel utan crt-tv/monitor.

Går att lösa med adapter som ger dig rätt "feeling"

http://www.paradisearcadeshop.com/scan-line-generators/1253-m...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av KoP:

Den bärbara måste jag bara ha! Blir till att fylla ett SD kort med spel ifrån arnold64. Stationära göra sig icke besvär då jag har en 64&#039;a och en 128&#039;a liggande.

Last Ninja
Purple Heart
Soldier One
Outrun
Target Renegade
The Detective game

Finns så många bra spel.

Oh!! Jag trodde jag var ensam om att tycka om Detective game! Vilket makalöst spel - som känns väldigt ambitiöst för att vara ett C64-spel.
Måste spela det igen!

Medlem

Trodde först att handtaget var en del av läppsmyckningen och undrade om du lever på proteinshakes.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:

Trodde först att handtaget var en del av läppsmyckningen och undrade om du lever på proteinshakes.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Medlem

Jag har bara kvar en TAC-2.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Jag har bara kvar en TAC-2.

Haha, undrar hur många man plockade ut på garantin efter några holmgångar med Track & Field.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

KoP
Medlem
Skrivet av svartsaft:
Skrivet av KoP:

Den bärbara måste jag bara ha! Blir till att fylla ett SD kort med spel ifrån arnold64. Stationära göra sig icke besvär då jag har en 64&#039;a och en 128&#039;a liggande.

Last Ninja
Purple Heart
Soldier One
Outrun
Target Renegade
The Detective game

Finns så många bra spel.

Oh!! Jag trodde jag var ensam om att tycka om Detective game! Vilket makalöst spel - som känns väldigt ambitiöst för att vara ett C64-spel.
Måste spela det igen!

Förutom att vara ett ambitiöst spel så är stämningen väldigt tryckande i jakten på mördaren. Kommer direkt att tänka på den galna gamla översten som går runt och pratar nonsens i spelet. Trodde först att det var han som var mördaren och att han spelade halvgalen som någon form av alibi.

Har försökt spela det igen via emulator på surfplattan men kontrollerna blir för bökiga. :/

KoP
Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av autograph:

Jag har bara kvar en TAC-2.

Haha, undrar hur många man plockade ut på garantin efter några holmgångar med Track & Field.

Tror fasen spelet Decathlon var värre för stickorna. Speciellt det avslutande loppet på 1500 meter.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av svartsaft:
Skrivet av KoP:

Den bärbara måste jag bara ha! Blir till att fylla ett SD kort med spel ifrån arnold64. Stationära göra sig icke besvär då jag har en 64&amp;#039;a och en 128&amp;#039;a liggande.

Last Ninja
Purple Heart
Soldier One
Outrun
Target Renegade
The Detective game

Finns så många bra spel.

Oh!! Jag trodde jag var ensam om att tycka om Detective game! Vilket makalöst spel - som känns väldigt ambitiöst för att vara ett C64-spel.
Måste spela det igen!

Förutom att vara ett ambitiöst spel så är stämningen väldigt tryckande i jakten på mördaren. Kommer direkt att tänka på den galna gamla översten som går runt och pratar nonsens i spelet. Trodde först att det var han som var mördaren och att han spelade halvgalen som någon form av alibi.

Har försökt spela det igen via emulator på surfplattan men kontrollerna blir för bökiga. :/

The Detective Game var mycket roligt och antagligen det första äventyrsspelet jag spelade.

Jag och en kompis förstod dock inte varför det stod "X is waiting" när man valde ett visst alternativ och sedan deras namn. Sedan av en slump märkte jag att man kunde gå fram till dom, och då ha möjlighet att prata med dom.

Hursomhelst. The Detective Game finns som freeware till Nintendo DS, så kanske det är lättare att ladda hem en emulator för NDS och spela den versionen.

12
Skriv svar