Doom-betan förlängd – spela hela dagen

Robot
Doom-betan förlängd – spela hela dagen
Medlem
Doom-betan förlängd – spela hela dagen

No thanks, jag väntar på kampanjen.

Gen
Medlem
Skrivet av Stich:

No thanks, jag väntar på kampanjen.

I 2nd that.

Medlem

Håller med Multiplayern var inget nytt under solen

Medlem

SLI stödet suger pung. 60 fps med ETT 980 ti i 3440x1440p (via kommandorad).
35 fps med SLI aktiverat....

Hur de ens kan kalla detta för SLI stöd kan jag inte förstå.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Nej jag vill inte spela "Sirap: The Game" en dag extra.

Medlem

SLI fungerar inte. Får halverad prestanda precis som alla andra verkar det som.

Medlem

Är helt okej multiplayer och extra nervigt med demon rune men nya Unreal Tournament slår det med hästlängder<(^-^)>
Blir ett köp när plånboken tillåter


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Riktigt inspirationslöst multiplayer. Hoppas kampanj/coop blir fett.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Nej tack, de 4-5 matcherna jag spelade räckte för mig.

Medlem

Känns inte som DooM. Välja vapen och färdigheter innan spawn och demonrunan känns bara fel. Känns lite som starwars battlefront...

Medlem
Skrivet av Horniak:

Känns inte som DooM. Välja vapen och färdigheter innan spawn och demonrunan känns bara fel. Känns lite som starwars battlefront...

Jag tyckte det kändes ganska exakt som Quake fast om man skohornade in lite Call of Duty-grejjer. Och visst, det kändes kanske lite trött med dom Call of Duty-elementen. Men jag hade inte tyckt att det blev roligt om dom tog bort dem. Då skulle man ju lika gärna kunna spela Quake 3.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Horniak:

Känns inte som DooM. Välja vapen och färdigheter innan spawn och demonrunan känns bara fel. Känns lite som starwars battlefront...

Håller med här. Det var väl det som var grejen med Doom MP? Snabbt, snabbt o enkelt.
Betan var rätt boring. Väldigt mycket som händer på skrämen, men mestadels är det ju bara yta. Kaos på ett helt fel sätt typ :/

Men dom vågar väl inte skala ner det så pass mycket i dessa dagar. Alla ska ju gilla spelet... :/

Medlem

Kom inte ens in på någon server, men det kanske var lika bra det?

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Kom inte ens in på någon server, men det kanske var lika bra det?

Det gjorde inte jag heller, någon av dagarna.. skumt.

Medlem

Spelade 2 matcher. Så jäkla tråkigt. Känns gammalt och förlegat. Doom och Quake gör sig bäst i minnet och är nog inget jag vill uppleva igen.

Medlem

Jag prova Quake, förlåt jag menade Doom... Det kändes inte som Doom alls, inget. Om SP eller coop inte är något revolutionerande så blir det inget köp. Det här spelet är inte menat för PC känns det som.

/Besviken


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Fint det! Blir att köra ett par matcher efter jobbet om jag hinner.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Så jävla glad jag sket i Division och Battlefront 3 och istället valde det här spelet istället.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Jag gillar spelet. Kan inte säga att jag tänker "Doom" när jag spelar det men det är riktigt coolt. Snabbt, snyggt och roligt. Har bara spelat några timmar i helgen så även jag kanske tröttnar efter ett tag.

Men jag ser mest fram emot SP-delen. Bara det inte blir BF4 där allt krut är lagt på MP-delen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Håller med alla. Och SLI stödet var ju ingen bra idé. Nej nu väntar jag att spela single player. Faktiskt det jag köpte spelet för

Medlem

Jag hade riktigt kul under betan! Har saknat denna spelstil.

Känns som gamla Quake 1 med doom flavour (och lite fluff fluff inkastat). Ingen chans att campa och ställer krav på snabba reaktioner, uppmärksamhet och precision.

joy!

Medlem
Skrivet av blizzard:

Jag hade riktigt kul under betan! Har saknat denna spelstil.

Känns som gamla Quake 1 med doom flavour (och lite fluff fluff inkastat). Ingen chans att campa och ställer krav på snabba reaktioner, uppmärksamhet och precision.

joy!

Ja, jag har också haft riktigt roligt det jag hunnit spela.

Men jag köper inte direkt, kommer vänta och se hur multiplayer faller sig med hela spelet och SnapMap eller vad det kallas.

I betan var det på tok för många spelare på så små kartor (3v3 hade passat bättre), demonrunan må va en rolig ide men passar bättre för en egen spelstil och bör tas bort helt från övriga.

Och 2 vapen loadout skiten är en styggelse som bör tas bort helt och hållet.

Min förhoppning är att fulla spelet även kommer med CTF och att karteditorn ger viss frihet att ändra ovanstående.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Ah nä kan sitta och trycka F i skrivbordet istället.

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av Horniak:

Känns inte som DooM. Välja vapen och färdigheter innan spawn och demonrunan känns bara fel. Känns lite som starwars battlefront...

Jag tyckte det kändes ganska exakt som Quake fast om man skohornade in lite Call of Duty-grejjer.

Att Doom MP är som Quake 3?+CoD var en bra liknelse, men jag vill få in lite UT också... vet inte riktigt varför.
Första Doom är ju rätt gammalt nu så jag vet inte om man kan göra någon bra jämförelse med MP faktiskt.

Medlem

Förstår inte alls dissarna, tycker spelet har potential att bli en riktigt bra arenashooter.

Medlem

Näe... sån hatstorm som det är mot Doom kanske inte är helt berättigad.
Ta t.ex Steam recensionerna... 4k positiva, 7k negativa.

Inaktiv

Det är ju mer en Halo variant med Q3 modd än något annat iom att meleen dödar på i princip ett slag.

Inaktiv

Nä tycker inte det känns som Quake alls.
I Quake går det snabbt, man kan strafe jumpa eller bunnyhoppa beroende på vilken version och man börjar med ett skitvapen och måste plocka på sig bättre vapen för att ha en chans att överleva.
I detta spel kan man bara bära två vapen åt gången och man väljer själv vilka man spawnar med. Detta leder ju till att alla vapen måste vara ungefär lika bra för att de ska vara balanserade. Rocket Launchern är ju svag som fan pga det. I Quake så slåss man ju om att få plocka upp Rocket Launchern för att det är det bästa vapnet.
Detta är mer än blandning av Halo och CoD med quakeliknande vapen.
Sövande.

Det är dock inte Id Software som gjort multiplayern utan företaget Certain Affinity som även gjort multiplayern för de senaste Halospelen samt Call of Duty: Ghosts.
Så man ska nog inte dödförklara Id Software än, singleplayern kan fortfarande bli bra.

Quake 1/Quakeworld spelas fortfarande efter 20 år pga en anledning, gameplayet är fortfarande unikt.

Tror inte Doom 4 multiplayern kommer hålla i 20 år.

Medlem

Jag tyckte MP BETA var Ok. Bandesignen och den grafiska stilen var riktigt bra, bätte än vad jag trodde efter att ha sett de första bilderna/videos. Men Klassuppsättningen, vapnen, känslan när man sprang med mera var inte alls i samma klass. Fick bara känslan "jag spelar hellre UT när det kommer ut".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

12
Skriv svar