Doom-betan förlängd – spela hela dagen
Känns inte som DooM. Välja vapen och färdigheter innan spawn och demonrunan känns bara fel. Känns lite som starwars battlefront...
Jag tyckte det kändes ganska exakt som Quake fast om man skohornade in lite Call of Duty-grejjer. Och visst, det kändes kanske lite trött med dom Call of Duty-elementen. Men jag hade inte tyckt att det blev roligt om dom tog bort dem. Då skulle man ju lika gärna kunna spela Quake 3.
subterranean homesick alien
Känns inte som DooM. Välja vapen och färdigheter innan spawn och demonrunan känns bara fel. Känns lite som starwars battlefront...
Håller med här. Det var väl det som var grejen med Doom MP? Snabbt, snabbt o enkelt.
Betan var rätt boring. Väldigt mycket som händer på skrämen, men mestadels är det ju bara yta. Kaos på ett helt fel sätt typ :/
Men dom vågar väl inte skala ner det så pass mycket i dessa dagar. Alla ska ju gilla spelet... :/
Fint det! Blir att köra ett par matcher efter jobbet om jag hinner.
Jag gillar spelet. Kan inte säga att jag tänker "Doom" när jag spelar det men det är riktigt coolt. Snabbt, snyggt och roligt. Har bara spelat några timmar i helgen så även jag kanske tröttnar efter ett tag.
Men jag ser mest fram emot SP-delen. Bara det inte blir BF4 där allt krut är lagt på MP-delen.
Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen
Jag hade riktigt kul under betan! Har saknat denna spelstil.
Känns som gamla Quake 1 med doom flavour (och lite fluff fluff inkastat). Ingen chans att campa och ställer krav på snabba reaktioner, uppmärksamhet och precision.
joy!
Ja, jag har också haft riktigt roligt det jag hunnit spela.
Men jag köper inte direkt, kommer vänta och se hur multiplayer faller sig med hela spelet och SnapMap eller vad det kallas.
I betan var det på tok för många spelare på så små kartor (3v3 hade passat bättre), demonrunan må va en rolig ide men passar bättre för en egen spelstil och bör tas bort helt från övriga.
Och 2 vapen loadout skiten är en styggelse som bör tas bort helt och hållet.
Min förhoppning är att fulla spelet även kommer med CTF och att karteditorn ger viss frihet att ändra ovanstående.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Känns inte som DooM. Välja vapen och färdigheter innan spawn och demonrunan känns bara fel. Känns lite som starwars battlefront...
Jag tyckte det kändes ganska exakt som Quake fast om man skohornade in lite Call of Duty-grejjer.
Att Doom MP är som Quake 3?+CoD var en bra liknelse, men jag vill få in lite UT också... vet inte riktigt varför.
Första Doom är ju rätt gammalt nu så jag vet inte om man kan göra någon bra jämförelse med MP faktiskt.
Nä tycker inte det känns som Quake alls.
I Quake går det snabbt, man kan strafe jumpa eller bunnyhoppa beroende på vilken version och man börjar med ett skitvapen och måste plocka på sig bättre vapen för att ha en chans att överleva.
I detta spel kan man bara bära två vapen åt gången och man väljer själv vilka man spawnar med. Detta leder ju till att alla vapen måste vara ungefär lika bra för att de ska vara balanserade. Rocket Launchern är ju svag som fan pga det. I Quake så slåss man ju om att få plocka upp Rocket Launchern för att det är det bästa vapnet.
Detta är mer än blandning av Halo och CoD med quakeliknande vapen.
Sövande.
Det är dock inte Id Software som gjort multiplayern utan företaget Certain Affinity som även gjort multiplayern för de senaste Halospelen samt Call of Duty: Ghosts.
Så man ska nog inte dödförklara Id Software än, singleplayern kan fortfarande bli bra.
Quake 1/Quakeworld spelas fortfarande efter 20 år pga en anledning, gameplayet är fortfarande unikt.
Tror inte Doom 4 multiplayern kommer hålla i 20 år.
Jag tyckte MP BETA var Ok. Bandesignen och den grafiska stilen var riktigt bra, bätte än vad jag trodde efter att ha sett de första bilderna/videos. Men Klassuppsättningen, vapnen, känslan när man sprang med mera var inte alls i samma klass. Fick bara känslan "jag spelar hellre UT när det kommer ut".
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.