Oculus: "Det är inte ok att hacka våra spel"

Robot
Oculus: "Det är inte ok att hacka våra spel"
KoP
Medlem
Oculus: "Det är inte ok att hacka våra spel"

Trams. Det handlar ju inte om en konsol utan endast en "glamorösare typ av skärm". Ska man då inte kunna betrakta vad man vill genom den?

Sen om spelen inte fungerar optimalt det blir ju endast användarens huvudvärk.

Medlem

"k bry"

- CrossVR, antagligen.

Personligen tycker jag inte att det är okej att försöka konsolifiera PC-miljön. Jag vill inte ha spel som funkar med endast en märkeshårdvara.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Egentligen varför bryr dom sig? Jag menar dom säger att dom inte har några marginaler i vinst på varje headset dom säljer eller om de till och med går back på varje enhet som jag förstått?

Då lär ju enda inkomstkällan vara spel, och där får de ju såklart in pengar antigen direkt från dig som kund (om de själva finansierat spelutvecklingen) eller genom andra utgivare som antagligen betalar någon sorts licensavgift/royalty till OR/Facebook för att få släppa sina spel till OR.

Varför begränsa sina inkomster helt i onödan?

Medlem

Nu är ni lite löjliga, palmer har bekräftat på reddit att oculus har denna ståndpunkt för att gardera sig för om hacket slutar fungera.

Medlem

Det är visst okej(okej, bör vara) och det bör vara kompatibelt från första början för att utveckla marknaden. Vad fan.

Medlem
Skrivet av erkhan:

Nu är ni lite löjliga, palmer har bekräftat på reddit att oculus har denna ståndpunkt för att gardera sig för om hacket slutar fungera.

Eh va?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Tycker att de borde konkurrera med hårdvaran, inte mjukvaran. Må bästa hårdvara vinna!

Inaktiv
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av erkhan:

Nu är ni lite löjliga, palmer har bekräftat på reddit att oculus har denna ståndpunkt för att gardera sig för om hacket slutar fungera.

Eh va?

Ja, så att ingen "eh va"are stämmer skiten ur dem när det slutar fungera.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Tycker att de borde konkurrera med hårdvaran, inte mjukvaran. Må bästa hårdvara vinna!

Håller med. Borde vara slutanvändaren som bestämmer vilken hårdvara mjukvaran ska köras på.

Kan förstå att spel först släpps till specifik konsol/märke men senare till alla varianter. Vore ju dundermiss ekonomiskt för mjukvarutillverkaren att måla in sig i ett hörn (om de nu inte är en liten indie utvecklare som fått mycket pengar).

Medlem

Exklusiva spel till en skärm? Vilken fantastisk tid vi lever i.

Medlem

Chocken från detta uttalande isar sig i kroppen.

Oculus tycker alltså att spel dom betalat massa pengar till för att dom ska vara Oculus-exklusiva -inte- ska släppas på andra VR-enheter?


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv

Såklart att det inte är ok, Oculus har ju betalt för exklusiva spel, och sen kan hive utnyttja dom spelen utan någon kostnad för dom.
Är det bara jag som tycket det är fel av hive ?

Inaktiv
Skrivet av Blackwolfe:

Tycker att de borde konkurrera med hårdvaran, inte mjukvaran. Må bästa hårdvara vinna!

Då vinner oculus för där presteras en aning bättre grafik, och den är bekväm, enligt angry joe.

Medlem

Får vi hoppas folk inte är dumma nog att köpa Oculus.

Medlem

Jag kör med en Acer plattskärm, vilka exclusiva spel har jag tillgång till?

Medlem
Skrivet av kaealy:

Exklusiva spel till en skärm? Vilken fantastisk tid vi lever i.

Om du tror VR är bara en skärm så vet du väldigt lite om VR och hur det funkar

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Får vi hoppas folk inte är dumma nog att köpa Oculus.

Jag är riktigt nöjd med min.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av KarateKurt:
Skrivet av Blackwolfe:

Tycker att de borde konkurrera med hårdvaran, inte mjukvaran. Må bästa hårdvara vinna!

Då vinner oculus för där presteras en aning bättre grafik, och den är bekväm, enligt angry joe.

Vad jag har läst verkar de flesta föredra Vive gällande grafiken samt att tekniken är ett snäpp vassare.

Medlem
Skrivet av anon_646:
Skrivet av KarateKurt:
Skrivet av Blackwolfe:

Tycker att de borde konkurrera med hårdvaran, inte mjukvaran. Må bästa hårdvara vinna!

Då vinner oculus för där presteras en aning bättre grafik, och den är bekväm, enligt angry joe.

Vad jag har läst verkar de flesta föredra Vive gällande grafiken samt att tekniken är ett snäpp vassare.

Skärmarna är typ samma, de har båda för och nackdelar
Komforten vinner Oculus
Handkontrollerna vinner Oculus när deras släpps
"roomscale" vinner Vive eftersom det är enklare att sätta upp och Oculus kommer inte satsa på roomscale spel utan bara sittande och stående

Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Threezool:
Skrivet av KarateKurt:
Skrivet av Blackwolfe:

Tycker att de borde konkurrera med hårdvaran, inte mjukvaran. Må bästa hårdvara vinna!

Då vinner oculus för där presteras en aning bättre grafik, och den är bekväm, enligt angry joe.

Vad jag har läst verkar de flesta föredra Vive gällande grafiken samt att tekniken är ett snäpp vassare.

Skärmarna är typ samma, de har båda för och nackdelar
Komforten vinner Oculus
Handkontrollerna vinner Oculus när deras släpps
"roomscale" vinner Vive eftersom det är enklare att sätta upp och Oculus kommer inte satsa på roomscale spel utan bara sittande och stående

Nackdelen med roomscale är...tja...storleken. Ett av spelen krävde utrymme på 3x4m...wtf? Det är halva mitt vardagsrum (jag bor i en 2:a).
Komforten på Oculus är wunderbar (förövrigt rekomenderar jag Showdown demot till alla som inte sett den redan!)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av Threezool:
Skrivet av KarateKurt:
Skrivet av Blackwolfe:

Tycker att de borde konkurrera med hårdvaran, inte mjukvaran. Må bästa hårdvara vinna!

Då vinner oculus för där presteras en aning bättre grafik, och den är bekväm, enligt angry joe.

Vad jag har läst verkar de flesta föredra Vive gällande grafiken samt att tekniken är ett snäpp vassare.

Skärmarna är typ samma, de har båda för och nackdelar
Komforten vinner Oculus
Handkontrollerna vinner Oculus när deras släpps
"roomscale" vinner Vive eftersom det är enklare att sätta upp och Oculus kommer inte satsa på roomscale spel utan bara sittande och stående

Nackdelen med roomscale är...tja...storleken. Ett av spelen krävde utrymme på 3x4m...wtf? Det är halva mitt vardagsrum (jag bor i en 2:a).
Komforten på Oculus är wunderbar (förövrigt rekomenderar jag Showdown demot till alla som inte sett den redan!)

Japp det är därför Oculus inte satsar på roomscale för att de flesta inte kommer kunna använda det

Medlem

Blä, kommer aldrig köpa VR så länge de försöker begränsa marknaden när det knappt ens finns någon marknad än. Smart väg att börja denna vandring.

1
Skriv svar