Datum för World of Warcraft: Legion!

Medlem
Datum för World of Warcraft: Legion!

Det blir alltså totalt 14 månader med patch 6.2 om vi antar att 7.0 landar en månad innan Legion. Precis tvärtemot vad Blizzard sa att de skulle göra med WoD. I början lovade de fler och tätare uppdateringar än förut, istället fick vi två patchar (om nu ens 6.1 kan klassas som en riktig uppdatering) och därefter en 14 månader lång torka i en redan innehållsfattig expansion.

GG, Blizzard. Jag kommer inte tillbaka för Legion om WoD är en indikator på hur ni tänker sköta er kassako i framtiden.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jaha, den 30 augusti, då får vi se om jag har slutat med WoW eller inte


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Man har fått extremt lite värde för pengarna senaste åren med wow. Så extremt lite content som släppts. Tur att man inte haft subscription aktiverad. Dock blir de ändå att testa.

Medlem

Skall bli kul att lämna WoD och få slåss mot gul'dan och demoner för omväxlingens skull:))). Legion känns mer som att den borde vara en ny patch och inte en ny expansion.

Medlem

Jaha, då blir det till att flytta semestern då!

Medlem

Det har funnits ett tidigare datum för Legion: 29 september.
Har inga problem med det nya då det är tidigare

Medlem

Maffig trailer som alltid!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Fan vad dom har fuckat upp allt, haha ja herregud vad blizzard har tröttnat på sitt egna spel.

Medlem

Blizzard tror väl att Warcraft filmen ska få folk att bli sugna att börja spela i sommar, sen när de har tröttnat så släpps Legion, då kommer de tillbaks igen.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Det har funnits ett tidigare datum för Legion: 29 september.
Har inga problem med det nya då det är tidigare

Det var ett "senast vid" datum.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Det blir alltså totalt 14 månader med patch 6.2 om vi antar att 7.0 landar en månad innan Legion. Precis tvärtemot vad Blizzard sa att de skulle göra med WoD. I början lovade de fler och tätare uppdateringar än förut, istället fick vi två patchar (om nu ens 6.1 kan klassas som en riktig uppdatering) och därefter en 14 månader lång torka i en redan innehållsfattig expansion.

GG, Blizzard. Jag kommer inte tillbaka för Legion om WoD är en indikator på hur ni tänker sköta er kassako i framtiden.

Det har dom sagt väldigt länge, att dom ska fixa patches/expansioner mycket snabbare. Det har inte blivit av ännu. En av anledningarna man inte spelar längre.

Cataclysm to Mists of Pandaria - 10 months, 26 days

Mists of Pandaria to Warlords of Draenor - 14 months, 10 days.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av erson:

Man har fått extremt lite värde för pengarna senaste åren med wow. Så extremt lite content som släppts. Tur att man inte haft subscription aktiverad. Dock blir de ändå att testa.

Tycker det är otroligt mycket värde för pengarna. Du har iaf o göra 1-2månader att köra igenom en ny expansion för en kostnad av ett vanligt konsolspel man normal klarar på typ 8-20timmar

Medlem

har för mig att de sa att d bara skulle bli 3 expansioner med. Ska iaf testas!

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av erson:

Man har fått extremt lite värde för pengarna senaste åren med wow. Så extremt lite content som släppts. Tur att man inte haft subscription aktiverad. Dock blir de ändå att testa.

Tycker det är otroligt mycket värde för pengarna. Du har iaf o göra 1-2månader att köra igenom en ny expansion för en kostnad av ett vanligt konsolspel man normal klarar på typ 8-20timmar

Du kan inte jämföra ett vanligt spel med ett online mmo som har lockouts varje vecka och gating och gearkrav för överhuvudtaget nå de stats krävande för att faktiskt klara det.

Hade de kunnat grinda raids om och om så hade normal + heroic dött av första guildet under de första 3 dagarna och mythic 2 veckor efter... Om inte buggar och overtune inte hindrar dvs.

Vad som faktiskt kommit jämfört med vad du betalat per månad hela expansionen så är det inte mycket för pengarna.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av erson:

Man har fått extremt lite värde för pengarna senaste åren med wow. Så extremt lite content som släppts. Tur att man inte haft subscription aktiverad. Dock blir de ändå att testa.

Tycker det är otroligt mycket värde för pengarna. Du har iaf o göra 1-2månader att köra igenom en ny expansion för en kostnad av ett vanligt konsolspel man normal klarar på typ 8-20timmar

Kom inte här med logik och sunt förnuft! Det är mainstream att dissa WoW så du bryter mot oskrivna regler!

(Vilket fortfarande är märkligt då det ännu inte kommit en WoW-killer eller något nytt MMORPG som lever upp till lägstanivå för att ta över tronen på alla dessa år).


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Det kommer bli lika skit som WoD!
Not going back, nästan all charm i dagens WoW är borta.

Kom ihåg hur resencenter praisade WoD och jag faktiskt trodde dom och testade. Men nope efter en vecka så hade det sjukt lite content att erbjuda. Och det lilla som fanns var inte kul.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Det kommer bli lika skit som WoD!
Not going back, nästan all charm i dagens WoW är borta.

Kom ihåg hur resencenter praisade WoD och jag faktiskt trodde dom och testade. Men nope efter en vecka så hade det sjukt lite content att erbjuda. Och det lilla som fanns var inte kul.

Det är också svårt att jämföra med tidigare. Idag är du bättre, effektivare, har större förståelse för att nyttja spelmotorn och lite mindre valmöjligheter. Oavsett vad de skapar får du aldrig tillbaka den nya upptäckarkänslan... Vad de än skapat så vet du ändå ungefär vad det kommer att erbjuda. "AHA!" är rätt ute för ett spel som varit på marknaden så länge

Rätt många WoW-spelare skulle lätt hosta upp 2000 spänn på ett bräde för att glömma spelet och få börja om helt på nytt och upptäcka hela världen från början igen.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av erson:

Man har fått extremt lite värde för pengarna senaste åren med wow. Så extremt lite content som släppts. Tur att man inte haft subscription aktiverad. Dock blir de ändå att testa.

Tycker det är otroligt mycket värde för pengarna. Du har iaf o göra 1-2månader att köra igenom en ny expansion för en kostnad av ett vanligt konsolspel man normal klarar på typ 8-20timmar

Du kan inte jämföra ett vanligt spel med ett online mmo som har lockouts varje vecka och gating och gearkrav för överhuvudtaget nå de stats krävande för att faktiskt klara det.

Hade de kunnat grinda raids om och om så hade normal + heroic dött av första guildet under de första 3 dagarna och mythic 2 veckor efter... Om inte buggar och overtune inte hindrar dvs.

Vad som faktiskt kommit jämfört med vad du betalat per månad hela expansionen så är det inte mycket för pengarna.

Går väl visst att jämföra, spel är spel, du betalar oavsett genre. Hur mycket speltid/nöje får jag ut för vad jag betalar för är väl frågan man ställer sig.

Det är ok om du inte gillar Wow, hitta något annat som kanske passar dig bättre, man kan inte gilla allt.

Medlem

Härligt!


signatur

Meep!

Medlem

Ni som lägger så mycket tid på negativa kommentarer.
i mina alla år jag har kört world of warcraft riktig som en nörd lvl 60-70 sen lite i lvl 80, har provat verkligen alla mmorpg, spel
text, Warhammer online

sen spel som jag kört max lvl efter 1-2 månader aldrig kört dom igen för dem sög. och verkligen kämpade för bli max lvl på dem för se vad de erbjuder,

Aion, Tera ,Guild war. Rift , Eldar scroll online, starwars,Final fantasy, Wildstar, The Secret World. Lord OF ring

anyway lista kommer bli fett långt

jag tycker wow är den bästa mmo spelt eftersom ingen har match mot den, det är nått unik med deras. Combo system
man har faktisk tröttnat på wow, därför man vill gärna nån annan företag verkligen gör en dunder MMO men men det finns inte man är tvungen att prova nya EXP sen tröttna igen haha

Medlem

Vanilla var roligast. 40-manna raids! Enough said.

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Tarmböld:

Det kommer bli lika skit som WoD!
Not going back, nästan all charm i dagens WoW är borta.

Kom ihåg hur resencenter praisade WoD och jag faktiskt trodde dom och testade. Men nope efter en vecka så hade det sjukt lite content att erbjuda. Och det lilla som fanns var inte kul.

Det är också svårt att jämföra med tidigare. Idag är du bättre, effektivare, har större förståelse för att nyttja spelmotorn och lite mindre valmöjligheter. Oavsett vad de skapar får du aldrig tillbaka den nya upptäckarkänslan... Vad de än skapat så vet du ändå ungefär vad det kommer att erbjuda. "AHA!" är rätt ute för ett spel som varit på marknaden så länge

Rätt många WoW-spelare skulle lätt hosta upp 2000 spänn på ett bräde för att glömma spelet och få börja om helt på nytt och upptäcka hela världen från början igen.

Även om man inte kan få samma Aha upplevelse så har WoW utvecklats åt fel håll. Massvis med folk gick till Nostarlius servern och njöt av det gamla gameplayet.
Jag säger inte att gamla Wow var perfekt, men det vi har idag är piss i jämnförelse.

Hade det inte varit för att WoW har fått så många lojala fans så hade spelet med all säkerhet droppat ännu mer i spelar antal. Hoppet om WoW ska vara kul igen är det som får folk att komma tillbaka, tyvärr har inte jag upplevt det sedan WoTLK.
Så blir att helt enkelt acceptera att WoW aldrig kommer bli som förr.

1
Skriv svar