Nya rapporter kring uppgraderingen av Playstation 4

Robot
Nya rapporter kring uppgraderingen av Playstation 4

Från och med oktober måste alla spel fungera på båda plattformarna.


Medlem
Nya rapporter kring uppgraderingen av Playstation 4

Skitdåligt.

Medlem

Jahopp, köpa ny ps4 till höst då.

Bloodborne 2 i 60 fps skulle göra mig överlycklig.

Medlem

Oj vilken uppgradering, nu tog dem i så de sprack.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Jahopp, köpa ny ps4 till höst då.

Bloodborne 2 i 60 fps skulle göra mig överlycklig.

Räkna inte med någon tvåa. Det var ju bara en avstickare från souls-serien

Releasehästryttare
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Jaxz:

Jahopp, köpa ny ps4 till höst då.

Bloodborne 2 i 60 fps skulle göra mig överlycklig.

Räkna inte med någon tvåa. Det var ju bara en avstickare från souls-serien

Jag hörde rykten om att from software skall göra ett rymd spel härnäst .. vetefan om det är sant dock.

Medlem
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Jaxz:

Jahopp, köpa ny ps4 till höst då.

Bloodborne 2 i 60 fps skulle göra mig överlycklig.

Räkna inte med någon tvåa. Det var ju bara en avstickare från souls-serien

Sony petar bara from software lite med pengapinnen så det blir det en tvåa

Medlem

Är inte särskilt sugen att punga ut 4 lax till för en uppgradering. Hade hellre sett att speltillverkarna drar ner lite på ögongodiset och ser till att man får 60fps iaf. Nu lär det väl bli så att PS4.5=60 och PS4=30 tyvärr :/


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem

Kanske dags att köpa en PS4:a då. Nice med stöd för UltraHD bluray(hoppas jag på). Slipper jag köpa en separat spelare för det.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Hoppas man kan köra saker i 1080p men med mer ögongodis eller bättre prestanda också.

Har ingen lust att investera i en 4K TV men kan tänka mig att byta ut PS4:an om NEO har större hårddisk och bättre kylning

KoP
Medlem

Blir till att köpa en vanilla PS4'a då PS4.5 släpps då PS4'an *kanske* droppar i pris i samband med det.

Räcker den där hårdvaran från att gå till 30 fps till 60? Tveksamt va?!

Kanske bara slipper alla dippar


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Haha jävla skämt till hårdvara.

Medlem

Det är inte utan att man blir lite förbannad! Har precis köpt en Ps4 i väntan på VR, så kommer den här nyheten. Hade man vetat det så skulle man ju väntat med köpet. Har dåligt ekonomi, håller på att spara till VR grejorna. Finns inte en chans att jag får ihop pengar till en tydligen bättre Ps4 Tack Sony!!

Medlem

dom kommer bara lägga till mer grafikskit, och spelen laggar lika mkt ändå.. trodde ps4 kunde bli något, men jag sålde fanskapet för 2 flak tysköl

Medlem

Jag hoppar nog över ps4k och väntar på ps4k S modellen istället.

Medlem

Inte så haj på dessa siffror längre. Men ni som kan, hur pass stor uppgradering är det?

För övrigt känns det ju som att anledningen att köpa konsol är för att slippa uppgradera hela tiden. Aja blir absolut inte köp direkt iallafall.

Flakmonkey

Har inget emot det hela så länge det är garanterat att spelen fungerar bra på båda varianterna och det inte är något spel som blir exklusivt för "4,5". Jag är ju dock en av de som köpte PS4 när den kom ut och kan tänka mig att det är betydligt surare för de som precis köpt en.

Nu lär ju inte det här hända men det skulle också vara trevligt om det fanns något form av officiellt uppgraderingsprogram där man kan byta in sin PS4 mot en PS4,5 för en billigare penning. Eller kanske byta in sin gamla PS4 mot PSVR? Det skulle jag lätt göra isf.

Medlem

Mäktig uppgradering, nu är dom uppe i smöret.

Medlem

Kanske skulle öppna ett museum med hårdvaran i den burken.

Medlem

Får en att undra lite om Sony själva inte trodde att deras egna konsoll skulle hålla hela livslängden, eller om de bara testar för att se om folk kommer köpa en ps4a igen om man redan har en för att få bättre prestanda.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av JimiSwede:

Det är inte utan att man blir lite förbannad! Har precis köpt en Ps4 i väntan på VR, så kommer den här nyheten. Hade man vetat det så skulle man ju väntat med köpet. Har dåligt ekonomi, håller på att spara till VR grejorna. Finns inte en chans att jag får ihop pengar till en tydligen bättre Ps4 Tack Sony!!

Har ju spekulerats i att de skulle komma en uppdatering ett tag nu. Men men jag gjorde samma tabbe med senaste Mac Mini (dock skvallrades de inget om att de skulle komma en ny Mac Mini).

Medlem

Det är jobbigt och dyrt att köpa PC för man måste uppgradera hela tiden. Köper man konsol så slipper man uppgraderingarna och dessutom så är spelen buggfria bara att stoppa i skivan och köra.

Efter senaste månaderna (åren?) av buggrapporter och nu detta så kan väl kanske konsolkramarna börja inse att dom inte har rätt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Har inget emot det hela så länge det är garanterat att spelen fungerar bra på båda varianterna och det inte är något spel som blir exklusivt för "4,5". Jag är ju dock en av de som köpte PS4 när den kom ut och kan tänka mig att det är betydligt surare för de som precis köpt en.

Nu lär ju inte det här hända men det skulle också vara trevligt om det fanns något form av officiellt uppgraderingsprogram där man kan byta in sin PS4 mot en PS4,5 för en billigare penning. Eller kanske byta in sin gamla PS4 mot PSVR? Det skulle jag lätt göra isf.

Gamestop kommer säkert köra något sådant, men om det blir billigt är nog inte säkert...

Medlem
Skrivet av RullstolsHulkeN:

Haha jävla skämt till hårdvara.

Fast för kostnaden?

Medlem

Bra att de inte släpper spel som är exklusiva till den mer kraftfulla varianten.

jbx
Medlem
Skrivet av JimiSwede:

Det är inte utan att man blir lite förbannad! Har precis köpt en Ps4 i väntan på VR, så kommer den här nyheten. Hade man vetat det så skulle man ju väntat med köpet. Har dåligt ekonomi, håller på att spara till VR grejorna. Finns inte en chans att jag får ihop pengar till en tydligen bättre Ps4 Tack Sony!!

Sony tvingar inte dig till att köpa något? Har du inte råd så finns det billigare hobbys! Jag uppskattar detta av Sony och betalar mer än gärna den lilla slanten även om maskinen bara blir tystare.
Så låt inte din snålhet eller fattigdom förstöra för oss som arbetar och har råd.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Kul för de som är inne på hela grejen - inte något för mig förstås.

Medlem
Skrivet av RullstolsHulkeN:

Haha jävla skämt till hårdvara.

Är det verkligen det? Eller du kanske förväntar dig ett GTX 980Ti med en 6950X och 32 GB minne för 4 tusen kronor? Oberoende så får du vad du betalar för. Vilket nästan alltid varit fallet när det kommer till konsoler. Vill du ha mer "Bang for the buck" så får du vända dig åt PC.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av RullstolsHulkeN:

Haha jävla skämt till hårdvara.

Är det verkligen det? Eller du kanske förväntar dig ett GTX 980Ti med en 6950X och 32 GB minne för 4 tusen kronor? Oberoende så får du vad du betalar för. Vilket nästan alltid varit fallet när det kommer till konsoler. Vill du ha mer "Bang for the buck" så får du vända dig åt PC.

Här är en bra video med FRANKIEonPCin1080p där han går genom just det. Han nämner även det att en konsol är värt priset, utan tvekan, för vad man betalar - och jag kan inget annat än hålla med. (Dock använder jag inte konsol personligen ändå, men att påstå att det inte är en bra deal? What.)

12
Skriv svar