Allvarlig The Division-exploit ännu inte fixad

Medlem

Sånt här förstör för nya spelare. De kommer in i en spelvärld där alla har glitchat till sig en jävla massa fördelar och blir totalt ägda. Var samma med Destiny.

Lite synd med tanke på att The Division hade potential, men Ubisoft har tabbat sig rejält och förstört för spelare ett flertal gånger nu.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av Cane:

Massive är så inkompetenta att det nästan är pinsamt. Hade varit kul om t.ex. FZ eller någon annan spelsajt åkt ner till deras kontor och faktiskt konfronterat dem och inte låtit dem komma undan med allt skit

Skulle ju kräva att FZ beter sig som riktiga journalister vilket aldrig skulle falla dom in, tyvärr är dom för fega att ställa dom svåra frågorna.

Man vinner inget på att konfrontera folk. Det finns en ofta felaktig uppfattning om att skjutjärnsjournalistik är bäst, men i själva verket är det tvärtom - anklagar man folk så blir de vaksamma och sluter sig.

Vi täcker spelet både i recension och nyheter, och då berättar vi att det inte funkar perfekt. Om vi dammar ner till Malmö för att ställa nån mot väggen är det mest sannolika som händer att vi inte får tag på någon som säger något vettigt om saken.

Jo damma ner hit, jag bjuder på kaffe/middag och öl!

Medlem

I ett loot baserat spel, så är en sådan här bugg förödande rent ut sagt.
Dom borde ha reagerat direkt och stängt ner incursions tills vidare.

En sån här sak förstör ENORMT mycket.
Hela lusten att göra saker normalt, eller endgame öht försvinner rätt fort.
För i slut ändan så är en stor del av endgame att man får loot som inte alla andra har.

Det enda alternativet just nu är att ta bort looten som delats ut.
För gör dom inte det så är hela detta "tier" förstört redan.

Och gör dom det inte, så kommer nästa gång en sådan här bugg kommer, så kommer alla göra samma sak. För det finns inga konsekvenser.

Jag kan fatta att denna gång så kanske inte ban är bästa lösningen, för buggen har fått varit tillgänglig för länge och för vidspridd, men nästa gång en liknande bugg kommer så måste det vara det.

Annars så blir det samma historia om och om igen. För folk kommer alltid leta efter sätt och bugga/exploita. Och finns det inga konsekvenser för sådant, så förstör det hela iden med ett loot baserat spel.

KoP
Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av Cane:

Massive är så inkompetenta att det nästan är pinsamt. Hade varit kul om t.ex. FZ eller någon annan spelsajt åkt ner till deras kontor och faktiskt konfronterat dem och inte låtit dem komma undan med allt skit

Ja, den typen av journalistik saknas faktiskt i spelbranschen.

FZ kanske kan anställa gamla Plus-Sverker så kan han ta en sväng till Massive och konfrontera dem?

"Ska det vara på det viset? E de så?! Undvik inte frågan utan svara nu!"

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av Cane:

Massive är så inkompetenta att det nästan är pinsamt. Hade varit kul om t.ex. FZ eller någon annan spelsajt åkt ner till deras kontor och faktiskt konfronterat dem och inte låtit dem komma undan med allt skit

Skulle ju kräva att FZ beter sig som riktiga journalister vilket aldrig skulle falla dom in, tyvärr är dom för fega att ställa dom svåra frågorna.

Man vinner inget på att konfrontera folk. Det finns en ofta felaktig uppfattning om att skjutjärnsjournalistik är bäst, men i själva verket är det tvärtom - anklagar man folk så blir de vaksamma och sluter sig.

Vi täcker spelet både i recension och nyheter, och då berättar vi att det inte funkar perfekt. Om vi dammar ner till Malmö för att ställa nån mot väggen är det mest sannolika som händer att vi inte får tag på någon som säger något vettigt om saken.

Och på vilket sätt hjälper en snäll nyhet som den här då? Faktumet är att the division inte bara lanserades med lite innehåll utan att det också faktiskt lidit av flera olika exploits som gång på gång tagit alldeles för lång tid att rätta till och ingen verkar bry sig förutom de spelare som lider av det.

Varför finns det inga speljournalister som tar striden i sina egna händer och faktiskt försöker få något att ändras? Fråga vad de har för kommande lösningar? Allt känns bara så fruktansvärt mjäkigt och detta är inget nytt tyvärr

Medlem

Tycker det är sköna kommentarer om man säger man känner sig tvingad och fusk , fet garv på den..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Massive hade nog behövt lägga lite pengar/ skaffa kompetent personal på sin QA avdelning, att inte testa grejerna ordentligt och låta slutkunden hitta felen istället brukar straffa sig i längden

Medlem
Skrivet av Cane:

Massive är så inkompetenta att det nästan är pinsamt. Hade varit kul om t.ex. FZ eller någon annan spelsajt åkt ner till deras kontor och faktiskt konfronterat dem och inte låtit dem komma undan med allt skit

Ja för att utveckla ett massivt MMO spel är ju lätt...

Avstängd
Skrivet av Tompa:
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av Cane:

Massive är så inkompetenta att det nästan är pinsamt. Hade varit kul om t.ex. FZ eller någon annan spelsajt åkt ner till deras kontor och faktiskt konfronterat dem och inte låtit dem komma undan med allt skit

Skulle ju kräva att FZ beter sig som riktiga journalister vilket aldrig skulle falla dom in, tyvärr är dom för fega att ställa dom svåra frågorna.

Man vinner inget på att konfrontera folk. Det finns en ofta felaktig uppfattning om att skjutjärnsjournalistik är bäst, men i själva verket är det tvärtom - anklagar man folk så blir de vaksamma och sluter sig.

Vi täcker spelet både i recension och nyheter, och då berättar vi att det inte funkar perfekt. Om vi dammar ner till Malmö för att ställa nån mot väggen är det mest sannolika som händer att vi inte får tag på någon som säger något vettigt om saken.

Detta är ett väldigt konstigt svar av någon som arbetar med journalistik. Jag förstår att FZ.se vill hålla sig på god fot med utvecklare och utgivare, men detta er galet. Hur med att hålla er på god fot med era läsare och faktiskt syssla med journalistik? Ett svar som detta får en att undra om redaktionen är det minsta intresserad av att vara kritiska till utvecklar/utgivare som ger ut spel med så mycket problem.

Det finns hur många intressanta frågor som helst som man kan ställa till utvecklarna om de problem som finns med The Division och vad Massive/UBI har för planer och framtida lösningar. Hur ska de komminicera med sin spelar bas om detta, eventuellt vad det kommer at innebära för förändringar etc. Men att blankt ställa sig emot att vara kritisk och ställa frågor som berör detta är bara pinsamt. Uppförande som detta och avsaknad till kritisk granskning är ju en av anledningarna till att spel släpps i tillstånd som det gör.

Bra tillfälle att hitta en annan nyhetskanal för spel nu.

TLDR: Kanske FZ.se borde tänka mer på ansvaret till sina läsare än att tänka på sin relation till utvecklare/utgivare.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av paul_w:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av Cane:

Massive är så inkompetenta att det nästan är pinsamt. Hade varit kul om t.ex. FZ eller någon annan spelsajt åkt ner till deras kontor och faktiskt konfronterat dem och inte låtit dem komma undan med allt skit

Skulle ju kräva att FZ beter sig som riktiga journalister vilket aldrig skulle falla dom in, tyvärr är dom för fega att ställa dom svåra frågorna.

Man vinner inget på att konfrontera folk. Det finns en ofta felaktig uppfattning om att skjutjärnsjournalistik är bäst, men i själva verket är det tvärtom - anklagar man folk så blir de vaksamma och sluter sig.

Vi täcker spelet både i recension och nyheter, och då berättar vi att det inte funkar perfekt. Om vi dammar ner till Malmö för att ställa nån mot väggen är det mest sannolika som händer att vi inte får tag på någon som säger något vettigt om saken.

Detta är ett väldigt konstigt svar av någon som arbetar med journalistik. Jag förstår att FZ.se vill hålla sig på god fot med utvecklare och utgivare, men detta er galet. Hur med att hålla er på god fot med era läsare och faktiskt syssla med journalistik? Ett svar som detta får en att undra om redaktionen är det minsta intresserad av att vara kritiska till utvecklar/utgivare som ger ut spel med så mycket problem.

Det finns hur många intressanta frågor som helst som man kan ställa till utvecklarna om de problem som finns med The Division och vad Massive/UBI har för planer och framtida lösningar. Hur ska de komminicera med sin spelar bas om detta, eventuellt vad det kommer at innebära för förändringar etc. Men att blankt ställa sig emot att vara kritisk och ställa frågor som berör detta är bara pinsamt. Uppförande som detta och avsaknad till kritisk granskning är ju en av anledningarna till att spel släpps i tillstånd som det gör.

Bra tillfälle att hitta en annan nyhetskanal för spel nu.

TLDR: Kanske FZ.se borde tänka mer på ansvaret till sina läsare än att tänka på sin relation till utvecklare/utgivare.

Kunde inte sagt det bättre själv.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av Whiny cheater:

En del spelare menar att man känner sig tvingade att utnyttja buggen, eftersom man annars blir underlägsna mindre samvetsgranna spelare.

Det är därför dessa människor bör straffas. Som att jag skulle råna en bank för jag inte har lika mycket pengar som en bankrånare har efter en lyckad kupp. Dålig jämförelse visserligen, men den är lika idiotiskt som anledningen folk ger för att exploita.

De som kört den säkert hundratals gånger redan så är det klart de är rädda att bli bannade, de kan ju hoppas att Ubisoft bara tar bort looten (raidens loot) från de som exploitat.
Och även om de kunde läsa "Code of conduct" så kan jag slå vad om att de ALDRIG ens skulle bry sig om vad som står i den tills just något sånt här händer.

Jag tycker inte det är omoraliskt eller fel att spelare utnyttjar den här buggen.

Medlem
Skrivet av Incal:

Jag tycker inte det är omoraliskt eller fel att spelare utnyttjar den här buggen.

Problemet som uppstår då är ju att vad som anses moraliskt okej är helt upp till spelaren, och i sådana fall så skulle t.ex. Bullet King aldrig tagits bort, man skulle fortfarande kunna glitcha genom varenda vägg som finns i spelet, som visats vara användbart i t.ex. DZ för att nå rank 99 och massa loot utan att ens bry sig om några andra spelare, eller på uppdrag som Lincoln tunnel eller Police Academy etc.
Det skulle också leda till att folk som inte tycker det är omoraliskt eller fel att använda fusk som gör en odödlig, ökar eldhastigheten eller reload på vapen skulle försöka berättiga det användandet på samma sätt. Om något har visat sig så är det att folk aldrig kan nöja sig med ett steg åt "deras håll", de vill ha hela kakan.

Även om jag inte anser det är helt rätt att de som använde sig av Falcon Lost glitchen bannas, så tycker jag att alla deras saker som de fått som drop på uppdraget ska tas bort som straff för deras transgression. Förutsatt att Ubisoft/Massive på något sätt kan se vad som droppats just genom användandet av denna glitch.

Medlem

Alltså vad håller Ubisoft på med. Alla deras spel är trasiga. Buggar här och buggar där. Folk borde vid det här läget fatta att inte köpa spel från dom FÖRRÄN recensioner är klara. Eller vänta åtminstone en månad för att kolla läget. Själv har jag inte köpt nåt från Ubisoft sedan Unity. Ville så gärna prova på The Division. Köpte aldrig då jag hade en känsla om det här. Jävlgt stolt är jag..

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av Cane:

Massive är så inkompetenta att det nästan är pinsamt. Hade varit kul om t.ex. FZ eller någon annan spelsajt åkt ner till deras kontor och faktiskt konfronterat dem och inte låtit dem komma undan med allt skit

Skulle ju kräva att FZ beter sig som riktiga journalister vilket aldrig skulle falla dom in, tyvärr är dom för fega att ställa dom svåra frågorna.

Man vinner inget på att konfrontera folk. Det finns en ofta felaktig uppfattning om att skjutjärnsjournalistik är bäst, men i själva verket är det tvärtom - anklagar man folk så blir de vaksamma och sluter sig.

Vi täcker spelet både i recension och nyheter, och då berättar vi att det inte funkar perfekt. Om vi dammar ner till Malmö för att ställa nån mot väggen är det mest sannolika som händer att vi inte får tag på någon som säger något vettigt om saken.

Jo damma ner hit, jag bjuder på kaffe/middag och öl!

Jag är redan skyldig dig en öl!


signatur
Redaktör
Skrivet av paul_w:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av Cane:

Massive är så inkompetenta att det nästan är pinsamt. Hade varit kul om t.ex. FZ eller någon annan spelsajt åkt ner till deras kontor och faktiskt konfronterat dem och inte låtit dem komma undan med allt skit

Skulle ju kräva att FZ beter sig som riktiga journalister vilket aldrig skulle falla dom in, tyvärr är dom för fega att ställa dom svåra frågorna.

Man vinner inget på att konfrontera folk. Det finns en ofta felaktig uppfattning om att skjutjärnsjournalistik är bäst, men i själva verket är det tvärtom - anklagar man folk så blir de vaksamma och sluter sig.

Vi täcker spelet både i recension och nyheter, och då berättar vi att det inte funkar perfekt. Om vi dammar ner till Malmö för att ställa nån mot väggen är det mest sannolika som händer att vi inte får tag på någon som säger något vettigt om saken.

Detta är ett väldigt konstigt svar av någon som arbetar med journalistik. Jag förstår att FZ.se vill hålla sig på god fot med utvecklare och utgivare, men detta er galet. Hur med att hålla er på god fot med era läsare och faktiskt syssla med journalistik? Ett svar som detta får en att undra om redaktionen är det minsta intresserad av att vara kritiska till utvecklar/utgivare som ger ut spel med så mycket problem.

Det finns hur många intressanta frågor som helst som man kan ställa till utvecklarna om de problem som finns med The Division och vad Massive/UBI har för planer och framtida lösningar. Hur ska de komminicera med sin spelar bas om detta, eventuellt vad det kommer at innebära för förändringar etc. Men att blankt ställa sig emot att vara kritisk och ställa frågor som berör detta är bara pinsamt. Uppförande som detta och avsaknad till kritisk granskning är ju en av anledningarna till att spel släpps i tillstånd som det gör.

Bra tillfälle att hitta en annan nyhetskanal för spel nu.

TLDR: Kanske FZ.se borde tänka mer på ansvaret till sina läsare än att tänka på sin relation till utvecklare/utgivare.

Vi KAN vara på god fot med både läsare och branschen, saker MÅSTE inte vara antingen eller.

Åter: vi rapporterar löpande om problemen med The Division – tre nyheter om problemen efter senaste patchen.

Det är skitsvårt att få tala med någon som har något att säga och faktiskt är beredd att säga det, och det gäller branschen i stort. Journalister har ett ansvar att ligga på där, men av egen erfarenhet kan jag säga att det kan ta djävulskt mycket tid och arbete och sluta med att man inte ens får tala med någon, och får man göra det så är det med en pr-människa som inte kan svara på det man vill veta. Branschen är ofta stenhårt styrd: pålästa producenter arrangerar intervjuer om ett specifikt ämne, och frågor utanför det tillåts inte. Och att bara komma förbi och göra spontanintervjuer med en ansvarig för ett visst område är rätt svårt. Det är ingen ursäkt för att inte försöka, men det förklarar varför du ser så få bra intervjuer. Det handlar inte om att vi är lata eller fega eller korrupta eller tänker utgivarrelation, utan om att det kräver enormt mycket tid, och ställt mot vad vi tror att vi får ut av anstträngningen är det inte alltid värt chansningen att försöka.

Sen tror jag att många av problemen med The Division hänger samman med att det är ett open world-multiplayerspel, kanske också att Massive är ganska nya på det området. Personligen skulle jag säga att den bästa markeringen man kan göra mot slarv i såna spel är att inte förhandsboka. På så sätt markerar man att man inte köper spelet oavsett skick när det släpps. Jag skulle gladeligen publicera en intervju med ansvarig person om problemen, men det skulle knappast påverka hur Massive och Ubisoft jobbar med spelet.


signatur
Medlem
Skrivet av Ziraz:
Skrivet av dlandberg:

Orelaterat till ämnet, men Ubisoft ger ingen vidare hjälp, så testar här:

Jag lyckas fortfarande inte logga in i spelet pga Delta-errors.
Ibland kan man spela en hel session, men nästa blir man bara utkastad.

Jag har försökt med de olika tillvägagångssätten som forumen erbjuder, men får det inte att funka.

Någon som har tips på saker man kan göra? har trixat med windows brandvägg, lagt till portar i routern, lagt till spelet i min anti malware-program.

är ingen PC-wizard så vissa moment de vill man ska göra är lite meckiga, men tror jag gjort det mesta jag kan göra.

Om inget annat så får ni ha en bra dag!

mvh Danne

Jag fick en bunt Delta errors häromdagen, vet inte om det var det jag gjorde som faktiskt fixade det men du kan ju alltid testa samma sak, allt jag gjorde var radera State.cfg i documents\my games\the division. Fick tipset från steamforumet

Tack! ska testa det. ha en trevlig dag!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av Cane:

Massive är så inkompetenta att det nästan är pinsamt. Hade varit kul om t.ex. FZ eller någon annan spelsajt åkt ner till deras kontor och faktiskt konfronterat dem och inte låtit dem komma undan med allt skit

Skulle ju kräva att FZ beter sig som riktiga journalister vilket aldrig skulle falla dom in, tyvärr är dom för fega att ställa dom svåra frågorna.

Man vinner inget på att konfrontera folk. Det finns en ofta felaktig uppfattning om att skjutjärnsjournalistik är bäst, men i själva verket är det tvärtom - anklagar man folk så blir de vaksamma och sluter sig.

Vi täcker spelet både i recension och nyheter, och då berättar vi att det inte funkar perfekt. Om vi dammar ner till Malmö för att ställa nån mot väggen är det mest sannolika som händer att vi inte får tag på någon som säger något vettigt om saken.

Detsamma kan sägas om hur man kritiserar idéer. Om du erbjuder en möjlig förändring eller lösning på det du skjuter ner så kanske vi konsumenter vars intresse ni journalister ska företräda kanske kan bli lite mindre "förda bakom ljuset" av utvecklare/publishers i framtiden.

Ex. Ni kan höra av er till massive och fråga om de skulle vilja belysa lite om vart problemen ligger och hur dom löser dom så konsumenterna får bra information. När/om dom säger ja så kan ni damma ner och prata om problemen så vi konsumenter kan sluta göra drama på internet för någon som gjort ett misstag inte får chansen att återhämta sig.

Lycka till

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tompa:
Skrivet av paul_w:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av Cane:

Massive är så inkompetenta att det nästan är pinsamt. Hade varit kul om t.ex. FZ eller någon annan spelsajt åkt ner till deras kontor och faktiskt konfronterat dem och inte låtit dem komma undan med allt skit

Skulle ju kräva att FZ beter sig som riktiga journalister vilket aldrig skulle falla dom in, tyvärr är dom för fega att ställa dom svåra frågorna.

Man vinner inget på att konfrontera folk. Det finns en ofta felaktig uppfattning om att skjutjärnsjournalistik är bäst, men i själva verket är det tvärtom - anklagar man folk så blir de vaksamma och sluter sig.

Vi täcker spelet både i recension och nyheter, och då berättar vi att det inte funkar perfekt. Om vi dammar ner till Malmö för att ställa nån mot väggen är det mest sannolika som händer att vi inte får tag på någon som säger något vettigt om saken.

Detta är ett väldigt konstigt svar av någon som arbetar med journalistik. Jag förstår att FZ.se vill hålla sig på god fot med utvecklare och utgivare, men detta er galet. Hur med att hålla er på god fot med era läsare och faktiskt syssla med journalistik? Ett svar som detta får en att undra om redaktionen är det minsta intresserad av att vara kritiska till utvecklar/utgivare som ger ut spel med så mycket problem.

Det finns hur många intressanta frågor som helst som man kan ställa till utvecklarna om de problem som finns med The Division och vad Massive/UBI har för planer och framtida lösningar. Hur ska de komminicera med sin spelar bas om detta, eventuellt vad det kommer at innebära för förändringar etc. Men att blankt ställa sig emot att vara kritisk och ställa frågor som berör detta är bara pinsamt. Uppförande som detta och avsaknad till kritisk granskning är ju en av anledningarna till att spel släpps i tillstånd som det gör.

Bra tillfälle att hitta en annan nyhetskanal för spel nu.

TLDR: Kanske FZ.se borde tänka mer på ansvaret till sina läsare än att tänka på sin relation till utvecklare/utgivare.

Vi KAN vara på god fot med både läsare och branschen, saker MÅSTE inte vara antingen eller.

Åter: vi rapporterar löpande om problemen med The Division – tre nyheter om problemen efter senaste patchen.

Det är skitsvårt att få tala med någon som har något att säga och faktiskt är beredd att säga det, och det gäller branschen i stort. Journalister har ett ansvar att ligga på där, men av egen erfarenhet kan jag säga att det kan ta djävulskt mycket tid och arbete och sluta med att man inte ens får tala med någon, och får man göra det så är det med en pr-människa som inte kan svara på det man vill veta. Branschen är ofta stenhårt styrd: pålästa producenter arrangerar intervjuer om ett specifikt ämne, och frågor utanför det tillåts inte. Och att bara komma förbi och göra spontanintervjuer med en ansvarig för ett visst område är rätt svårt. Det är ingen ursäkt för att inte försöka, men det förklarar varför du ser så få bra intervjuer. Det handlar inte om att vi är lata eller fega eller korrupta eller tänker utgivarrelation, utan om att det kräver enormt mycket tid, och ställt mot vad vi tror att vi får ut av anstträngningen är det inte alltid värt chansningen att försöka.

Sen tror jag att många av problemen med The Division hänger samman med att det är ett open world-multiplayerspel, kanske också att Massive är ganska nya på det området. Personligen skulle jag säga att den bästa markeringen man kan göra mot slarv i såna spel är att inte förhandsboka. På så sätt markerar man att man inte köper spelet oavsett skick när det släpps. Jag skulle gladeligen publicera en intervju med ansvarig person om problemen, men det skulle knappast påverka hur Massive och Ubisoft jobbar med spelet.

En reportageserie om hur toppstyrd, sluten och otillgänglig spelindustrin är hade dock varit väldigt intressant läsning låter det som.

Håller med om förhandsbokningar, det är ett jäkla oskick.


signatur

Jump in.

Medlem

Haha till alla er som har hatat på senaste exploiten och skakat huvudet på olika medier som har rapporterat att det kom upp en ny direkt efter den hot-fix som gjordes.

Det hela startade med en reddit post där en spelare förklarade hur man skulle utföra denna nya "exploit". Personen har nu i ett nyare inlägg kommit fram med att det inte alls var sant, det existerade inte, han ville bara se reaktionerna och hur det skulle tas.

Han förklarar och länkar till både IGN och Gamespot som tagit upp det som skrivits som "fakta".
https://www.reddit.com/r/thedivision/comments/4g6osh/hey_rthe...

12
Skriv svar