The Banner Saga 2

Robot
The Banner Saga 2

Tremannastudion Stoic fortsätter bygga berättelser, världar och strider som många trippel-A-fabriker inte är i närheten av. Deras tvåa är ännu en triumf.


Medlem
The Banner Saga 2

Striderna var ju det sämsta med Banner Saga 1 så förstår inte hur ni kunde tycka om dem

Medlem
Skrivet av Cane:

Striderna var ju det sämsta med Banner Saga 1 så förstår inte hur ni kunde tycka om dem

Tyckte striderna i ettan var helt ok, fanns en del bra saker med systemet, spelet släpade däremot emellan åt och tappade intresset. Men vad tyckte du var så dåligt med systemet i första?

Medlem

Inte till android? Har ettan till android!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Cane:

Striderna var ju det sämsta med Banner Saga 1 så förstår inte hur ni kunde tycka om dem

Jag håller – uppenbarligen! – inte alls med. Jag tyckte de var väldigt smarta och manade till taktiskt tänk, men tvåan drar det hela flera varv ytterligare.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av T.Mani:

Inte till android? Har ettan till android!

Det lär nog komma tids nog, liksom till Ios, dock kan jag inte hitta någon info atm. Det jag har hört är i alla fall att PS4- och Xbone-versionerna släpps i sommar.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Cane:

Striderna var ju det sämsta med Banner Saga 1 så förstår inte hur ni kunde tycka om dem

Håller med dig, tyckte striderna var enormt enformiga och simpla. Det var till slut de som gjorde att jag inte orkade mig igenom hela spelet.

Medlem

Ge mig ettan till VITA

Medlem

Vore kul om man hade sparfilerna kvar från första. Jag kommer inte ihåg någonting från spelet sen det släpptes.

Medlem

Justja, jag har inte spelat färdigt första. Måste göra det.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Ettan hade en bra grund men det fanns mycket potential kvar att hämta.
Som jag hoppas på att tvåan tagit vara på.

Medlem

Stoic har fortfarande inte lärt sig att "faen" inte kan användas som ett attributiv. Lite research kan man ju begära.

Spelet är väldigt mysigt som väntat dock.

Medlem

Började spela det idag, riktigt trevligt spel än så länge.
Har aldrig spelat det första men det borde jag kanske innan jag går vidare med tvåan.
Alla dessa val

*Edit 1*
Jag skaffade ettan nu och kör det först, vill inte missa något storslaget

1
Skriv svar