Varsågod – här är releasedatumet för Mafia III

Robot
Varsågod – här är releasedatumet för Mafia III
Medlem
Varsågod – här är releasedatumet för Mafia III

Hoppas att spelet inte floppar. Mafia 2 är riktigt bra.

Medlem

Det kan ju bli bra. Mafia II var ju en riktig besvikelse. Det var tekniskt bra för sin tid, men för kort och för linjärt för att vara ett öppet spel...

Av trailern att döma ovan kan jag inte bestämma mig för om jag tycker det ser snyggt ut eller inte.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Ser till och med snyggare ut än GTA, älskade Mafia 2

Medlem

Sjuuuukt taggad på detta spel!

Mafia (1) är helt klart det bättre Mafia, men Mafia 2 är riktigt bra det med - dom lyckas verkligen återskapa atmosfären som det var på den tiden. #HAJP

Medlem

New Bordeaux? Kanske är det så att Take Two spelen Red Dead, GTA och Mafia delar samma värld trots allt. New Bordeaux kunde ses på den läckta Red Dead-kartan, men om den kartan verkligen är den riktiga återstår att se.

Medlem

Mafia II var ju helt underbart, men freeroam känslan fattades som GTA spelen har. blev påtvingad uppdrag hela tiden. Men bra och intensivt var det iaf. Hoppas trean blir minst lika bra!


signatur

Cheaters will hunt him. Because he can take it. Because he's not our hero. He's a silent gamer, a silent banhammer. A Real, Gamer.

Medlem

Ser ut som skit tycker jag.

Medlem

Mafia 1 är en odödlig klassiker. Mafia 2 var riktigt bra. Som en film. Sevärd film. Man hade skit roligt igenom kampanjen med bra story & gameplay men det fanns inget återspelningsvärde.

Jag håller tummarna på att detta blir bra.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Men mafia 3 kmr väl till PC med? Blir lite orolig när jag läser under spelinformation när det enbart visar PS4 :/

Medlem
Skrivet av vaktmaster:

Men mafia 3 kmr väl till PC med? Blir lite orolig när jag läser under spelinformation när det enbart visar PS4 :/

Har du kollat i slutet av klippet? Där har du ditt svar

Medlem

ah, missade det totalt tack

Medlem
Skrivet av Freffo:

Hoppas att spelet inte floppar. Mafia 2 är riktigt bra.

Föreställ dig då hur bra 1an var när många veteraner säger att 2an är skrot i jämförelse


signatur

Game long and prosper

Medlem

Och självklart i slutet så kom pre-order bonus content 3 exclusive cars and weapons.

Medlem

Intressant, men tveksamt med exploderande bilar (nedtonat i trailern).

Medlem
Skrivet av vaktmaster:

Men mafia 3 kmr väl till PC med? Blir lite orolig när jag läser under spelinformation när det enbart visar PS4 :/

första gången idag som du ser något om mafia 3? Det har sagts länge att det ska släppas till pc och inte bara konsol

Medlem

Förväntar mig inget annat än ett ooptimerat spel som vanligt...

Medlem

Mafia var så jävla bra, Mafia 2 var godkänt.

Ny utvecklare? Jag reserverar rätten att förbehålla mig skeptisk.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag anser att spelet inte borde heta Mafia med tanke på att huvudkaraktären ej är ifrån italien.
Själv kommer jag inte att köpa det för än det är billigt efter något år eller så.

Skrivet av Playcrafter:

New Bordeaux? Kanske är det så att Take Two spelen Red Dead, GTA och Mafia delar samma värld trots allt. New Bordeaux kunde ses på den läckta Red Dead-kartan, men om den kartan verkligen är den riktiga återstår att se.

Snarare så att "läckan" är Mafia III's karta


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av Freffo:

Hoppas att spelet inte floppar. Mafia 2 är riktigt bra.

Ändå är det skräp jämfört med hur bra 1:an var. Och nu måste du sätta det i perspektiv till när det första släpptes (2002), men grafiken var fullständigt strålande. Det som dock bar spelet var storyn vilken var minst lika bra om inte bättre än alla samtida produkter. Du hade också fullständig free roaming vilket du INTE har i 2:an av någon outgrundlig anledning.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Freffo:

Hoppas att spelet inte floppar. Mafia 2 är riktigt bra.

Ändå är det skräp jämfört med hur bra 1:an var. Och nu måste du sätta det i perspektiv till när det första släpptes (2002), men grafiken var fullständigt strålande. Det som dock bar spelet var storyn vilken var minst lika bra om inte bättre än alla samtida produkter. Du hade också fullständig free roaming vilket du INTE har i 2:an av någon outgrundlig anledning.

Mafia 1 var gudomligt, men jag tycker inte 2an var skräp.
Eller ja, kanske om man jämmför och tänker på vilket år 1an kom ut
Fast nu är det över 10 år sen man spelat Mafia 1.
Jag vill minnas att grafiken och detaljer var före sin tid, spelet var stort med countryside osv som man kunde freeroama Kanske minns fel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ser bra ut det här, frågan är bara om det är PC eller PS4 som gäller. Vad tror folket?

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Freffo:

Hoppas att spelet inte floppar. Mafia 2 är riktigt bra.

Ändå är det skräp jämfört med hur bra 1:an var. Och nu måste du sätta det i perspektiv till när det första släpptes (2002), men grafiken var fullständigt strålande. Det som dock bar spelet var storyn vilken var minst lika bra om inte bättre än alla samtida produkter. Du hade också fullständig free roaming vilket du INTE har i 2:an av någon outgrundlig anledning.

Då kan jag säga att jag inte har spelat det första spelet. Alla tycker olika och kan förstå ditt argument. Det som var riktigt bra med Mafia 2 var det storyn, gameplay och grafiken enligt mig. Härlig och utmanade bilkörning med däck deformation m.m. Kändes dock väldigt tvingad till att spela storyn då jag hellre ville spela free-mode under och efter kampanjen. Älskar att utforska öppna världar.

Har ej sett några avancerade typer av fysik eller liknande i gameplay såhär långt i Mafia 3. Allt verkar arkadigt och nedskalat på såna saker jämfört med Mafia 2. Lite väl mycket Hollywood alá Michael Bay med en massa explosioner som troligen aldrig hade hänt på riktigt. Tror personligen Mafia 3 kommer floppa av det jag sett såhär långt. Men jag hoppas självklart att det inte det blir så.

Medlem

Ettan var mycket bättre än 2an. En mer seriös story tycker jag.

1
Skriv svar