Nya rapporter kring uppgraderingen av Playstation 4

Avstängd

Vad folk blir bittra över uppgraderingen bara för att man blir tvungen och köpa en ny konsol. Ni vet vid det här laget att detta är mer en 10x vanligt när det gäller PC om man ska hänga med och vill maxa och få flytt på allt. Konsoler får oftast aldrig uppgradering som en PC jämt har. Och där gnäller aldrig folk att man måste uppgradera sin rigg för att du ska kunna köra det här i max eller i medium och high. Jag tycker detta är posetivt med PS4.5 och jag har full förstånd att jag blir tvungen att köpa en ny. För det är exakt så PC världen fungerar.

Medlem

Känns surt då man införskaffat PS4:an för bara nån månad sen, Är väl lika bra att sälja nu innan den tappar värdet helt... Skaffade maskinen främst för Final Fantasy XV och efter att ha lirat demot med kass framerate kan man redan nu konstatera att spelet kommer bli överlägset mycket bättre i Neo versionen.

Medlem
Skrivet av JimiSwede:

Det är inte utan att man blir lite förbannad! Har precis köpt en Ps4 i väntan på VR, så kommer den här nyheten. Hade man vetat det så skulle man ju väntat med köpet. Har dåligt ekonomi, håller på att spara till VR grejorna. Finns inte en chans att jag får ihop pengar till en tydligen bättre Ps4 Tack Sony!!

Lämna tillbaka PS4:an på öppet köp?
Om du har så dåligt med pengar så bör du kanske vänta tills nån säljer PSN VR på Blocket istället för att köpa det direkt.

Medlem

Så om man köpte en ps4 när den var ny för ca 5000 kr och nu behöver man köpa en till för ca 4500 kr (det priset är nog vad den kommer kosta i Sverige med skatter o allt.). Då har man lag ut ca 9500 kr. Tänk er vilken dator man kunde få för 9500 kr för 2½ år sen xD.

Medlem
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Jaxz:

Jahopp, köpa ny ps4 till höst då.

Bloodborne 2 i 60 fps skulle göra mig överlycklig.

Räkna inte med någon tvåa. Det var ju bara en avstickare från souls-serien

Det borde inte vara helt omöjligt? Dark Souls är väl ett avslutat kapitel iom del 3 så vitt jag hört.

Avstängd

Nya rapporter?? Borde inte titeln vare nya rykten istället?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Jaxz:

Jahopp, köpa ny ps4 till höst då.

Bloodborne 2 i 60 fps skulle göra mig överlycklig.

Räkna inte med någon tvåa. Det var ju bara en avstickare från souls-serien

Det är inte en avstickare från Souls-serien. Det är ett fristående spel av samma företag. Skulle du kalla Red Dead Redemption för en avstickare från GTA? Nej. Absolut inte.

Det är fullt möjligt att vi får se en uppföljare till Bloodborne. Lore tillåter det, iaf. Vilket det inte riktigt gjorde för Demon's Souls.

Medlem
Skrivet av BadMrBox:
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Jaxz:

Jahopp, köpa ny ps4 till höst då.

Bloodborne 2 i 60 fps skulle göra mig överlycklig.

Räkna inte med någon tvåa. Det var ju bara en avstickare från souls-serien

Det borde inte vara helt omöjligt? Dark Souls är väl ett avslutat kapitel iom del 3 så vitt jag hört.

Ja, vi kommer inte se fler Dark Souls. Men det är långt ifrån omöjligt att vi ser fler spel som är spirituella uppföljare med helt ny bakgrundslore och plot. Tänk övergången mellan Demon's Souls till Dark Souls som ett exempel.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av BadMrBox:
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Jaxz:

Jahopp, köpa ny ps4 till höst då.

Bloodborne 2 i 60 fps skulle göra mig överlycklig.

Räkna inte med någon tvåa. Det var ju bara en avstickare från souls-serien

Det borde inte vara helt omöjligt? Dark Souls är väl ett avslutat kapitel iom del 3 så vitt jag hört.

Ja, vi kommer inte se fler Dark Souls. Men det är långt ifrån omöjligt att vi ser fler spel som är spirituella uppföljare med helt ny bakgrundslore och plot. Tänk övergången mellan Demon's Souls till Dark Souls som ett exempel.

Det låter rimligt. Tror inte de kommer lämna konceptet som är DS, BB och Demons i lådan. Personligen hoppas jag de går mer åt BB hållet då den mer 1800-tals lovecraft designen tilltalar mig mer.

Medlem

Det jag vill veta är angående om butiker kommer erbjuda en bra deal för att byta upp sig. Kom ihåg när Xbox360 elite kom, fick den för 600kr om jag bytte in min 360 premium samtidigt.

Inaktiv

Läser på andra sidor att trots Phil Spencers förnekande så är en uppgraderad xbone. också på G. Och en slimmmad xbone.

Medlem
Skrivet av jbx:
Skrivet av JimiSwede:

Det är inte utan att man blir lite förbannad! Har precis köpt en Ps4 i väntan på VR, så kommer den här nyheten. Hade man vetat det så skulle man ju väntat med köpet. Har dåligt ekonomi, håller på att spara till VR grejorna. Finns inte en chans att jag får ihop pengar till en tydligen bättre Ps4 Tack Sony!!

Sony tvingar inte dig till att köpa något? Har du inte råd så finns det billigare hobbys! Jag uppskattar detta av Sony och betalar mer än gärna den lilla slanten även om maskinen bara blir tystare.
Så låt inte din snålhet eller fattigdom förstöra för oss som arbetar och har råd.

Fast grejen här är väl att konsoler generellt sett har varat ganska många år. Många köper konsol för att man inte behöver oroa sig för att den blir obselet över en natt. Nog har man rätt att vara besviken när det man trodde var en produkt som skulle vara i fem till tio år visade sig leva i 2.

Jyu
Medlem

Alltid lika kul att höra gnabbet.

Mycket jidder för ett rykte...


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Jyu
Medlem

Ni som säger att det är en “skit dålig uppgradering” vet inte vad ni kollar på.

Det handlar om ca 30% snabbare beräkningstider per kärna med den "blygsamma" CPU uppgraderingen, snabbare RAM som kompensera en del av de befintliga begränsningarna med den GDDR5 orienterade designen, och en GPU R9 380x (baserat på detaljerna som är tillgängliga; mer CUs än ett 380x, lägre klockfrekvens). Det är även en ny och förbättrad GCN med nya instruktioner. Dessa specifikationer kommer gör det bra mycket lättare för utvecklare att tillveckera spel på 1080p 60/90 utan skala ner ögongodiset, jämfört med en PS4. Ingen PC-användare skulle säga "Nä fan, det är inte värt att uppgradera från ett Radeon 7850 till ett R9 R60x”...

Medlem
Skrivet av Jaxz:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av BadMrBox:
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Jaxz:

Jahopp, köpa ny ps4 till höst då.

Bloodborne 2 i 60 fps skulle göra mig överlycklig.

Räkna inte med någon tvåa. Det var ju bara en avstickare från souls-serien

Det borde inte vara helt omöjligt? Dark Souls är väl ett avslutat kapitel iom del 3 så vitt jag hört.

Ja, vi kommer inte se fler Dark Souls. Men det är långt ifrån omöjligt att vi ser fler spel som är spirituella uppföljare med helt ny bakgrundslore och plot. Tänk övergången mellan Demon's Souls till Dark Souls som ett exempel.

Det låter rimligt. Tror inte de kommer lämna konceptet som är DS, BB och Demons i lådan. Personligen hoppas jag de går mer åt BB hållet då den mer 1800-tals lovecraft designen tilltalar mig mer.

Jag håller med till hundra procent. Jag är ett EXTREMT fan av Soulsborne, och Bloodborne är helt klart min favorit av de allihop när det kommer till setting, stämning, musik och lore. Bloodbornes lore är snuskigt välgjort. Dock så måste jag säga att Dark Souls 3 är det bästa de släppt än så länge på andra sätt. Helt vansinnigt vad bra DS3 är faktiskt.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Oj vilken uppgradering, nu tog dem i så de sprack.

Det ryktas att "Improved GCN" betyder AMDs nästkommande arkitektur 'Polaris'. Tillsammans med högre klockfrekvens, bättre arkitektur samt dubbelt antal beräkningsenheter kommer grafikprestandan bli avsevärt mycket högre. Jag gissar på ca 3 ggr snabbare grafik.

12
Skriv svar