WW2 spel, vilken sida gillar ni bäst att spela som?

Medlem
WW2 spel, vilken sida gillar ni bäst att spela som?

WW2 spel, oavsett genre, vilken sida är ni helst?
Axelmakterna, sovjet, allierade, neutrala?
Och givetvis utan politisk åsikt eller inriktning, utan enkom för kriget i sig. Stragetiskt och taktiskt.

Själv spelar jag en del HOI II och III, close combat, silent hunter, Il2 Sturmovic, mfl.

Min favorit är utan tvekan tyskland.
* über-coolast vapen (är lite småkåt på stridsvagnen Tiger I)
* kul att se om man kan vända på historien och vinna istället för att tok-loosa
* Gillar inte sovjets taktik, human wave, jag vill se till att mina soldater lever, inte slaktas.
* Allierade är lite dull, (kan bero på att jag sett för mycket hollywood krigsfilmer). Undantaget är P-51 Mustang, och F4U Corsair.

Vill gärna veta vilken sida ni andra helst spelar och varför.

Medlem

Jag har ingen speciell favorit. Omväxling förnöjer. Det tråkiga tycker jag är att många spel, främst shooters, inte tillåter spel med båda sidor i konflikten. Som tur är brukar det inte vara ett problem bland strategispelen.

Skrivet av Gamer-Tompa:

* Gillar inte sovjets taktik, human wave, jag vill se till att mina soldater lever, inte slaktas.

Jag vet inte om det beror på någon morbid läggning eller vad det kan vara men jag har alltid funnit den taktiken facinerande.

Medlem

Jag älskar Mosin Nagant som gevär, jag älskar PPsh-41 som kulsprutepistol och t34or är riktigt råa, och det är något speciellt med ett land som slängde sin framtid mot maskingevärseld enbart för att se till så att inte nazismen skulle vinna.

Sen att dom helt klart hade bäst propagandaposters (även om dom allierade lyckades göra några fantastiska filmer) gör ju det inte värre.

Att spela som tyskarna känns lite som att spela som det där laget som alltid är lite för bra, att rulla runt med panthers och tigers är som att rulla runt med fem tanks av dom andra lagens stridsvagnar.

Allierade har ju dock Thompson SMG och BAR, så det är faktiskt lite svårt att välja andra-plats.

Jag antar att listan blir följande :

1: Sovjet
2: Axelmakterna/Allierade

Edit :

Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Gamer-Tompa:

* Gillar inte sovjets taktik, human wave, jag vill se till att mina soldater lever, inte slaktas.

Jag vet inte om det beror på någon morbid läggning eller vad det kan vara men jag har alltid funnit den taktiken facinerande.

Det krävs enormt mod att våga anfalla även fast man vet att det är i princip självmord, vilket jag tror är varför du tycker det är så fascinerande (vilket jag också gör)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

* Gillar inte sovjets taktik, human wave, jag vill se till att mina soldater lever, inte slaktas.

Jag vet inte om det beror på någon morbid läggning eller vad det kan vara men jag har alltid funnit den taktiken facinerande.[/quote]

I det första cod spelet när man kör för soviet är det typ så.

http://www.youtube.com/watch?v=a9D7p9jw4Vw


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem
Skrivet av Greger:

Det krävs enormt mod att våga anfalla även fast man vet att det är i princip självmord, vilket jag tror är varför du tycker det är så fascinerande (vilket jag också gör)

Mod alternativ död åt båda hållen. Alltså går du bakåt blir du ganska garanterat skjuten av dina egna plus att de kan gå på din familj, går du framåt blir du skjuten på av motståndarna.

Valet kanske inte blir så svårt.;)

Medlem

Ni borde testa Hl2-moddet; Resistance and Liberation.
Förvånad att det inte har fått mer uppmärksamhet


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Gamer-Tompa:

* Gillar inte sovjets taktik, human wave, jag vill se till att mina soldater lever, inte slaktas.

Begreppet Djupstid verkar inte vara något du är införstådd på

Sovjetunionens Strategiska doktrin visade sig ju vara oerhört effektiv. Mosade Tyskland på 4 år.

Avseende taktiken så blir det lite lurigare vad du syftar opå.
Stridsvagnar? infanteriet? artilleriet?
kompanitaktik? Bataljonstaktik?

Det är ett större djup i den frågan än vad du anar.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Greger:

Det krävs enormt mod att våga anfalla även fast man vet att det är i princip självmord, vilket jag tror är varför du tycker det är så fascinerande (vilket jag också gör)

Mod alternativ död åt båda hållen. Alltså går du bakåt blir du ganska garanterat skjuten av dina egna plus att de kan gå på din familj, går du framåt blir du skjuten på av motståndarna.

Valet kanske inte blir så svårt.;)

Så jävla typiskt dig båtsman, här försöker jag romantisera det stora fosterlandskriget och så kommer du med... fakta!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Skulle gissa på att han menar infanteriet. Typ Enemy at the gates, och CoD 1 Vapen till varannan etc.

Medlem
Skrivet av TobbeW:

Skulle gissa på att han menar infanteriet. Typ Enemy at the gates, och CoD 1 Vapen till varannan etc.

japp. Spring in i elden...
Blir alltid förbannad när jag ser det på filmer mm.

Ser bara tragiken, ingen heroism i det.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av Gamer-Tompa:

* Gillar inte sovjets taktik, human wave, jag vill se till att mina soldater lever, inte slaktas.

Begreppet Djupstid verkar inte vara något du är införstådd på

Sovjetunionens Strategiska doktrin visade sig ju vara oerhört effektiv. Mosade Tyskland på 4 år.

Avseende taktiken så blir det lite lurigare vad du syftar opå.
Stridsvagnar? infanteriet? artilleriet?
kompanitaktik? Bataljonstaktik?

Det är ett större djup i den frågan än vad du anar.

Föll inte tyskarnas anfall på bristande underhåll, fel utrustning och knäppa anfallsordrar från hitler?
(vilket var tur iofs).

Medlem

Nja, Sovejts strategiska doktrin fungerade för att man hade flest soldater och stor tillverkningskapacitet och hjälp med utrustning, den var väl knappast speciellt militärt begåvad. Så småningom lärde man sig ju att inte använda mänskliga vågor, då dessa knappast vann några strider eftersom mänskliga vågor är lätta att skjuta sönder med några kulsprutor. Denna taktik var väl mest ett utslag av att man hade skjutit alla kompetenta officerare och lät politrukerna föra befälet.

Själv föredrar jag att spela den vinnande sidan. Tyskarna hade onekligen mest coola grejor, så dom är trevliga att spela, plus att dom förlorade så man får chansen att faktiskt göra om historien istället för att bara upprepa den. Nuförtiden har jag dock inte tålamod att sitta med Hearts of Iron et al och WW2-shooters är lite för uttjatade.

Medlem

Jag hatar iaf att spela som Japan.

Medlem

"Rensade" inte Stalin ut i stort sett hela den sovjetiska officerskåren innan Tyskland anföll? De kan inte ha varit särskilt bra för den sovjetiska krigsmaskinen.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av TobbeW:

Jag hatar iaf att spela som Japan.

Oja, japan. Om en i deras arme stupar begår resten av landet sepuku för dom har misslyckats


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Inaktiv

Ryssland eller Storbrittanien.

Medlem

Har alltid tyckt om Sovjets uppdrag i CoD spelen(1,2 och 5) så jag får väl säga Sovjet.

Medlem
Skrivet av Thumba:

"Rensade" inte Stalin ut i stort sett hela den sovjetiska officerskåren innan Tyskland anföll? De kan inte ha varit särskilt bra för den sovjetiska krigsmaskinen.

En stor del av militärledarna avrättades (bl.a. 3 av 5 fältmarskalker) under utrensningar i slutet på 30-talet. Det var bl.a. därför Stalin skrev på pakten med Tyskland, han ville ha mer tid på sig att bygga upp ledarskapet i röda armén igen.

Här kan ni läsa om Sovjetunionens taktik under andra världskriget. Precis som Nestor skrev är det betydligt mer komplicerat än "human wave".

Medlem

Spelar CoD 1 & 2, Day of Defeat: Source och Medal of Honor: Allied Assault.

Brukar föredra USA med deras BAR och M1 Garand. Men Sovjetunionens Mosin Nagant är inte helt tokig heller!

Medlem

Av någon dum anledning så kör jag om möjligt som japan. varför? inte fasiken vet jag! annars gillar jag soviet(Ppsh-1 all the way). men seriöst, "You bring honor to the Emperor, and all(!) of Japan!" eller "Do not fear death!".

Medlem

Jag brukar försöka köra som Sovjet, och om inte de är tillgängliga så blir det tyskarna. Känns skönt när man får göra det som inte de kunde.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

jag gillar tyskarna, för deras fräna och majestätiska uniformer specielt deras extremt tuffa hjälmar dem dyrkade på huvudet och självklart deras Mauser Karabiner 98 Kurz

Jag gillar USA för deras distinkta uniformer mellan divisioner, varje division hade något som gjorde deras klädsel unik. plus vem fan blir inte våt av att skjuta en virtuell thompson

Ryssarna är lite tråkiga i dem flesta spelen, jag gillar mosin naganten som fasiken dock.

Jag skulle gärna vilja se lite mer fransmän i vissa spel, folk glömmer bort att dem första striderna mellan tyskarna och fransmännen var ganska intensiva, plus deras ww1 liknande hjälmar är hur coola som helst

så vad är mitt svar? ja alltså jag blir aldrig trött på leka amerikan haha

Medlem

För min del bli det nog Sovjet, alltid lika härligt att bara gå in och mata med sin PPSh 41


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

PPSH-41 är det ultimata vapnet!

Medlem

1. Sovjet
2. Kina!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

1
Skriv svar