Get_rights pappa: "Vi myglade in honom på LAN med åldersgräns"

Robot
Get_rights pappa: "Vi myglade in honom på LAN med åldersgräns"

Vi gillar Hans Alesund!


Medlem
Get_rights pappa: "Vi myglade in honom på LAN med åldersgräns"

Fan vilken cool farsa.

Medlem

Mycket sympatisk fader och rolig samt värdefull intervju.

Medlem

Härligt! Vilken insatt och sympatisk farsa!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Grymt! Bra att han tog upp att hälsan och den sociala aspekten av spelandet. Många "morsor" idag som tror att det ända man gör som e-sport proffs är att sitta och spela ensam i en nersläckt källare.

Medlem

verkligen stor skiter i cs som spel men fan vilken bra familj han verka komma från

Medlem

Riktigt lik min far när det kommer till den topicen.

Medlem

Precis som med idrott är det givetvis roligt när satsningen ger resultat, bland de 90% (hittepåsiffra) som inte lyckas tror jag dock att minst lika stor tacksamhet skulle riktas åt de föräldrar som uppmuntrade till en ordentlig utbildning istället.

Medlem

För er intresserade finns det en liknande fin story hos p3spel podden med Dota 2 mästaren Joakim "Akke" Akterhall och hans föräldrar.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/648147?programid=4090

Medlem
Flakmonkey
Skrivet av kebbe:

Precis som med idrott är det givetvis roligt när satsningen ger resultat, bland de 90% (hittepåsiffra) som inte lyckas tror jag dock att minst lika stor tacksamhet skulle riktas åt de föräldrar som uppmuntrade till en ordentlig utbildning istället.

Tror nog att siffran är nog nere på promille om man ska titta på de som "lyckas" med att bli idrottsjärna, musiker, skådis, etc så det är ju knappast något du lyckas med bara för att dina föräldrar låter dig satsa på det. Tror nog att de flesta föräldrar vill att deras barn ska bli bra på det de drömmer om.

Det är ju en balansgång det där precis som det är med allt annat här i livet och något som jag tror (har inga barn själv) är något av det svåraste som förälder. Att ge ditt/dina barn möjligheten att göra det h en vill, men samtidigt se till så att man får de förutsättningar som krävs för att få ett bra liv även om drömmen du hade som åttaåring inte slår in. Det behöver ju inte ens bero på att du misslyckas med din dröm (att bli fotbollsproffs tex) utan att du helt enkelt tappar den drömmen och får en annan istället.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Precis som med idrott är det givetvis roligt när satsningen ger resultat, bland de 90% (hittepåsiffra) som inte lyckas tror jag dock att minst lika stor tacksamhet skulle riktas åt de föräldrar som uppmuntrade till en ordentlig utbildning istället.

Kan hålla med till viss del, däremot måste man våga chansa i livet. Ibland lyckas man, ibland inte.

Hx2
Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av kebbe:

Precis som med idrott är det givetvis roligt när satsningen ger resultat, bland de 90% (hittepåsiffra) som inte lyckas tror jag dock att minst lika stor tacksamhet skulle riktas åt de föräldrar som uppmuntrade till en ordentlig utbildning istället.

Tror nog att siffran är nog nere på promille om man ska titta på de som "lyckas" med att bli idrottsjärna, musiker, skådis, etc så det är ju knappast något du lyckas med bara för att dina föräldrar låter dig satsa på det. Tror nog att de flesta föräldrar vill att deras barn ska bli bra på det de drömmer om.

Det är ju en balansgång det där precis som det är med allt annat här i livet och något som jag tror (har inga barn själv) är något av det svåraste som förälder. Att ge ditt/dina barn möjligheten att göra det h en vill, men samtidigt se till så att man får de förutsättningar som krävs för att få ett bra liv även om drömmen du hade som åttaåring inte slår in. Det behöver ju inte ens bero på att du misslyckas med din dröm (att bli fotbollsproffs tex) utan att du helt enkelt tappar den drömmen och får en annan istället.

Bara att få satsa helhjärtat på något ger kunskaper som är mer användbara än det man kan ta igen på komvux.

Medlem

Han påminner mycket om hur min fader var gällande detta, farsan förstod inget alls om vad counter strike var, men han tyckte det var riktigt värt att skjutsa runt en på LAN så man kunde spela med sina kompisar, han körde mer en gärna varje helg och hjälpte till att bära crt skärm m.m, farsan och några andra föräldrar gjorde till och med så att dom hyrde en lokal tillsammans under en ett sportlov åt oss på ca 10-12 grabbar.

Är ju bättre att ens barn sitter och har sina små lanpartyn istället för att ränna runt och supa skallen av sig eller att man gör andra otyg.

Lana utan internet cs 1.5 var tider det

Medlem

Awesome pappa, blir lite svartsjuk

Alla föräldrar borde uppmuntra sina barn att satsa på sina hobbies, oavsett vad det är och ifall de förstår något av det eller inte.

När jag växte upp så fick jag alltid höra att det är bara slöseri med tid att sitta vid datorn, serietidningar är bara skit och vem skulle vilja läsa något du skrivit. Och att det bästa man kan satsa på här i livet är att skaffa sig ett ordentligt jobb inom industrin.

Och ja, det är där jag sitter idag... är väl inte missnöjd med livet så sett, visst är jobbet hjärndött men kan ju lyssna på ljudböcker istället hela nätterna där.

Men sen ser man kompisar som försörjer sig som serietecknare och med jobb inom datorbranschen.... hade ju inte klagat på att få chansen att lyckas med något sådant med. Även om man kanske hade misslyckats så hade man alltid vetat att man försökte iaf.

Medlem

Ah, those memories. Kommer ihåg när mina föräldrar städa ur källaren för att vi, ca 12 grabbar, skulle få plats med våra datorer. De fixade bord och stolar som lånades från jobbet. Köpte chips, korv med bröd och cola. Drog elkablar och nätverkskablar. Allt för att vi skulle kunna sitta fredag till söndag och spela. Saknar det lite :/

1
Skriv svar