Adjö till Ubisofts DRM efter 24 timmar.

Medlem
Adjö till Ubisofts DRM efter 24 timmar.

Silent Hunter 5 har precis släppts lite här och där i världen. Spelets i orginal-version sägs vara näst intill ospelbart för många. Dock har första patchen redan släppts, version 1.1.

Angående deras nya DRM som kräver konstant uppkoppling så tog det piratgruppen Skid-Row mindre än 24 timmar, sen var spelet tillgängligt på diverse torrent sidor.

Än en gång är det alltså konsumenterna som får ta smällen.

Nu är ju frågan, vad blir Ubisofts nästa steg? Ska dom fortsätta tvinga konsumenterna att spela med uppkopplingen igång?

Assassins Creed 2 släpps även det om några dagar med samma skydd. Diverse rykten på forum säger att även det spelets kopieringsskydd redan passerats av ett gäng ryssar.

[http://www.infoaddict.com/ubisofts-new-drm-cracked-in-under-2...]

Inaktiv

Härligt att det har knäckts, har väntat med att köpa det tills jag vet att det är spelbart även med ComHem.


signatur

Allah är stor men jag har större

MFC
Medlem

Vad sägs om att tvinga Ubisoft att sälja spel till sig själva för att de över huvudtaget ska få ett spel sålt!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/1121062387/m/8111046...

Citat:

Just to let you guys know - Ubisoft have issued this statement on the rumours.

?You have probably seen rumors on the web that Assassin?s Creed II and Silent Hunter 5 have been cracked.

Please know that this rumor is false and while a pirated version may seem to be complete at start up, any gamer who downloads and plays a cracked version will find that their version is not complete.?

Medlem

Läster man resten av trådarna verkar det mer som att spelet över huvudtaget inte är "complete". Kikade in på Subsim.com, tråd efter tråd med klagomål. Kanske man ska tacka Ubisoft istället då, hade det inte varit för deras DRM så skulle jag ha köpt spelet. Avbokade det t.om...

Enligt de som redan köpt spelet så känner de sig lurade.

MFC
Medlem

Jag går inte i närheten av spel med DRM.. kan innebära att jag inte kommer spela på länge men då får det vara så!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Nästa steg kan bli att man överger pc platformen och fokuserar ex till ps3


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Saxit:

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/1121062387/m/8111046...

Citat:

Just to let you guys know - Ubisoft have issued this statement on the rumours.

?You have probably seen rumors on the web that Assassin?s Creed II and Silent Hunter 5 have been cracked.

Please know that this rumor is false and while a pirated version may seem to be complete at start up, any gamer who downloads and plays a cracked version will find that their version is not complete.?

Silent Hunter 5 Battle of the Atlantic-SKIDROW
Silent Hunter 5 Battle of the Atlantic v1 1 Update-SKIDROW

Med "Confirmed" på sig.

Så de på Ubisoft är några riktiga lögnare också? Blir bara bättre och bättre.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Digital Restrictions Malware

När skall dom ge sig?


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Inaktiv

Det finns en risk att de har FADE i spelet också, dvs "buggar" dyker upp och sabbar för spelaren, råkade ut för det i 4an när jag ville slippa ha skivan i läsaren.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

För folk som fortfarande funderar på att köpa nått spel från Ubisoft. Läs här först..

http://www.joystiq.com/2010/03/07/ubisoft-drm-authentificatio...

Det tog inte direkt lång tid innan dom fick problem med servrarna.

MFC
Medlem
Skrivet av Mack:

För folk som fortfarande funderar på att köpa nått spel från Ubisoft. Läs här först..

http://www.joystiq.com/2010/03/07/ubisoft-drm-authentificatio...

Det tog inte direkt lång tid innan dom fick problem med servrarna.

Helt oacceptabelt faktiskt.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Ja, det säger ju Ubisoft själva också. Dock man kan ju fundera om det nu är oacceptabelt, hur kommer det sig att dom fortfarande kör sin DRM.

Medlem

http://www.eurogamer.net/articles/ubisoft-drm-was-attacked-at... Hackersarna fick inte som de ville så likt små barn fick de ett vredesutbrott istället och satte igång en ddos-attack.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Saxit:

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/1121062387/m/8111046...

Citat:

Just to let you guys know - Ubisoft have issued this statement on the rumours.

?You have probably seen rumors on the web that Assassin?s Creed II and Silent Hunter 5 have been cracked.

Please know that this rumor is false and while a pirated version may seem to be complete at start up, any gamer who downloads and plays a cracked version will find that their version is not complete.?

Silent Hunter 5 Battle of the Atlantic-SKIDROW
Silent Hunter 5 Battle of the Atlantic v1 1 Update-SKIDROW

Med "Confirmed" på sig.

Så de på Ubisoft är några riktiga lögnare också? Blir bara bättre och bättre.

Det blir iaf mer underhållande. Den releasen blev nukad idag (vilket den borde blivit tidigare för den har aldrig funkat ordentligt).
"Nuked yes - bad crack - not fully working"

Medlem

Vad händer om man köper spelen av steam? Borde man inte slippa ubi's skitsystem då?

MFC
Medlem
Skrivet av Fargo:

Vad händer om man köper spelen av steam? Borde man inte slippa ubi's skitsystem då?

Borde ... Ja

Fast så fungerar inte hjärncellerna på miffona hos de olika distributörerna och spelutvecklarna.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Hoppas att de har fixat DRM när SPC kommer ut.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Saxit:

Det blir iaf mer underhållande. Den releasen blev nukad idag (vilket den borde blivit tidigare för den har aldrig funkat ordentligt).
"Nuked yes - bad crack - not fully working"

Vart har den blivit Nuked någonstans? Hittar ingen nuke alls på någon av mina gömställen.

Hittar iof att vissa människor inte kan spara och starta kampanjen, men majoriteten verkar kunna det. Ingen som nukat den än dock. Men det kanske den borde.

Såhär kan ju inte den stora massan låta dem fortsätta. Snart kommer alla spel och filmer behöva en 64-bit krypterad nyckel för att kunna spelas och tittas på. Nyckeln går endast att få fram med sådan där krypteringsdosa + chipkort och kod som banker använder som via satellit har direktkontakt med UbiHQ.

Givetvis så får inte dessa dosor komma i fel händer så vill du spela eller se på film är det bara kontakta ditt regionala Ubi-kontor så skickar de inom 72 timmar ut en agent med en krypteringsdosa som matar in nyckeln åt dig så du kan spela i 2 h och 30 min. Varför 2 h och 30 min? Jo för att Ubisoft tycker inte att du ska spela mer än så åt gången.

Lugn nu alla pixelabstinenta spelslynglar, det går att ansöka om en 6 timmars dispens 1 gång om året så ni kan LANa också, bara att beställa ett formulär på ubisoft.gov. Bara att fylla i och skicka till huvudkontoret. Beviljas det kommer ni ha en Ubi-agent med er under hela perioden som övervakar så ni inte försöker modda spelet eller liknande. P.g.a. extremt höga kostnader får ni själva stå för agentens lön för 6 timmar samt en framkörningsavgift på 30 euro.

Jag kan ju konstatera att när jag köper spel till min PC så ska det fan vara jag som bestämmer när var och hur jag tänker spela dem. T.ex. när jag flyttar och inte har internetuppkoppling, sitter på regionaltåget eller ifall jag tar med mig laptopen utomlands. Men jag tänker ju inte gå miste om spelen bara för att jag inte kan spela offline.

Så se här som ett tillkännagivande; kan jag inte spela mitt köpta spel när jag vill så tänker jag ladda ner det illegalt istället.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

1
Skriv svar