John "Doom" Romero snart tillbaka i FPS-sadeln!

Robot
Medlem
John "Doom" Romero snart tillbaka i FPS-sadeln!

Daikatana 2?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

John Romero har en låååång väg tillbaka till toppen. Längre än hans hår och inte lika rakt.

Medlem

Det här har ingenting med artikeln o göra men jag måste få gnälla lite. FZ, hur mycket reklam ska ni klämma in mellan huvudartikel och kommentarsfält? På den gamla goda tiden fanns där ingenting. Sen blev det 4 rutor i kvadrat. Och nu är det 6 rutor på raken. Varför? Vad är syftet att göra allt så plottrigt som möjligt? Varför sjunka till en nivå som innehas av plottriga sidor som MSN och Nyheter24? Ni börjar bli värre än Aftonbladet med att trycka ner information i halsen på mig. Information jag aldrig bett om.

Det är uppenbart att modus operandi för reklamansvariga på internet går ut på att få människor att klicka på länkar dom aldrig skulle göra medvetet. Lite som med telefonförsäljare som håller på med uppsökande försäljning. Allt handlar bara om klick...

Det här är inte första gången jag framför bakåtsträvande gnäll så jag förväntar mig ingen feedback direkt. Men kan någon som är VIP/Stammis informera om man slipper allt "onödigt" innehåll på sidorna? Då kommer jag nog bidra.

OnT: Romero är ett original, en konstnär. Fast inte en vanlig konstnär, mer som Kurt Cobain snarare än Picasso. Var länge sen han fick till det dock. Har inga förhoppningar..

Medlem

Vill gilla John Romero, men får bara en bild av att han är en lat person, är han det?

Skägg.
10 Chambers

Jag är lite av en fanboy, fick rysningar. På det bra sättet.


signatur
Medlem

Romero är ju en ninja på leveldesign, så visst finns här potential


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

John Romero borde vara med i Highlander remaken, eller i Braveheart remaken...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Quake-konnässsör

Oh Remero my Romero, please save us from Certain Affinity multiplayer vision of the doomed version of doom

Quake-konnässsör
Skrivet av Hipshot:

John Romero borde vara med i Highlander remaken, eller i Braveheart remaken...

Tänkte precis samma sak när man såg han dra bort luvan "There can be only one" *endless screaming* och så självklart *lightning, unlimited lightning*

Medlem

Tanke på han har gjort nada under många år och gjort f2p spel och facebook spel har jag absolut ingen förväntan över detta.

Medlem

Säkerligen ett free to play multiplayer shooter. Helt säkert.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Ska jag vara helt ärlig hade vi sett orginal ID inte fallit i samma jävla mönster hade dom varit utvecklarna som uppfan ett borderlands.

Frågan är vad för fps vi kommer att se, ett survival fps? arena shooters lever inte bra idag det är för orginelt och likt förgångna spel dom ger dig helt klart tid att fördriva tid, men ska du göra dom får det bli nytt likt overwatch och battleborn lite nytänk.

gör du likt en doom eller liknande tröttnar folk för folk har spelat det så mycket redan

Medlem

Quake Arena

Ett nytt Quake med ENDAST tävlingsspel i åtanke.
Med ett "framework" för klaner, turneringar, forum, chatrum m.m. inbyggt i spelet (Tänk Tribes2).

Och ett riktigt bra spel till det såklart


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Väldigt rolig musik! De ville helst använda Star Wars musiken, men kunde inte använda den pga copyright. Därför skrev de om musiken, så den påminner väldigt mycket om Star Wars, men det är inte Star Wars. Så de kan inte bli stämda, för sin musik. Men musiken lyckades verkligen förmedla Star Wars känslan, utan att vara Star Wars.

Moderator | Testpilot

Kul att de "härmade" sista scenen i nyaste Star Wars rullen : )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Daikatana var inte så dåligt, jag förstår inte varför det blev erkänt som så...
Det mesta som släpps idag är betydligt sämre!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Daikatana var inte så dåligt, jag förstår inte varför det blev erkänt som så...
Det mesta som släpps idag är betydligt sämre!

Precis. Vet inte om det var för allt dåligt man hade hört om det så att jag hade låga förväntningar, men jag tyckte den var en bra shooter på sin tid.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Abominable:

Det här har ingenting med artikeln o göra men jag måste få gnälla lite. FZ, hur mycket reklam ska ni klämma in mellan huvudartikel och kommentarsfält? På den gamla goda tiden fanns där ingenting. Sen blev det 4 rutor i kvadrat. Och nu är det 6 rutor på raken. Varför? Vad är syftet att göra allt så plottrigt som möjligt? Varför sjunka till en nivå som innehas av plottriga sidor som MSN och Nyheter24? Ni börjar bli värre än Aftonbladet med att trycka ner information i halsen på mig. Information jag aldrig bett om.

Det är uppenbart att modus operandi för reklamansvariga på internet går ut på att få människor att klicka på länkar dom aldrig skulle göra medvetet. Lite som med telefonförsäljare som håller på med uppsökande försäljning. Allt handlar bara om klick...

Det här är inte första gången jag framför bakåtsträvande gnäll så jag förväntar mig ingen feedback direkt. Men kan någon som är VIP/Stammis informera om man slipper allt "onödigt" innehåll på sidorna? Då kommer jag nog bidra.

OnT: Romero är ett original, en konstnär. Fast inte en vanlig konstnär, mer som Kurt Cobain snarare än Picasso. Var länge sen han fick till det dock. Har inga förhoppningar..

Jag är inte helt säker men du syftar på Strossle? 3 är internannonser till eget material, en är för Geeks-nätverket och två är mycket riktigt reklam. Det fina med Strossle är att även vårt material syns på andra anslutna sajter vilket ger oss mer trafik. Vilket är bra. Internpuffarna klickas det också mycket på.

En tips om du vill komma direkt till kommentarerna är att klicka på "XY kommentarer" under rubriken. Voila!


signatur
Medlem

Daikatana var en jäkla soppa.

Medlem
Skrivet av nils45:

Vill gilla John Romero, men får bara en bild av att han är en lat person, är han det?

Har det nån betydelse? De flesta datornördar är lata.
Romeros kreativa bidrag till iD är vad som har gjort mest intryck på mig i hela min PC-historia, jag ser verkligen fram emot något nytt från honom oavsett vilken nivå det hamnar på.

rot
Medlem

Romero är en legend, det här blir intressant.

FZ - känns inte okej att original Doom fått byta namn till "Doom (1993)" och Doom 4 / Doom (2016) nu tagit platsen för "Doom".

1
Skriv svar